X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: בית המכירות ווינרס בירושלים]
נחשפו 2 גלויות בכתב ידו של הרב קוק
בכרזה נכתב כי "מצבו של הרב קוק הורע היום באופן ניכר, חרדה גדולה אחזה את החוגים הקרובים לרב, כבר בשעות הבוקר התאספו בני המשפחה והמקורבים בבית ההבראה "מונטיפיורי" ששם נמצא הרב החולה

מסמכים לא ידועים של הרב קוק בכתב ידו וכן כרזה מרגשת מיום פטירתו של הרב קוק, שקוראת להתפלל לשלומו ושנתלתה ברחובות ירושלים, מוצעים כעת למכירה בבית המכירות ווינרס בירושלים.
הכרזה היא מיום ג' באלול תרצ"ה, ובסופו ניצחו אראלים את המצוקים והראי"ה קוק נפטר באותו היום. לקול הקורא נוספה גם ידיעה שחיים ויצמן קיבל על עצמו את נשיאות ההסתדרות הציונית.
בכרזה נכתב כי "מצבו של הרב קוק הורע היום באופן ניכר. חרדה גדולה אחזה את החוגים הקרובים לרב, כבר בשעות הבוקר התאספו בני המשפחה והמקורבים בבית ההבראה "מונטיפיורי" ששם נמצא הרב החולה.
"כל הרבנים ובני הישיבות, תלמידי חכמים ובחורי תלמודי התורה הולכים במשך כל היום לכותל המערבי ומתאספים בבתי התפילה ובישיבות לשם עריכת תפלות להבראתו המהירה והשלמה של הרב. כל הקהל מתבקש להשתתף בתפלות לשלומו של אברהם יצחק יחזקיהו כהן בן פערא זלאטע".
וישנם גם 2 מכתבים מרגשים ולא ידועים בכתב ידו של הרב קוק על ספריו שיצאו לאור באותו הזמן ונשלחו לרבנים ידועים. המכתב הראשון הוא גלויה רשמית של הראי"ה קוק אל "מהר"י דאמניץ", נכתב בידי הרצי"ה בחתימת הראי"ה. במכתב מספר הראי"ה על הדפסת ספריו וכן על סיומה של הפרשה המביכה שהייתה בישיבת 'עץ חיים' שבה ניסו להעביר ממקומו את ראש הישיבה, רח"ל אוירבך. במכתב מספר הראי"ה כי הרב אוירבך חזר לישיבה ואף נוספו לה תלמידים.
המכתב השני הוא מאת "ק"ק מחזיקי הדת בלונדון" אל הראי"ה קוק, ובו הם מברכים אותו על תפקידו החדש ברבנות ארץ ישראל, "הנה הגיע השעה אשר הכ"ג הולך ונסוע קדימה אחרי אשר זכינו ליהנות מאורו... ולכן קשה מאוד עלינו פרידתכם, אך רוחינו הסוערת תמצה מרגוע בעת נתבונן אל התכלית הנרצה אשר הכ"ג נקרא לכהן פאר בעיר תפארתינו מקום בית מקדשינו".
בגלויה המיוחדת בכתב ידו כותב הרב ש"קיבלנו את מכתבו הגלוי במועדו ונתאחרה התשובה מפאת התעכבות ספר ה"איגרות", "חבוש פאר" לא נגמר עדיין בדפוס. ספר ה"אגרות" נתגדל בכמותו ובמחירו, ממה שחשבנו מקודם, כאשר יראה כי בגוף הספר (את האגרות משנת תר"פ - תרפ"ג נקוה להדפיס אי"ה בספר מיוחד).
"והננו שולחים לו עתה כדרישתו: אגרות ראי"ה, המחשבה הישראלית, הגלות בתוך הגאולה, ורעיון התחיה. (ס"ה 11 שילינגים כרשום?) - בישיבת "שער השמים" הושבו הסדרים על מכונם, ר"חל אוירבך חזר למקומו, ונצטרפו עוד באי-כוח (?) בני הישיבה, ע"ד נדבת והנני דוש"ת".

[צילום: בית המכירות ווינרס בירושלים]
[צילום: בית המכירות ווינרס בירושלים]
[צילום: בית המכירות ווינרס בירושלים]
תאריך:  12/06/2019   |   עודכן:  12/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחשפו 2 גלויות בכתב ידו של הרב קוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפוליטיקאים שלנו - מכל המפלגות ובכל הממשלות - מתייחסים לגופים שתחת אחריותם כאל אבני לגו, שניתן להזיז ממקום למקום רק מתוך גחמות אישיות ומשיקולים זרים. הגיע הזמן לומר להם: אנחנו לא כלי המשחק שלכם
אביתר בן-צדף
פטרסון לא הונצח כמעט בארץ    פטרסון רצה להיקבר בסמוך לאנשיו    את הרעיון מימשו בשנים האחרונות, ביוזמת מכון ז'בוטינסקי ואלן, נכדו של פטרסון
משה ניסנבוים
בפינה שמאלית עליונה תמונת פורטרט קטנה של מרן בעל החפץ חיים    תמונת הפורטרט הקטנה הופצה עוד בחייו של הח"ח, שכן מופיע בה הכיתוב 'שליט"א', והיא צורפה לזו שצולמה בשעת הלוויה
משה ניסנבוים
במכתב מעתיר הרבי מברכותיו "ויהי רצון שכשם שמבשרת ע"ד מצב בריאות אמה תחי' כן תבשר בקרוב מהטבת בריאותה שלה...
צילה שיר-אל
החודש הקרוב יהיה רווי בקשיים עבורו ועד אמצע אוגוסט, אז יצטרך להחליט סופית כיצד הוא מגבש דעותיו ונערך לקראת העתיד    נראה שהעתיד לא ממש ורוד עבורו, כיוון שכוכב סטורן הוא הכוכב שמביא לקשיים ועיכובים ממשיך להשפיע על ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il