X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם גניבת דעת כזאת היא הנורמה ביחסים שבין העם למנהיגיו, מותר להטיל ספק באמיתות כל אמירה וכל מעשה ממשלתי, ובמיוחד כאלה הבאים 'מפי הגבורה'
▪  ▪  ▪
פולקמן. התוודות מדהימה [צילום: פלאש 90]

בשיחה קודמת תקפתי את תרבות השקרים בשלטון בנימין נתניהו, ועל כך העירו לי שאני נאיבי מפני שכך מתנהלת הפוליטיקה. לדעתי, כך מתנהלת פוליטיקה מסוימת, צינית וחסרת מעצורים, המכונה 'מקיאווליסטית'. לא חשבנו שאלה יהיו פני המדינה היהודית.
יד המקרה סיפקה לי עכשיו דוגמה טובה לשקר מגונה, שהינו רחוק מן 'השקרים הלבנים' בהם חוטא כל אדם, כל שכן פוליטיקאי. כוונתי להתוודות המדהימה של ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת 'כולנו' בכנסת, בראיון לשירית-אביטן-כהן במקור ראשון מ-14.6.19 ובערוץ 7, בזה הלשון: "מפלגתי בלמה הצעות חוק לתיקון מערכת המשפט בתיאום עם ראש הממשלה ועל דעתו. ברוב יוזמות החקיקה שבהן הייתי הסמן הלעומתי, הדברים היו על דעתו. הרבה יותר מפעם אחת אני הייתי הצינור הנוח לבטא דברים שחלקם משרתים היטב גם את ראש הממשלה".
כשפולקמן מדבר על "הצעות חוק לתיקון מערכת המשפט" הוא מתכוון לרפורמות בבג"ץ, בפרקליטות ובמערכת הייעוץ המשפטי הממשלתי שהן בבת עינו של הליכוד והימין כולו. טמבל כמוני, ובטח עוד כמה מיליונים כאלה ששמעו וראו את ראש הממשלה תומך ברפורמות הללו, האמינו בתום לב שהחקיקה הזאת נתקעת בגלל התנגדותו של השר כחלון מכוח זכות הווטו ששמורה לו בהסכם הקואליציוני.
כלומר, 'האיש הרע' בסיפור הזה הוא מדה כחלון. ראש הממשלה, 'האיש הטוב', לא היה יכול, כך חשבנו, אלא למשוך בכתפיו. כחלון הצטייר כמפלטו של השמאל שנלחם בחוקים האלה עד חורמה, ומי היה הדובר הכי מובהק של הקו 'השמאלני' הזה? אותו ח"כ פולקמן שכעת מודה שמאחורי בלימת הימין עמד לא אחר מאשר ראש הממשלה בעצמו! זו 'פוליטיקה' לגיטימית?
אם גניבת דעת כזאת היא הנורמה ביחסים שבין העם למנהיגיו, מותר להטיל ספק באמיתות כל אמירה וכל מעשה ממשלתי, ובמיוחד כאלה הבאים 'מפי הגבורה'.
שנה שלמה נתניהו מפר באופן שיטתי את הבטחותיו לפנות את חאן-אל-אחמר, וזאת בניגוד להחלטת בג'ץ. מדוע? מה הבטיח בנדון, למי ולמה? את זאת גילה לאחרונה ח"כ יואב קיש: "יש רגישות גדולה בשטח... האמריקנים ביקשו". הפינוי יהיה "אחרי תוכנית ה-100" ( ערוץ 7, 18.6.19).
גם בעבר היו סימנים לכך שנתניהו לא רק תומך בתוכנית טראמפ, אלא שלאמתו של דבר הוא אביה הרוחני. נוח לו לשווק אותה כאמריקנית ותחת המותג 'טראמפ', באותה הטכניקה שבה טרפד את הרפורמות בעולם המשפט מאחורי ההסוואה של "כולנו" וכחלון-פולקמן.
את הספק האחרון הסירה ידיעה שהתפרסמה ב'מקור ראשון' ב-30.5.19, ומשום מה גם חסידי א"י השלמה וירושלים השלמה פסחו עליה: "'אישיות ישראלית בכירה' גילתה שתוכנית טראמפ כוללת העברה של החלק הישראלי של אבו-דיס בירושלים לידי הרשות הפלשתינית במטרה לכונן בה את בירת המדינה הפלשתינית". ועוד: "זה מכבר מתקיימת על-פי הנחיית הדרג המדיני היערכות משפטית לקראת ניתוקה של אבו-דיס מירושלים כחלק מתוכנית ה-100 של נשיא ארה"ב".
מכאן, שנתניהו כבר פועל הלכה למעשה למימוש תוכנית טראמפ, וזו תוכנית המחייבת את חלוקת ירושלים והקמת מדינה פלשתינית.
עוד אומרת דרשני פרשת פיטוריו מרגע-לרגע של קובי אלירז, יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות, שהכל גומרים את ההלל על מקצועיותו ועל התועלת הבלתי רגילה שהביא למפעל ההתנחלות. אולי דווקא כישוריו אלה חייבו את פיטוריו?
לכאן שייכת גם זעקתה של נכדתי, שרה העצני-כהן, במאמר שכותרתו "אוכלים לנו את הארץ" (מקור ראשון, 14.6.19) המתאר 'מציאות קודרת' של אכילת אזור C ע"י שליחי אירופה והרש"פ בשיטת "עוד דונם ועוד עז", "סיפוח ערבי זוחל" היוצר "טבעות חנק סביב ההתיישבות". בשטח נקבעות עובדות כמו הקמת בתי ספר, קווי מים ומבנים 'זמניים'. שותלים עצים ובונים טרסות - "יש שם פרויקטים אזרחיים, חקלאיים, תחבורתיים, איכות סביבה - העיקר לבלוע כמה שיותר שטח... מטרת התוכנית היא להקים מדינה דה-פקטו".
שר הביטחון אביגדור ליברמן, כך העצני-כהן, דווקא השאיר אחריו ירושה נאה בצורת "צו מבנים חדשים" המאפשר הריסה מהירה של כל בנייה בלתי חוקית בטרם תהפוך לעוד חאן-אל-אחמר, אך הצו מונח כאבן שאין לה הופכין, כמוהו כדרישה שהוגשה להחלטת הממשלה לקדם מדיניות של רישום ושימור אדמות המדינה. אלא - "נתניהו לא נעתר. הוא משך ומסמס וגמגם..."
על הרקע הזה באו דבריו של שגריר ארה"ב, פרידמן: "השארת שליטה ביטחונית בגדה המערבית בידי ישראל אינה צריכה להיות מכשול. לבטח, ישראל זכאית להשאיר בידיה חלק כלשהוא מן הגדה המערבית, אך לא סביר שאת כולה". ועוד משפט זה: "הדבר האחרון בהחלט שהעולם זקוק לו זו מדינה פלשתינית כושלת בין ישראל לירדן".
התמונה המצטיירת מהאמירה הזאת (שקבלה את אישורו של ג'ייסון גרינבלט, ממחברי התוכנית) אינה חדשה. החידוש שבה הוא עצם בואה 'מפי הגבורה': ישראל תקיים בידה שליטה ביטחונית על השטח כולו (ובכך יובטח שלא יהפוך 'למדינה כושלת') וגם תוכל לספח את חלקו, קרי: את ההתנחלויות. על יתרת השטח (לפי המצב הקיים 90-95%!) תוקם "המדינה- הפלשתינית-מינוס" שעליה מדבר נתניהו.
כמה וכמה קולמוסים כבר שברתי בניסיונותיי להזהיר מפני הליכה שולל אחרי קסמה של עסקת ה"סיפוח" הזאת, שבסופו של דבר תמסור לערבים את כל יו'ש מינוס 10% פלוס אשליה של שליטה ביטחונית ישראלית, כשהמדינה היא ערבית. המפלגות שמימין לליכוד לא יהיה בכוחן לסכל את התוכנית הזאת לבדן, הואיל ונתניהו יוכל לנטרל את קולותיהן ע'י הקמת קואליציה עם גנץ (שישוכנע "להציל את השלום").
רק לנאמני א"י בתוך הליכוד היכולת לבלום את התוכנית הזאת מבפנים. שתיקתם כעת - להוציא ח"כ יואב קיש שהרים את קולו נגד חרפת חאן-אל-אחמר - תמוהה.

