X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מחריף המשבר בין הרש"פ לבין הממשל האמריקני ויו"ר הרש"פ יוזם כינוס מדיני גדול במקביל לסדנא הכלכלית בבחריין כדי להכשילה. בכירים ברש"פ מייחלים לעריכת בחירות חדשות בישראל בתקוה שהדבר יביא לדחיית פרסום תוכנית השלום האמריקנית החדשה
▪  ▪  ▪
עזאם אלאחמד. טוען להפרה של יוזמת השלום הערבית מ-2002 [צילום: נרימאן אל-מופתי/AP]

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יוצא למאבק מדיני אינטנסיבי נגד הסדנה הכלכלית שמארגן ממשל טראמפ בבחריין בסוף החודש הבא. סאיב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, הודיע ב-27 במאי כי שגריר סין ברש"פ עדכן אותו כי סין ורוסיה החליטו יחדיו לא להשתתף בסדנה הכלכלית בבחרין לקראת "עסקת המאה".
הרש"פ שואבת עידוד מהמהלך הזה שבו שתי מעצמות מתיצבות לצדה נגד תוכנית השלום האמריקנית החדשה. יו"ר הרש"פ העביר החלטה בועד הפועל של אש"ף כי סמוך לתאריך כינוסה של הסדנא הכלכלית בבחריין תיזום הרש"פ ועידה מקבילה שתתנגד ותוקיע את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. ההנהגה הפלשתינית החלה כבר במגעים כדי להזמין מדינות וגופים לועידה המקבילה שעדיין לא נמסר היכן היא תכונס. במקביל ממשיכה הרש"פ במגעיה עם מדינות ערביות כדי לשכנען שלא ישתתפו בסדנא הכלכלית בבחריין תחת הכותרת "השלום למען השגשוג".
עזאם אלאחמד, חבר הוועד הפועל של אש"ף אמר בראיון לרדיו פלשתין ב-27 במאי כי ההשתתפות של מדינות ערב בסדנא הכלכלית בבחריין היא הפרה של יוזמת השלום הערבית מ-2002 לסיום הסכסוך הישראלי פלשתיני, "אין שום הצדקה להשתתפות ערבית בסדנא הזו שמטרתה לחסל את הבעיה הפלשתינית" הדגיש אלאחמד.
סעודיה ואיחוד האמירויות הודיעו כבר כי ישתתפו בכינוס הכלכלי בבחריין, ירדן עדיין לא החליטה ואילו דיפלומט לבנוני בכיר אמר לעיתון "א-שרק אלאווסט" ב-27 במאי כי ארצו לא תשתתף בכינוס בבחריין", לא נדון בכלכלה של המדינה הפלשתינית לפני אישור הפתרון המדיני לבעיה הפלשתינית וההגדרה העצמית של הפליטים הפלשתינים בלבנון, אנו גם מתנגדים לנורמליזציה" הוא הבהיר.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יצא בימים הקרובים למכה שבסעודיה כדי להשתתף בוועידה האיסלאמית ובוועידת הפסגה הערבית שיזם מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז לדיון בסכנה האירנית, מחמוד עבאס ישא נאומים בשתי הועידות האלה שבהן יתקוף את כינוס הסדנא הכלכלית בבחריין ואת "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.
"ראש בראש" נגד טראמפ
יו"ר הרש"פ הסיר את הכפפות ויוצא למאבק חזיתי בנשיא טראמפ ובתוכנית השלום שלו, ארגון ועידה מקבילה לסדנא הכלכלית בבחריין שתקרא להחרמתה ולהחרמת תוכנית "עסקת המאה" היא קריאת תגר חריפה של הרש"פ על הממשל האמריקני.
העימות בין הרש"פ לארה"ב מחריף ומגיע לשיא חדש לאחר שחלפה יותר משנה מההכרזה האמריקנית על ירושלים כבירת ישראל שהביאה לפרוץ העימות. מחמוד עבאס הצליח לטעת בקרב הנהגת אש"ף את הסברה כי "עסקת המאה" של טראמפ היא נכבה חדשה עבור הפלשתינים.
בכירים באש"ף סבורים כי מדובר ברגע מכריע בהיסטוריה של הבעיה הפלשתינית וכי העם הפלשתיני לא יסלח להם אם לא ילחמו נגד "עסקת המאה" של טראמפ. גם ארגון חמאס והפלגים האחרים באש"ף מתנגדים ל"עסקת המאה" אך הם לא מצליחים להגיע לפיוס עם הרש"פ כדי לגבש תוכנית מאבק משותפת נגד תוכנית השלום האמריקנית החדשה.
אפילו מוחמד דחלאן, יריבו הפוליטי המר של מחמוד עבאס, רואה ב"עסקת המאה" סכנה גדולה המאיימת על הבעיה הפלשתינית. דחלאן אמר ב-26 במאי כי "עסקת המאה" האמריקנית תשנה את פני האזור כפי ששינתה מלחמת העולם השנייה וכי היא הדבר המסוכן ביותר לעם הפלשתיני.
בכירים ברש"פ רואים בהכשלת הסדנא הכלכלית בבחריין אתגר חשוב, להערכתם, אם יכשילו את הכינוס הזה בבחריין הדבר עשוי להרתיע את ממשל טראמפ מפרסום החלק המדיני של "עסקת המאה" ולהשהותו עד מועד בלתי ידוע.
ברש"פ מייחלים לבחירות חוזרות בישראל, להערכת גורמים ברש"פ, הודעה על בחירות חדשות תעכב בכמה חודשים את פרסום "עסקת המאה" ואולי תביא גם לדחיית כינוס הסדנא הכלכלית בבחריין.
גורם בכיר בפתח אומר כי ממשל טראמפ טועה טעות חמורה בכך שהוא סומך על מדינות המפרץ ובראשן סעודיה כי יסייעו לו לכפות על הפלשתינים את "עסקת המאה", הוא אומר כי הן לא יבצעו עבורו את "העבודה השחורה" וישראל לא תהנה משקט ביטחוני בגדה וברצועה כל עוד לא תפתר הבעיה הפלשתינית לשביעות רצונו של אש"פ.

תאריך:  28/05/2019   |   עודכן:  28/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בחטף, מי השליכו ממרפסת ביתו, יוקרה מתדרדרת ואלפי שריפות
סוזי דים
הארגונים שלכאורה עוסקים ב"השבת" רכוש פרטי לששת המיליונים וליורשיהם, בקושי עוסקים, בפועל, בהשבת הרכוש
מנחם רהט
במו"מ הקואליציוני מתחדדת סרבנות הליכוד מול דרישות טריוויאליות של נציגי איחוד הימין, וגוברת התחושה שהליכוד הפך סופית למפלגת המרכז האמיתית של ישראל
עידן יוסף
חקירה נפתחה בעקבות תיעוד המקרה בו נראה החייל בלבוש אזרחי    צה"ל החליט להשעות אותו מתפקידו כלוחם חי"ר    לפני שהתגייס, הואשם בירי לעבר מונית פלשתינית באקדח אוויר
יחיאל שבי
קריאתו של ח"כ אחמד טיבי ב"יום הנכבה" להשיב את "בעלי המקום" לבתיהם מוכיחה שגם ערביי ישראל ה"מתונים" אינם מכירים בגבולות 1948 ובתוצאותיה של מלחמת העצמאות. מבחינתם, היהודי הוא פולש זר שהשתלט על נחלת אבותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il