X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל פועלת לצמצום הנוכחות הצבאית האירנית בעירק שמטרתה להעביר אמצעי לחימה מתקדמים לסוריה ולחיזבאללה בלבנון. בקרוב יפתח מעבר הגבול החדש באלבוכמאל שאמור להוות את הגשר היבשתי החדש של אירן לסוריה וללבנון וקרוב לוודאי שיהפוך גם ליעד תקיפה של ישראל
▪  ▪  ▪
מטוס קרב F-35 [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]

כדאי לשים לב להתפתחויות בחזית העירקית, על-פי מקורות ערביים, ישראל כבר פעלה 4 פעמים בשבועות האחרונים כדי לפגוע ביעדים אירניים בעירק, מדובר בטילים ורקטות שמאוחסנים במחנות המליציות השיעיות הפרו אירניות הנקראות "הגיוס העממי" (אלחשד א-שעבי- בערבית).
מה שמאפשר לישראל את הפגיעה המוצלחת ביעדים אלה הם שני דברים: מודיעין מדויק ומטוסי הF-35 החדשים מסוג "חמקן" שעברו גם שידרוג בחיל-האוויר הישראלי ויכולים להגיע לכל מטרה במזרח התיכון. על-פי מקורות בעירק, חיל-האוויר הישראלי תקף ב-12 באוגוסט מצבור ציוד של משטרת עירק ושל המליציות השיעיות בתוך הבסיס הצבאי המכונה "א-צקר" בדרום בגדד, מקורות ערבים מסרו כי כתוצאה מהתקיפה נפצעו 2 שוטרים עירקיים ועוד 11 לוחמים של המליציות.
על-פי מקורות ערביים ומערביים, ישראל תקפה בשבועות האחרונים שני בסיסים חשובים של המליציות הפרו-אירניות בעירק, האחד נקרא "אשרף" והשני נקרא "אמרלי" מצפון לבגדד שבהם אוחסנו רקטות וטילים שהיו מיועדים לעבור לידי חיזבאללה בלבנון, דרך הציר היבשתי מעירק לסוריה ומשם ללבנון, או לחלופין להישאר מוצבים בעירק לקראת שיגורם בעתיד לעבר ישראל.
ישראל שומרת על עמימות ואיננה מכחישה או מאשרת את הדיווחים האלה, דבר שמאפשר לה את מרחב ההכחשה במידת הצורך, אך הפנטגון כבר הכחיש באחד המקרים כי הוא אחראי לתקיפה ורמז כי ידה של ישראל הייתה במעשה. האירנים הרחיבו את הפעילות שלהם גם לעירק בעקבות ההתקפות המדויקות של חיל-האוויר הישראלי על יעדים אירניים בשטח סוריה.
בניגוד לאופן שבו ישראל פועלת ברצועת עזה, דהיינו, מדיניות של "הכלה" כדי לנסות ולהגיע לרגיעה, הרי שבסוריה ובעירק ישראל מגלה אפס סובלנות לניסיונות של אירן להקים בסיסים צבאיים שישמשו כנגדה באמצעות הקמת סוללות טילים או אחסון רקטות וטילים המיועדים להעברה לחיזבאללה בלבנון. המדיניות של ישראל היא זהירה וככל הנראה גם מתואמת עם הממשל האמריקני שהרי המרחב האווירי של עירק נשלט על-ידי חיל-האוויר של ארה"ב הפועל-כנגד מטרות של דאעש. ממשלת עירק היא חלשה מאוד ואין לה שום יכולת למנוע מאירן להציב טילים ורקטות בשטחה, אין לה גם כל השפעה על המליציות השיעיות הנאמנות לאירן ויכולת לאסור עליהן לאחסן במחנות שלהן, הנפרדים ממחנות הצבא העירקי, אמצעי לחימה שהגיעו מאירן.
ישראל, כאמור, איננה מאשרת כי היא תוקפת בעירק ובכך מונעת מבוכה גדולה ממשלת עירק אשר מנסה, כל פעם מחדש, לתת הסברים שונים לפיצוצים, הנראים ונשמעים היטב, במחנות המליציות השיעיות במרחב בגדד.
נראה כי האינטרסים של ישראל לצמצם ככל הניתן את הפעילות הצבאית האירנית בעירק עולים בקנה אחד עם האינטרסים האמריקנים, המטרה היא למנוע פתיחת חזית חדשה שתתקיף את ישראל מצפון תוך שימוש בנשק רקטי אירני מדויק.
