X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גורמים בפתח טוענים כי מחמוד עבאס מתכנן הסלמה בשטחי הגדה נגד כוחות צה"ל לקראת ועידת בחריין בין היתר כדי להסיט את הזעם ברחוב על השחיתות ברש"פ לעבר ארה"ב וישראל. הדרג המדיני חייב להזהיר את יו"ר הרש"פ ולתגבר את כוחות צה"ל בגדה בהתאם כבר בימים הקרובים
▪  ▪  ▪
עבאס. הזדמנות להצית את השטח [צילום: עמר נביל, AP]

בעוד ארה"ב, סעודיה ובחריין עסוקות בארגון הפסגה הכלכלית בבחריין בשבוע הבא כדי להשיק את החלק הכלכלי של "עסקת המאה" עוסק יו"ר הרש"פ בחשאי בארגונה של תנועת פתח לעימותים עם כוחות צה"ל בשטחי הגדה.
מחמוד עבאס רואה בכינוס הפסגה הכלכלית הזדמנות פז להצית את השטח ולהשכיח מהרחוב הפלשתיני את פרשות השחיתות החמורות בצמרת הרש"פ, הוא רוצה לנתב את הזעם העממי נגדו ונגד שני בניו ושאר בכירי צמרת פתח לעבר ארה"ב וישראל בטענה כי פסגת בחריין היא קנוניה לחסל את הבעיה הפלשתינית.
ב-15 בחודש נועד מחמוד עבאס עם נציגי השביבה של פתח בגדה ובהם נציגי מועצות הסטודנטים באוניברסיטאות הגדה המזוהות ונתמכות על-ידי תנועת פתח.
גורמים בכירים בפתח אומרים כי יו"ר הרש"פ החל להשתמש בשיטותיו של יאסר ערפאת ולהסית לאלימות נגד ישראל באמצעות רמזים, גורם שנכח בפגישה אמר כי משפט המפתח בה היה "ירושלים ופלשתין אינן למכירה", לדבריו, המשתתפים בפגישה מקרב הדור הצעיר של פתח הבינו היטב כי מחמוד עבאס דורש מהם להצית את השטח לקראת ועידת בחריין ובמהלכה.
למחרת המפגש, ב-16 ביוני התראיין מחמוד אלעאלול, סגן יו"ר תנועת פתח ב "רדיו פלשתין" והסביר את מה שעומד לקרות בשבוע הבא: "בשלב הבא נראה פעילות עממית זועמת שמטרתה להעביר מסר ברור כי עמנו מאוחד להאבק נגד כל הנסיונות לפגוע בבעיה הפלשתינית".
סימן מדאיג נוסף לכוונותיו של יו"ר הרש"פ הינו כרוז שהפיצה תנועת פתח ב-16 ביוני שבו היא מבטלת את קריאתה הקודמת לשביתה כללית בשטחים ב-25 ביוני, יום כינוס הסדנה הכלכלית בבחריין, והמרתה ל-3 ימי תהלוכות ועימותים עם כוחות צה"ל בגדה ב-24, ב-25 וב-26 ביוני. לכך יש להוסיף את הקריאות של ארגוני חמאס, הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית להגביר את העמותים עם כוחות צה"ל.
כל הפלגים הפלשתינים ישתתפו בוועידה נגדית שתתקיים בבירות בלבנון נגד "עסקת המאה" שתתקיים במקביל לכינוס הסדנה הכלכלית בבחריין.
מאמץ ההסתה של תנועת פתח שמחמוד עבאס עומד בראשה לעימותים עם כוחות צה"ל צריך להדאיג מאוד את הדרג המדיני והביטחוני בישראל,יו"ר הרש"פ מותיר מאחור, באופן זמני, את המחלוקת העמוקה עם ארגון חמאס, ומשלב עמו זרועות בשבוע הבא לפעילות מחאה מדינית נגד ועידת בחריין ובשטח עצמו פעילות הפגנות נגד כוחות צה"ל.
מה תהיה מידת שיתוף הפעולה של תושבי הגדה והאם יענו לקריאות של מחמוד עבאס וארגון חמאס להסלמה נגד ישראל? האם תושבי הגדה רוצים באינתיפאדה חדשה?
