X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשולי הכותרות: דרושים קריטריונים חמורים לרישוי נשק איווט -פרס לרודן ? ולקינוח ימינה המיתוג החדש
▪  ▪  ▪
יד קלה על ההדק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

רישוי נשק
אנחנו לא אמריקה. ובכל זאת אי-אפשר להתעלם ממקרי הרצח הרבים שאירעו במחוזותינו במשפחה ומחוצה לה ביֶרי, ואפילו בידי מאבטחים האֲמוּנים על ביטחון האזרחים, שניצלו את הנשק שבידם, שנועד להגנה ככלי עבודה, למטרות רצח.
אין ספק שהרצח של אופיר חסדאי, שנורה על-ידי ויקטור קטן המבוגר, על-רקע ויכוח על חנייה, מגלם בחובו את מחדלי רישוי הנשק. ויקטור, בן ה-74 החזיק ברישיון את האקדח שברשותו, שניתן לו כנהג מונית בשטחים, במשך 30 שנה. הארכת תוקף הרישיון של אחזקת האקדח (ואולי של רישיון הנהיגה בכלל) ניתנה לו על-ידי הצהרה בלבד של מצב בריאותו, ללא כל אימות של הפרטים ובדיקה פיזית ונפשית של הפונה. ואכן הוּכח שמדובר בנהג חולה וכעסן, שידו קלה מדי על ההדק.
למרבה הצער, הלקח מהניסיון העגום של מקרי הירי הרבים באזרחים חפים מפשע, לא נלמד עד כה. הגיעה השעה להחמיר את הקריטריונים לרישוי נשק והארכת תוקפו, תוך הקפדה על בדיקה יסודית ומקיפה של הכשירות הגופנית והמנטלית לשאת נשק כי בנפשנו הדבר.
לא משחק דמוקרטי
העובדה שרודן קטן, ראש מפלגה קטנה של איש אחד בשם איווט ליברמן, שבקושי גירד את אחוז החסימה, הפיל כנסת נבחרת וממשלה (והזניק אותנו בכך לשיא גינס ישראלי ועולמי מפוקפק), הפכה את המשטר הדמוקרטי הלדיקטטורה במקרה הגרוע, ולפארסה במקרה הטוב.
בדומה לשינוי אחוז החסימה, הגיעה השעה להגביל בחוק את היכולת של מפלגות קטנות להפיל כנסת ולהפוך אותה לפיקטיבית, ובכך לגרור אותה למערכות בחירות מיותרות ויקרות מאוד, ולשתק את המשק לתקופה ארוכה, דבר הנוגד כללי משטר תקין ורצון העם, המונח ביסוד ההגדרה הדמוקרטית.
יש לזכור כי יש כללי משחק דמוקרטי, אך עם כל הכבוד הדמוקרטיה היא לא משחק. ואם איווט הפרלמנטר הוותיק, שגם לא תרם שום הישג ממשי לכנסת ולציבור, מתוך דאגה עמוקה לכיסאו לא מבין זאת, על הכנסת להעמידו על מקומו. ובוודאי שעל הציבור לא להעניק לו פרס אלקטורלי על רודנותו ועל הנזק הכלכלי החברתי והדמוקרטי שהסב למדינה.
-ימינה
הבית היהודי, תקומה, הימין החדש - איחוד מפלגות הימין? לא עוד. קבלו את השם החדש: ימינה. לא מדי אטרקטיבי, אבל לא מסורבל. פשוט וקליט. במילה אחת. ואלו משמעויות היא מגלמת בתוכה? בראש ובראשונה שמדובר במפלגת ימין, וקוראת לכל מי שרואה את עצמו שייך למחנה הנכון, ללא הבדל מין, דת וגזע, לחבור אליה.
אך הסיומת של שם המפלגה החדשה, בדמות ה"א המגמה, מצביעה על הליכה ימינה למפלגת הליכוד. בנוסף היא מצביעה על תנועה דינמית, תוך קריאה וסימון דרך לכלל המצביעים לפנות ימינה ולתמוך במפלגה זו.
אכן מילה אחת בעלת ניואנסים שונים, ועולם שלם המקופל בה. האם המיתוג החדש יצליח מבחינה אלקטורלית למשוך מצביעים רבים למפלגה? ימים יגידו.

תאריך:  04/08/2019   |   עודכן:  04/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשק יום הדין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בעיה קטנה
אלטע קאקער  |  4/08/19 23:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מירב ארד
על-פי נוסח המסמך שיזם ביטן יתחייבו כל המתמודדים ברשימת הליכוד לתמוך בהטלת תפקיד ראש ממשלה אך ורק על נתניהו    כחול לבן: "את הגמעים שום מסמך לא יעצור"    עמיר פרץ: "הפרנויה של נתניהו חצתה כל גבול הגיוני"
יוסף אליעז
עצם זה שאתה מדבר על הכשרת דור המשך מורה על כך שאליהו כץ, חיים כץ, יריב לוין, שטייניץ, הנגבי ויתר דומיהם אינם כשרים או מוכשרים לדעתך להנהיג את המדינה
מירב ארד
בנט מבטל את הטענות לפיהן הוא שטרפד את האיחוד עם עוצמה יהודית: "זה שקר וכזב"    הבהיר: "נלך רק עם ממשלת ימין בראשות נתניהו"
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו טוען כי מפלגתו תצטרף רק לממשלה לאומית ליברלית המורכבת משלוש מפלגות - ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן    "במידה והליכוד וכחול לבן לא תתחייבנה לכך עד למפגש אצל הנשיא, לא נמליץ על-אף אחת מהן"
מירב ארד
הוסיף: היו ניסיונות לפגיעה רחבה בסטטוס-קוו הקיים, אך בזכות צעדים של ישראל ביתנו, הצלחנו לעצור את זה    הבהיר: האופציה הכי רצויה למדינת ישראל היא ממשלה של ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il