X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גורמים בכירים בפתח טוענים כי החלטת מחמוד עבאס להפסיק את ההסכמים עם ישראל היא "רצינית" וכי הוא יפתיע את ישראל. מדינות ערב המתונות אינן מרוצות מהחלטתו של יו"ר הרש"פ והן יפעלו לבטלה או למסמס אותה בהדרגה
▪  ▪  ▪
התיאום הביטחוני ייפסק? [צילום: עבד ראחים חאטיב / פלאש 90]

הדעה הרווחת ברחוב הפלשתיני הינה כי ההודעה של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בסוף השבוע שעבר בדבר הפסקת ההסכמים בין אש"ף לישראל נועדה להכיל את הזעם העממי בעקבות הריסת הבתים על-ידי ישראל באזור ואדי אלחומוס ליד הכפר צור באהר וכי אין בכוונתו של יו"ר הרש"פ להמשיך בכיוון הזה, במיוחד נוכח העובדה שהחלטות דומות להחלטה זו התקבלו כבר בעבר על-ידי המל"פ והמועצה המרכזית של אש"ף ולא בוצעו.
אולם, גורמים בכירים בפתח טוענים כי הפעם יו"ר הרש"פ "רציני" וכי אין מדובר בהחלטה שהתקבלה על-ידי מוסדות אש"ף אלא על-ידי הרשות המבצעת, דהיינו ע"י ההנהגה הפלשתינית בראשותו של מחמוד עבאס, לדבריהם, מחמוד עבאס שיתף במה שהוא מתכנן רק כמה בכירים ברש"פ ואת עבדאללה מלך ירדן שעמו נועד ב-24 ביולי בעמאן.
בכיר פתח זיאד אבו זיאד, השר לענייני ירושלים לשעבר ברש"פ, פרסם ב-28 ביולי מאמר בעיתון המזרח ירושלמי "אלקודס" שבו כתב: "מהיכרותי האישית עם מחמוד עבאס אינני מאמין שהוא עושה ספינים בדבריו, אני בטוח שיש לו משהו בראש והוא יודע על מה הוא מדבר ויתכן שהמילים "הפסקת העבודה בהסכמים עם ישראל" הינן קוד לדבר ספיציפי שהוא מתכוון לעשותו ויתכן שדן בדבר עם מנהיגים אזוריים שהם בני ברית של העם הפלשתיני, כמו ירדן וכמה גופים בינלאומיים, כדי שלא להפתיע אף אחד והא מתכוון לעשות זאת מכיוון שישראל לא מותירה לו ברירה אחרת".
לטרפד את "עסקת המאה"
הרחוב הפלשתיני והארגונים השונים ובראשם חמאס ממתינים לראות את המלצות הוועדה המיוחדת שהוקמה שיוגשו למחמוד עבאס ובהן מנגנונים לישום ההחלטה.
ההתפתחות הזו מתרחשת בעוד היועץ והשליח האמריקני ג'ראד קושניר אמור להגיע השבוע לישראל ולכמה מדינות ערביות באזור כדי לקדם את "עסקת המאה".
לא מן הנמנע שמחמוד עבאס יזם את עיתוי ההחלטה כדי להעכיר את האווירה באזור לקראת ביקורו של קושניר.
יו"ר הרש"פ רוצה לקלקל את הנורמליזציה מאחורי הקלעים בין ישראל למדינות המפרץ, ובראשן סעודיה, שהחלה לבצבץ החוצה בגלוי בוועידה הכלכלית בבחריין.
ישראל לא הגיבה על החלטתו של מחמוד עבאס וממתינה לראות מה הוא מתכנן לעשות באמת, גם מדינות ערב שומרות על שתיקה רועמת ואינן מגיבות על החלטתו של יו"ר הרש"פ, אולם סביר מאוד להניח שהן אינן מרוצות ממנה שכן פירושה המעשי הוא הסלמה ביחסים בין ישראל לרש"פ.