קשה להשיב על השאלה הזו, ביום שלישי הבא יסתיימו בחינות הבגרות בבתי הספר התיכוניים בגדה ולכאורה יכולה תנועת פתח לנסות ולגרור את התלמידים להפגנות. פעילים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס נחוש להוציא את אנשיו להפגנות ברחובות נגד "עסקת המאה" ובמחסומי צה"ל בגדה גם אם הדבר יצריך תשלום מזומנים למארגנים ולמשתתפים בהפגנות כדי להביע את התנגדותו למהלך האמריקני-ישראלי
ישראל צריכה להזהיר את מחמוד עבאס מפני המגמה שלו להתסיס את השטח, בתוקף היותו יו"ר פתח הוא האחראי הראשי לכרוז שפורסם והקורא ל-3 ימי עימותים עם צה"ל בשבוע הבא.
בכל מקרה, צה"ל צריך לתגבר את כוחותיו בשטחי הגדה כבר בימים הקרובים ומערכת ההסברה הישראלית צריכה להבהיר כי מחמוד עבאס מנסה לגרור את השטח לאלימות כדי לטשטש את פרשות השחיתות ברש"פ ואת הסרבנות שלו לכל תהליך מדיני.
לא מן הנמנע שמחמוד עבאס ינסה ליזום פרובוקציה כלשהי בהר-הבית בשיתוף פעולה עם מועצת הווקף הירדנית כדי להוסיף נופך דתי להסתה שלו נגד ישראל כדי לשלהב את הרחוב ולשווק מחדש את הסיסמה השקרית כי "מסגד אל-אקצה בסכנה".

תאריך:  17/06/2019   |   עודכן:  17/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבאס מתכנן הסלמה לקראת ועידת בחריין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דני סימן
כשקבעו את אותם הכללים, הציפייה הייתה שצדדים לסכסוך יסכימו להתנהל לאורם    אלא שהכללים נוסחו בהתאם לערכים המאוד נאורים של התרבות הליברלית המערבית ולא כל מדינות העולם שותפות לראייה הפילוסופית הזו
יורם אטינגר
ב-2019 לאור האינטרסים האמריקנים במזרח התיכון ההפכפך והאלים; על-רקע הכרת ארה"ב בחיוניות האסטרטגית הגוברת של ישראל בהגנה על אינטרסים אלו מול איומים מתעצמים; יש להחיל את ריבונות ישראל - לפחות - על רכסי ההרים ביו"ש כביטוי לאינטרס ביטחוני משותף לישראל ולארה"ב
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מודאג מהזעם העממי נגד השחיתות בצמרת הרש"פ ומנסה לרכך אותו. גורמים בפתח טוענים כי מקור ההדלפות על השחיתות הוא בצמרת פתח בעקבות בריתות חדשות שנעשו במסגרת קרב הירושה
עו"ד אברהם פכטר
ההברקה העלובה והעצובה של בוגי יעלון, שהשווה הבחירות בליכוד לבחירות בחמאס    רמטכ"ל ושר ביטחון שהפך לפוליטיקאי קטן, מתוסכל וממורמר    ואל תשכחו, לבד עם המפלגה שהקים - לא עבר את אחת אחוז החסימה ועדיין שקוע בצוללותמן.
יוני בן-מנחם
"עסקת המאה" האמריקנית תצא בקרוב לדרך והפלשתינים מארגנים ועידה מקבילה בלבנון כמשקל נגד לועידה הכלכלית בבחריין. המשטרים של מצרים, ירדן ומרוקו חוששים לאשר רשמית את השתתפותם בוועידת בחריין מחשש לגל של הפגנות והאשמתם בבגידה בבעיה הפלשתינית
רשימות נוספות
שליח האו"ם - ברצועת עזה  /  איציק וולף
הושמד מתחם הכוח הימי של חמאס  /  איציק וולף
שדרות: פגיעה ישירה בישיבת ההסדר  /  עידן יוסף
סוגיית ירושלים מסכנת את השלטון הירדני   /  ד"ר רונן יצחק
לאן נעלמה המדינה הפלשתינית  /  ד"ר ערן לרמן
החמאס מסלים  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il