גשר יבשתי חדש לסוריה וללבנון
בינתיים גובר המאמץ לפתוח בקרוב את המעבר החדש בין עירק לסוריה באזור אלבוכמאל שיאפשר לאירן לשנע ביעילות אמצעי לחימה מתקדמים לסוריה וחיזבאללה בלבנון. הגנרל קאסם סולימאני מפקד כוח "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" ביקר לפני שבועיים באזור כדי לעמוד מקרוב על ההכנות לכך ונפגש עם חברי המליציות הפרו אירניות הפועלים באזור.
למעבר הגבול הזה יש חשיבות אסטרטגית עבור אירן והוא מהווה אזור חיוני בציר האספקה היבשתי שאליו חותרת אירן כדי לבסס את נוכחותה בסוריה, המעבר החדש יאפשר תנועה גדולה יותר של כלי רכב ושמירה על חשאיות לגבי העברת שיירות מכיוון שהמעבר מרוחק מבתי מגורים.
המליציות השיעיות אמורות לאבטח את הציר מאלקאא'ם שבעירק לעבר אלבוכמאל, זה יהיה הגשר היבשתי החדש מאירן לסוריה ומשם ללבנון. על-פי דיווחים סורים, ישראל כבר פעלה בצד הסורי של האזור הזה והפציצה ב-17 ביוני 2018 עמדות של המליציות העירקיות ושל הצבא הסורי באזור שבין אבולכמאל וטנאף, הפצצה שבה על-פי הדיווחים נהרגו 40 אנשי המליציות. ישראל מעולם לא אישרה כי הייתה מעורבת בהתקפה הזו, ארה"ב הכחישה כי הייתה מעורבת בתקיפה. לכן, נראה כי מעבר הגבול החדש הזה עשוי בהחלט להיות יעד חשוב לתקיפה של ישראל שכן אירן מייחסת לו חשיבות אסטרטגית רבה, לפנינו עוד מערכה ארוכה.

תאריך:  14/08/2019   |   עודכן:  14/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
על-פי גורמים ערבים ומערביים, ישראל תקפה פעמיים בסיסים של המליציות הפרו אירניות בעירק כדי למנוע העברת רקטות וטילים לידי ארגון חיזבאללה. ישראל מנהלת מדיניות תקיפה נגד הניסיונות להקמת בסיסים חדשים בעירק שמטרתם לבנות תשתית צבאית נגד ישראל, המדיניות הזו תימשך כל עוד נמשך המאמץ האירני לפתיחת חזית מאבק חדשה נגד ישראל
עמוס גלבוע
הנחת העבודה של הנהגת ישראל צריכה להיות שבמקרה הקיצון של התדרדרות למלחמה בין אירן לארה"ב, היכולת הזאת תופעל    האם יש לישראל יכולת הגנתית יעילה (להבדיל מהתקפית) מול יכולת האש של חיזבאללה? סימן שאלה מפחיד!
רפי לאופרט
למעט איום אירני ישיר על ישראל, זה הנשקף מחיזבאללה הוא כיום האיום הקונבנציונלי החמור ביותר, שיסתבך עוד יותר בעימות אזורי; לכך מכוונת אירן בהקמתו ובטיפוחו    ישראל חייבת לתכנן מהלך פוליטי-צבאי שינטרל איום זה - בדרך של פרוק נשק או פרוק הארגון ולבנון מארחתו - בטרם תעמוד חומרתו האמיתי למבחן מעשי
עמוס גלבוע
יש לו "משרדי" שיכון, בריאות, חינוך, כספים ועוד רבים אחרים עבור האוכלוסייה השיעית    הוא דואג לה    בכך הוא שונה, בין השאר, מהחמאס שאינו רואה עצמו אחראי לאוכלוסייה האזרחית
יורם אטינגר
התמקדות המעצמות ומדינות ערב באיום האייתולות חושף את משקלו המשני של העניין הפלשתיני, כפי שהומחש בוועידת בחריין (יוני 2019) ווועידת וורשה (פברואר 2019), שהתכנסו ללא נציגי הרשות הפלשתינית
רשימות נוספות
"הצעת ארה"ב - סחטנות משפילה"  /  איציק וולף
תביעה בגולן לפי חוק החרם  /  יצחק דנון
פלשתיני חטף ואנס תלמידה בת 7  /  עידן יוסף
נאום המפה  /  יוני בן-מנחם
ארגון חמאס חושש מהתקפה ישראלית  /  יוני בן-מנחם
הזרזיר והחברים  /  אסתר שניאורסון גרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il