שום מדינה ערבית מתונה איננה מעוניינת בקריסת הרש"פ או ערעור היציבות שעלול להשפיע על יציבות המשטרים הערביים, לכן בהחלט ניתן לצפות שמדינות ערב המתונות יפעילו לחץ על יו"ר הרש"פ למתן את צעדיו. מדינות ערב המתונות לא יאפשרו למחמוד עבאס להתנתק מישראל או לפרק את הרש"פ, הן מעוניינות בהמשך המאמצים האמריקנים לקדם את "עסקת המאה" ולהבטיח את ההגנה האמריקנית עליהן מפני הסכנה האירנית.
מחמוד אלעאלול, סגן יו"ר תנועת פתח אמר בסוף השבוע שעבר כי החלטתו של מחמוד עבאס כולל את כל ההסכמים עם ישראל כולל הסכם התיאום הביטחוני, בינתיים לא קרה שום דבר בתחום הזה, מחמוד עבאס יצא מרמאללה לתוניסיה להשתתף בהלוויתו של נשיא תוניסיה קאיד באג'י א-סבסי, אילו הפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל היה נאלץ להישאר במוקאטעה ברמאללה.
גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי ישראל תגיב על כל צעד שיעשה מחמוד עבאס נגדה וכי יש לה ארגז כלים נרחב שבו היא יכולה להשתמש. גורמים בכירים בפתח מעריכים כי מחמוד עבאס לא ימהר להתחיל בהפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל מכיוון שהדבר עלול לפגוע בו ובבכירי הרש"פ הנושאים תעודות VIP ישראליות והם תלויים בישראל לצורך תנועתם בחופשיות בשטחי הגדה ולנסיעה לחו"ל.
הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל מצדו של מחמוד עבאס עלולה גם לעודד את ארגון חמאס לחדש את מאמציו להפיל את שלטונו של מחמוד עבאס בתחומי הגדה, כפי שניסה לעשות בעבר. לכן, ההערכה היא שהצעדים הראשונים למימוש החלטתו של מחמוד עבאס עלולים לכלול ניסיון מואץ להתפייס עם תנועת חמאס, הטלת חרם על סחורות ישראליות ופעילות בזירה הבינלאומית, כמו הגשת תלונות נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג.

תאריך:  29/07/2019   |   עודכן:  29/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מחמוד עבאס יפתיע את ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נמשכת מדיניות הכניעה לפלשתינים
שמואל פישר  |  31/07/19 08:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ציפי לידר
בשולי הכותרות: רצח ורשלנות פסיכיאטרית    שיכחת פעוטות - תופעה נורמטיבית?    ולקינוח דק סלקטיבי
יובל כהן
לא היה די בתגובתו של דובר צה"ל, לפיה הסרטון צולם בהקשר של שביעות רצון מהצלחת המשימה, על-מנת להפיס את דעתם של אותם מתחסדים
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודיע על הפסקת העבודה על-פי ההסכמים שנחתמו עם ישראל בתגובה להריסת הבתים בצור באהר, כולל התיאום הביטחוני עמה    מדובר באיומים חסרי שיניים: הרש"פ והעומד בראשה אינם יכולים להתקיים בשטח ללא קשר הדוק עם ישראל    מדובר בהחלטה דומה להחלטות שהתקבלו בעבר ומטרתה לנסות ולשכך את הזעם ברחוב הפלשתיני
פנינה איזנמן
שבענו הבטחות ואי-מימושן. שבענו טרור. המולדת שלנו קטנה. קטנה מידי לחלוקות. לא כך ייפתר סכסוך הדמים בינינו לבין העם הערבי החולק אתנו אדמה אחת. בעוד ידינו תמיד מושטות לשלום, פניהם למלחמה.
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - פוליטיזציה, פוּטר, גרירת רגליים, רוצים להסתיר וכשרות מפוקפקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il