X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אנחנו לא מוצפים כל הזמן ברגשות אהבה לבן או בת זוגנו אנחנו לא חשים כל הזמן את האהבה שלנו אנחנו כן יודעים שאנחנו אוהבים והרגשות מתעוררים בנו בעוצמה בסיטוציות מסוימות מה זה אומר לאהוב? איפה מוטמעת בנו האהבה הזאת? מדוע ישנם שמתאהבים בבני זוג חיוביים ותומכים ואחרים מתאהבים בבני זוג שמכאיבים שלהם?
▪  ▪  ▪
אוהבים לאורך כל הדרך [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

אנחנו אוהבים את בן או בת הזוג שלנו. בחיי היומיום שלנו אנחנו לא מוצפים כלפיהם ברגשות כל הזמן. הרגשות לא מתעוררים בנו בעוצמה בשיגרה. אהבה היא לא רק מה שאנחנו מרגישים פה ועכשיו. האהבה מוטמעת בנו. היא מעוררת בנו רגשות בסיטואציות שונות. נחוש אותה כשנגונן על בני זוגנו, כשנתגעגע, כשנקנא, שנתרגש מדברים שעשו עבורנו ובסיטואציות משמעותית נוספות. זה לא מציף אותנו כל הזמן.
קיימים אצלנו שני סוגים של זיכרון. הזיכרון המודע הוא הזיכרון שאליו אנחנו מודעים. קיים סוג נוסף של זיכרון הוא הזיכרון הרגשי או הזיכרון הלא מודע. למרות שאנחנו לא מודעים אליו הוא שולט בנו ובחיינו. הזיכרון הרגשי מוטמע בנו בעיקר בילדות המוקדמת. המערכת הרגשית היא המערכת ההישרדותית רבת העוצמה שלנו. הרגשות שלנו הם האמצעי של המערכת הלא מודעת לכפות עלינו לפעול לפי הזיכרון הרגשי שלנו בלי שאנחנו מודעים לכך. כשמוטמע בנו זיכרון רגשי חיובי בתחום מסוים ננותב היטב. כשמוטמע בנו זיכרון רגשי כאוב ובעייתי בתחום אחר ננותב באופן בעייתי וניתקל באותן בעיות שוב ושוב מבלי שנבין את מקורן וחושבים בטעות שזו גזירת גורל.
נושא האהבה הוא דוגמה רבת עוצמה לכך. מיכל התאהבה באסף. אסף מעריך אותה מאוד. הזוגיות שלהם מאופיינת בחברות עמוקה, בניה הדדית והעצמה. הם מתקדמים היטב בתחומים השונים. מיכל רואה בהצלחה הזוגית שלה דבר מובן מאליו. יעל היא אשת קריירה מצליחה. למרות הצלחותיה המקצועיות היא נכשלת שוב ושוב בתחום הזוגי. היא חסרת ביטחון באופן עמוק ולא מאמינה שמישהו יאהב אותה. היא שוב ושוב מתחברת לגברים הלא נכונים. בני זוגה בגדו בה, פגעו בה והצדיקו את החששות העמוקים שלה.
אמיר הוא איש עסקים מצליח. הוא מאוד רוצה להצליח בתחום הזוגי. כשהוא ניסה לפתח מערכות יחסים זוגיות הוא נתקף ברגשות קשים. הוא חש חרדה, מחנק וקושי. הרגשות האלו גרמו לו לבגוד בבנות זוגו או לסיים מערכות יחסים מוקדם. הוא מאוד רוצה להגיע לזוגיות טובה אך הרגשות שלו מכשילים אותו שוב ושוב. לימור הייתה במערכת יחסים טובה ואוהבת עם רענן. היא החלה להתקף בדיכאונות וחרדות. היא סיימה את מערכת היחסים ונפרדה מבן זוגה. לאחר מכן התחרטה אך רענן סירב לשוב אליה. היא חשה כל חייה תחושת החמצה ולא מבינה כיצד יכלה להיפרד ממנו.
אהבה היא זיכרון רגשי לא מודע שמוטמע בנו. בני הזוג שבהם נתאהב יתאמו לעולם הרגשי הלא מודע שלנו ולמסלול החיים הלא מודע שמוטמע בנו. אנשים שבהם מוטמע בנו זיכרון רגשי חיובי יתאהבו בבני זוג אוהבים, חמים ותומכים. אנשים שבהם מוטמע בתחום הזה זיכרון כאוב ובעייתי יתאהבו בבני זוג בעייתיים שיכאיבו להם. ישנם שמוטמע בהם זיכרון רגשי כאוב שיכשיל כל מערכת זוגית שינסו לפתח.
מה שמוטמע בנו יקרה בכל תחומי חיינו. לא נוכל לפעול בניגוד לזיכרון הרגשי שמוטמע בנו אך נוכל לשנות אותו והשינוי בחיינו לא יאחר לבוא.

הכותבת - הוציאה לאור "ספר מעצים"
תאריך:  01/09/2019   |   עודכן:  01/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
האירוע האחד, בן שלש המערכות, נועד להתרחש ביום בו יחצו ישראל - כשלושה מיליון איש ואישה וטף וגרים נלווים וצאצאי 'ערב רב', ובראשם כוהנים ולווים נושאי ארון הברית, אחר מות משה וקבורתו במקום לא נודע עד לעצם היום הזה - את הירדן
עו"ד אברהם הללי
נושא היחס שבין בן אדם אל חברו, חוזר בתורה פעמים לא מעטות, וזה פועל יוצא מאמונה שקבלה ביטוי בבריאה
פרופ' שמואל סנדלר
לאחרונה היה ציון דרך בכהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה - תקופת שהותו בתפקיד עלתה באורכה על זו של דוד בן-גוריון    ציון דרך זה מזמן מבט השוואתי על מנהיגותם של השניים שיאפשר לבחון קווי דמיון ושוני בהנהגתם את המדינה
רפי לאופרט
הרצל ובן-גוריון הן שתי תופעות שונות על ציר ההיסטוריה שלנו, עם תוצאות שונות: הרצל, יצר תנועה לאומית אידיאולוגית, שהניעה את המחשבה הלאומית; בן-גוריון שינה בפועל את כיוון התפתחות ליבת המציאות הלאומית. לכתבתי מציע להשלים עתה את עבודתו של בן-גוריון בשלושה תחומים: גבולות מדיניים, גבולות ביטחון והסדרת יחסי הפנים בין רשויות הממשל
יוני בן-מנחם
בעולם הערבי יש ציפייה שתגובת חיזבאללה נגד ישראל תחזיר לערבים את כבודם לאחר תקיפות ישראל בסוריה, עירק ולבנון. חסן נסראללה מחזיק בידיו את המפתח להתדרדרות המצב לכדי מלחמה שלישית בלבנון או למלחמה אזורית שכל הצדדים מתנגדים לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il