תאריך:  20/06/2019   |   עודכן:  20/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות: מקיאווליזם!
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
האם החלופה של הורדת הליכוד
קורא ותיק  |  20/06/19 21:25
 
- זהו בדיוק המקיאווליזם של העצני
זהו עצם העניין  |  21/06/19 13:21
2
הונאת הציבור הימני
שמואל פישר  |  23/06/19 07:29
3
צריך להגיד אמת.
יוסי מ.  |  23/06/19 09:38
 
- התעוררת? בכל מקום שנתניהו
כורדי?  |  24/06/19 15:46
 
- לבן של ההיא
יוסי מ.  |  24/06/19 18:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
המודיעין הישראלי מעריך כי אירן תיזום פרובוקציה באחד מגבולות ישראל כדי להחריף את המשבר עם ארצות הברית. ביקורו בטהרן של סאלח אלערורי ראש הזרוע הצבאית בגדה ופגישתו עם שר המודיעין האירני עלולים להצביע על פיגועים מתוכנננים כדי לשבש את הוועידה הכלכלית בבחריין
מנחם רהט
גיבורו המיתולוגי של אפרים קישון, שהחליף שילוט-של-כבוד כל אימת שהגיע לשכונה נדבן חדש, חזר לחיים במעמד קריאת ישוב נטוש בגולן, על שמו של הנשיא טראמפ    וחאן אל אחמר, שנתניהו הבטיח כבר לפני 8 חודשים להרוס "תוך שבועות", תפונה רק בבוא המשיח
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תמיכה בטרור, בריק ירחיב, היסטוריה מגמתית ועוד החלטה
נגה מרון
בשנים האחרונות אני חשה שתחת שלטון בנימין נתניהו המדינה האהובה שלי הולכת לאבדון    וזאת לא רק בגלל התנהגותו המתנשאת והבלתי מוסרית, כתבי האישום שהוגשו כנגדו, והשחיתות הנחשפת בהנהגתו
אורי שרגיל
אני לא מאמין שרק לפני רגע חזרתי שוב, באופן אישי, ללופ של איינשטיין בהמתנה נכספת לתוצאות שונות... החמאס בעזה מעוניין מאוד שנכה ברצועה    יש מין 'סאדו-מאזו' עם חגורות עור ומסמרים    לשם כך הוא מחמם אותנו לאורך כל הדרך – כי זו דרכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il