X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הבחירות הן גם לא יום של חשבון נפש. חשבון נפש זה כל יום. הבחירות זה מאבק על השלטון. לא על הגורל. הגורל כבר כאן. השלטון סחר מכר. לא בבחירות. יום אחרי
▪  ▪  ▪
העם קובע [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

גורלה של ישראל לא ייחרץ בבחירות. בחירות רק יתברר מה שכבר נחרץ. כמו שקבלת תוצאות בדיקת דם לא קובעת מה הבדיקה הערתה לתוך הדם אלא מה היה בו לפני הבדיקה, כך הקלפי אינה גוזרת מה שיוצא מתוכה אלא מגלה מה נכנס, ומה שנכנס הוא כבר כאן.
חלוקת תשומת הלב הלאומית לתופעות השונות, לטוב ולמוטב, המצריכות קשב, הבנה, רצון לעשות, נכונות לשנות את הטעון שנוי, הסכמה לקיים מה שמבטיח את הקיום הסולידרי- כל זה כבר כאן. תשומת הלב הזאת היא הגורל של העם הזה. הקשב. או ההתעלמות. הבעיות הצריכות פתרון. הפתרונות שאופסנו לבל יחייבו הכרעה כואבת. כל זה ייכנס לקלפי. לא בתוכו ייקבע.
הבחירות הן גם לא יום של חשבון נפש. חשבון נפש זה כל יום. הבחירות זה מאבק על השלטון. לא על הגורל. הגורל כבר כאן. השלטון? סחר מכר. לא בבחירות. יום אחרי.
ועם האמור, מצוות עשה שאין כשיעור חשיבותה בדמוקרטיה היא ללכת אל הקלפיות, לגנוז את הוויכוחים המתלהטים על הבלים, על רעות רוח, על יצרים, על הסחת הדעת מן השאלותהקיומיות העומדות בחדר כמו אותו פיל מטפורי ואין רואים אותו כי העיניים קשורות, ולבחור. לבחור זה להתייצב כחייל מגויס על הגנת המולדת כאזרח מגויס על הגנת הדמוקרטיה. זה לומר אישית בזיהוי מדויק, לשלטון, כי הוא לא הריבון. כי האזרח הוא ריבון. כי מלחמת השלטון על השלטון אינה דמוקרטיה, אלא ניוונה כמצע למפגן של כוחנות.
להצביע זאת קריאת תיגר על המתמודדים על כיבוש השלטון, "אנחנו כאן להזכיר לכם כי עליכם לשרת, לא למשול. להזכיר לכם כי אנחנו כאן כדי להפקיד בידכם את האחריות לשירות העם". לכן, למרות שהגורל כבר כאן, צריך להתייצב כדי להזכיר שהעם הוא כאן, והוא הריבון.

תאריך:  14/09/2019   |   עודכן:  14/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
קיים פגישת עבודה עם בכירי הליכוד ודרש להפגש בעצמו מיד צאת השבת עם השופט כדי לדון ב"חשש מגניבת בחירות"    דובר ועדת הבחירות: לא הגיעה בקשה לפגישה שכזו
יואב יצחק
ראשי רשימת כחול לבן הצהירו כי הם ימשיכו למרר את חייו של נתניהו אם ירכיב את הממשלה הבאה    לפיד וגנץ ויעלון ואשכנזי מבקשים להציג זאת כחובה מצד אופוזיציה לוחמת    השאלה האמיתית היא: האין זו חובתה של אופוזיציה אחראית לקבל את הכרעת הבוחר, להקפיד ולפעול באופן ענייני, ולאפשר לגוש הנבחר לנהל את המדינה    ועוד: האם אנוס יהא היועמ"ש מנדלבליט להתחשב בהכרעת הבוחר    והאם כלי התקשורת ישנו את דרכם
מנחם רהט
הספינים של החודשים האחרונים נועדו להשכיח מאיתנו, שהשאלה הגורלית שתוכרע במשאל העם הגדול בשבוע הבא, נוגעת לסלע קיומנו: מדינה פלשתינית, כן או לא?
יוני בן-מנחם
ממשלת נתניהו נכשלה בטיפול בטרור ברצועת עזה, הגנרלים של "כחול לבן" מציעים דרך צבאית הגיונית לטיפול בטרור החמאסי שתחליף את מדיניות ההבלגה. כל ראש ממשלה חדש בישראל חייב להציב בראש סדר היום את הטיפול ברצועת עזה ולהקים צוות חשיבה באחריות המל"ל שיגבש מתווה פעולה מהיר לחיסול הטרור
מיכאל מירו
אז מה עושים? עוד מעט קט עוד בחירות מיותרות, אבל מכריעות. אזרחי ישראל, כך נראה, לא מבינים מאין זה נפל עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il