X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השנוי במדיניות בא בתגובה לקשרי הפלשתינים עם אויבים ויריבים של סעודיה כגון האייתולות באירן, "האחים המוסלמים", ארדואן הטורקי, קטר, חיזבאללה, ועוד. סעודיה ערה למסע הכפשה של רשתות חברתיות פלשתיניות נגד יורש העצר מוחמד בן סלמן ולשריפת דגלי סעודיה בהפגנות בעזה ומזרח ירושלים
▪  ▪  ▪
הפגנות פלשתינים נגד סעודיה [צילום: חליל חמרה/AP]

המלל הסעודי הפרו-פלשתיני הולך ופוחת במקביל להחמרת המעש הסעודי.
ההחמרה במדיניות הסעודית מתבטאת בקיצוץ הסיוע הכספי לרשות הפלשתינית עקב הפיצול בין הרשות לבין חמאס והשחיתות ברמאללה; הכבדה על העברת כספים מפלשתינים המתגוררים בסעודיה; הרחבת מעצרים של תושבים פלשתינים, והגבלת כניסת פלשתינים לממלכה. מ-2018 אין סעודיה מנפיקה אשרות כניסה למאות אלפי פלשתינים בעלי דרכון זמני.
השנוי במדיניות בא בתגובה לקשרי הפלשתינים עם אויבים ויריבים של סעודיה כגון האייתולות באירן, "האחים המוסלמים", ארדואן הטורקי, קטר, חיזבאללה, ועוד.
סעודיה ערה למסע הכפשה של רשתות חברתיות פלשתיניות נגד יורש העצר מוחמד בן סלמן, לשריפת דגלי סעודיה בהפגנות בעזה ומזרח ירושלים ולתקיפת בלוגר סעודי בעיר העתיקה בירושלים.
הכרסום המשמעותי בהתנהלות סעודיה - ורוב מדינות ערב - כלפי הפלשתינים מהווה פועל יוצא של סידרת ארועים כגון:
  • ביוני 2019 התכנסה וועידה כלכלית בבחריין, הנתפסת כנכס על-ידי סעודיה, מצרים, ירדן, איחוד האמירויות, בחריין, קטר ומרוקו וכנטל על-ידי הפלשתינים. הוועידה התקיימה חרף איומים ולחץ פלשתינים, שנעדרו יחד עם סוריה, עירק, לוב, אלג'יריה ותימן.
  • במאי 2018 העבירה ארה"ב את שגרירותה לירושלים. הפלשתינים קראו ל"יום זעם" נגד ארה"ב וישראל, אך הערבים, כולל בירושלים ויו"ש, לא נענו לקריאה.
  • בינואר 2015 התפרעו מתפללים פלשתינים במסגד אל-אקצה בזמן תפילה לזכרו של עבדאללה מלך סעודיה - מנהג המבטא התייחסות כלפי משומד/מומר.
  • ב-2011 התפרץ הצונאמי הערבי הממקד את סדר העדיפויות הערבי באיומים מרכזיים - כגון אירן - מסיט את תשומת לב הערבים מהעניין הפלשתיני, ומדגיש את חיוניות ישראל כבעלת-ברית אמינה ויעילה של סעודיה וכל משטר ערבי פרו-אמריקני מול מאכלת האייתולות המונחת על הצוואר.
  • ב-1994 ו-1979 נחתמו הסכמי שלום עם ירדן ומצרים המכירים במשקל האזורי המוגבל מאוד של העניין הפלשתיני.
  • ב-1990 השתתף אש"ף בפלישת עירק לכווית, למרות שזו קלטה כ-400,000 פלשתינים מנאמני ערפאת, והפך סמל לכפיות-טובה ובוגדנות. גירוש 300,000 פלשתינים מכווית עם שחרורה התקבל בהבנה על-ידי הערבים.
  • בשנות ה-70' היה לטרור אש"ף תפקיד בכיר במלחמת האזרחים בלבנון, והביא לפלישת צבא סוריה ללבנון.
  • ב-1970 הצית אש"ף מלחמת אזרחים בירדן להפלת המשטר ההאשמי, למרות שקיבל מירדן סיוע נדיב לטרור נגד ישראל.
  • ב-1966 וב-1956 נמלטו ערפאת ונאמניו מסוריה וממצרים עקב מעורבותם בטרור "האחים המוסלמים" ומחלוקת עם חפאז אסד הסורי וגמאל נאצר המצרי.
ב-2019 יודעת סעודיה שארועים מרכזיים במזרח התיכון (התעצמות האייתולות באירן, התפשטות הטרור האיסלאמי, פלישת עירק לכווית, שתי מלחמות המפרץ, מלחמות האזרחים בעירק, סוריה, לוב ותימן, הזעזועים במצרים, התפרצות הצונאמי הערבי, וכו') אינם קשורים לעניין הפלשתיני; שהפלשתינים מוסיפים שמן - ולא מים - למדורה האזורית; שמלחמות ערב-ישראל לא פרצו עקב העניין הפלשתיני; שישראל מהווה בעלת-ברית יעילה, אמינה וייחודית מול איומים קיומיים, ברורים ומיידיים.

תאריך:  20/08/2019   |   עודכן:  20/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ד"ר יהושע קרסנה
המלך עבדאללה מסתייג מתוכנית טראמפ, מתקרב לקטר וטורקיה - וגם מהדק את היחסים עם מצרים ומנסה להרחיק את עירק מאירן. מהלכים מורכבים אלו נובעים ממצבה המסובך של הממלכה וישראל צריכה להשלים איתם
יוני בן-מנחם
חמזה בן-לאדן, בנו של מנהיג ארגון "אל-קאעידה" חוסל ע"י האמריקנים ומותו מהווה מכה קשה לארגון הטרור. ארה"ב רודפת ומחסלת את מנהיגי ארגוני הטרור שפגעו בה ואינה חסה על חייהם, הגיע הזמן שישראל תתעשת ותפעל באותה הדרך
שאול מנשה
לפי קביעתו של המנהיג העליון חמינאי, נשארו לישראל עוד 25 שנים להתקיים, ובמדויק 7,705 ימים
רפי לאופרט
למעט איום אירני ישיר על ישראל, זה הנשקף מחיזבאללה הוא כיום האיום הקונבנציונלי החמור ביותר, שיסתבך עוד יותר בעימות אזורי; לכך מכוונת אירן בהקמתו ובטיפוחו    ישראל חייבת לתכנן מהלך פוליטי-צבאי שינטרל איום זה - בדרך של פרוק נשק או פרוק הארגון ולבנון מארחתו - בטרם תעמוד חומרתו האמיתי למבחן מעשי
יוני בן-מנחם
תקיפתו והשפלתו של הבלוגר הסעודי מוחמד א-סעוד בעת שביקר במתחם הר-הבית וסימטאות העיר העתיקה היא תוצאה של ההסתה הירדנית והפלשתינית נגד סעודיה. ירדן והרש"פ מסיתות נגד סעודיה באופן מתוחכם כי היא תומכת ב"עסקת המאה" ובנורמליזציה מלאה עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il