X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כזכור, אחת ההתחייבויות שנתן משרד התחבורה לציבור הישראלי הייתה שצריך לנסוע במהירות של שבעים קמ"ש בכבישים הבין-עירוניים גם בשעות העומס כדי לקיים התחייבות זאת הוא מתחיל להריץ במקביל שני פרויקטים שונים של הרחבת תשתיות
▪  ▪  ▪
70 קמ"ש [צילום: אדם שולדמן/פלאש 90]

כזכור, אחת ההתחייבויות שנתן משרד התחבורה לציבור הישראלי הייתה שצריך לנסוע במהירות של שבעים קמ"ש בכבישים הבין-עירוניים גם בשעות העומס. כדי לקיים התחייבות זאת הוא מתחיל להריץ במקביל שני פרויקטים שונים של הרחבת תשתיות.
פרויקט ראשון
בסוף השבוע האחרון החלו העבודות על הקמתו של נתיב מהיר לאורך איילון וכביש החוף, שיעבור בין הערים ראשון לציון ועד לנתניה - והוא יהיה שונה מאוד מהנתיבים המהירים המוכרים לנו.
אחת ההתחייבויות של משרד התחבורה היא מהירות נסיעה של שבעים קמ"ש - גם בשעות העומס.
כאשר המהירות בנתיב תעלה על 70 קמ"ש, ובהתאם לשעה ביום, הוא יפתח גם לרכבים פרטיים רגילים ככביש אגרה לכל דבר. אך העדיפות המרכזית היא כאמור, לרכבים פרטיים מרובי נוסעים.
מיותר לציין כי הנתיב גם לא יהיה כביש אגרה רגיל, אלא נתיב נסיעה חינמי המיועד לאוטובוסים, למוניות, לשאטלים שייצאו מחניוני חנה וסע בראשון לציון, ובקיבוץ שפיים, וכן, הנתיב יהיה מיועד לכלי רכב פרטיים שבהם ישהו באותו זמן שלושה נוסעים או יותר. כך מתכננים במשרד התחבורה לעודד נסיעות משותפות של אנשים.
חשוב לציין כי בניית הנתיב החדש לא תבוא על חשבון הנתיבים קיימים, אלא כפרויקט יחיד של הרחבת הכביש. זה מתווסף למיזם נוסף של משרד התחבורה.
המיזם הנוסף
פרויקט נוסף של נתיבי איילון נועד לפתור את בעיית העומסים הקיימת מצפון: מדובר בנתיב מתחלף באורך 14 קילומטר, בין העיר נתניה לקיבוץ שפיים.
חשוב לציין כי בשעות הבוקר הנסיעה בנתיב תהיה רק לכיוון דרום, ובשעות אחר-הצהריים תתהפך - לכיוון צפון. שינוי כיווני הנסיעה יתבצע באמצעות מחסומים.
גם הנתיב המתחלף לא יבוא על חשבון נתיב קיים, הכביש יורחב והנתיבים יוקמו במרכז, בין התנועה לדרום ולצפון. בחברת איילון מתחייבים שגם הפרויקט הזה יבטיח נסיעה במהירות של 70 קמ"ש לאורך כל שעות היום.
שבעה מיליארד שקלים הושקעו בפרויקט הנוכחי, והעבודות עליו יתחילו בסוף-השבוע הקרוב, ויסתיימו לכל המאוחר בשנת 2025.
ניתן לראות כי מדובר בשני מיזמים שונים של משרד התחבורה שייתכן שיקלו על העומס הקיים בשעות הבוקר המוקדמות, ובשעות אחר-הצהריים בכבישים הבין-עירוניים.

המחבר הוא בלוגר ובעל תואר ראשון בתקשורת
תאריך:  11/07/2019   |   עודכן:  11/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
על הממשלה, ראשה, שרי הפנים והמשטרה לדורותיהם, וקציני המשטרה לדרגותיהם, לדעת כי חסימת הכבישים היא עבירה על החוק ועל המשטרה היה לעכב מיד את המפגינים הראשונים שירדו מהמדרכה לכביש
צ'לו רוזנברג
החטא הקדמון של פיצול מערכת החינוך וחלוקה לפי אידאולוגיה פוליטית, נמצא בתקופת המנדט    החטא הזה לא תוקן גם לאחר כינון המדינה, ובפועל ישנם כיום כ-5 זרמים שביניהם אין כל קשר
יצחק מאיר
ישראלים שאינם נמנים עם שום קהילה, שילדיהם כבר לא מדברים עברית, הם וילדיהם כלולים? יהודים שמבטאים את השתייכותם לעם היהודי בצדקה, בפילנתרופיה, בתמיכה בקהילה, בישראל, אבל ניפו מחייהם אפילו את יום הכיפורים, כלולים?
יובל לובנשטיין
קנייני הרשתות מעלים את מחירי הצרכן לאחרונה בעיקר במותג הפרטי של הרשת ולעיתים מחיר המותג הפרטי אף גבוה ממחיר המוצר הממותג
עמוס גלבוע
אם תומכיו הם מטומטמים אז אוטומטית מתנגדיו הם חכמים! ובכלל קיימת שממה בפתרונות לנושאי מהות ביטחוניים-מדיניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il