X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תשובה למאמרה של מיכל גלברט מנכל"ית פיוצ'ר מובליטי שפורסם ב"דהמרקר" ב-9.9.19
▪  ▪  ▪
איזו אלטרנטיבה עדיפה? [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מיכל גלברט מצדדת בהפחתת השימוש בתחבורה הפרטית לטובת האלטרנטיבה העדיפה - "תחבורה שיתופית" כמו: אובר, ויה או חברות הקורקינט השיתופיות, שתקדם את המטרה של הפחתת השימוש בכלי הרכב הפרטיים. היא גורסת שלעולם לא תהיה תחבורה ציבורית טובה ויעילה 24/7 בשל שעות הלילה, סופי שבוע ואזורים מרוחקים. לכך יש לענות כי תחבורה בסופי השבוע, כמו גם בשעות הלילה תיתכן הן על-ידי הוספת קווי שירות, כמו גם קווים ייעודיים של העיריות המכונים "קווי שבת".
יחסה של גלברט לקורקינטים המשותפים הוא ממש מיתולוגי מעצם גרסה ש"עם אסדה נכונה ואכיפה נטולת פשרות ניתן לצמצם את הנזק, ובמקביל ליהנות מהזמינות היעילות והתועלת הרבה שהם מביאים". אולם הבעיה מתחילה שאין בתל אביב מערכת שבילי אופנים וקורקינטים ראויה ומתאימה, וסימון "שבילי אופנים" על גבי מדרכות העיר, כמו למשל ברחוב אבן גבירול, מסכן ממש את הולכי הרגל מצד הנוסעים עליהם כחוק, מעצם ההצמדה לתחנות האוטובוסים.
שנית, מהתכתבות עם משרד התחבורה התברר לי שאין ביטוח לא לרוכבי הקורקינטים, ולא למי שעלול להיפגע מהם. זו רשלנות פושעת ממש! שלישית, הבעיה המרכזית מבחינת הקורקינטים איננה חסימת מדרכות או כניסות לבניינים, אלא אי-דרישת כישורי נהיגה עליהם מצד רוכביהם, כפי שגם גילאי עשרה יכולים לרכוב על אופנים חשמליות בסיכון עצמם ואחרים בעיקר הולכי רגל. לכן בעיר כמו ניו-יורק העירייה אוסרת שימוש בקורקינטים ואופנים חשמליות, והיא איננה היחידה.
טרם התייחסתי גם לכישלון הבאבל דן - "80% מהנסיעות שלי אני נוסע כמו מונית ספיישל" (מירב מורן דה מארקר 13.8.19), כמו גם הקאר טו גו ש"רוב המנויים משתמשים במכונית השיתופית על חשבון רכיבה באופנים, הליכה או נסיעה בתחבורה הציבורית" (מירב מורן, דה מארקר 1.9.19), כמו גם הדורסניות של אובר (מירב מורן, דה מארקר מיום 8.8.19).
מדיניות התחבורה בת"א היא של טלאי על טלאי. פעם מרחיבים את הכביש באבן גבירול לטובת מכוניות, אחר כך מעודדים רכיבה על אופנים על-ידי תלת אופן, אחר כך נסוגים לטובת קאר טו גו והקורקינטים והאופנים החשמליות. במדינה נורמלית היו מחייבים ידע מעשי ולא רק תאורטי מצד כל סוגי הרכבים, כולל חיוב בהתקנת מספר לצורך זיהוי הרוכב.

הכותב הוא תושב מודאג שמפחד מהקורקינטים והאופנים החשמליות, חוקר עצמאי ופובליציסט ביקורתי.
תאריך:  23/09/2019   |   עודכן:  23/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
אגד טוענת שמפעלי תחנות גבתה ממנה ביתר 5 מיליון שקל בגין דמי שכירות ודמי ניהול בחמש תחנות מרכזיות, כאשר התנהל בין הצדדים הליך משפטי
עידן יוסף
מנהלת בכירה ברשות לתחבורה ציבורית חושפת נתונים עגומים על מצב התחבורה הציבורית ועל ירידה באדיבות נהגי האוטובוס    לנוכח החסמים מצד רשויות מקומיות הממשלה תיזום חקיקה שתתן פטור למתקני מנוחה לנהגים
עידן יוסף
הנסיעה למתחם התפעולי החשמלי של הרכבת בעיר היא שלב נוסף בחיבור ירושלים לגוש-דן
עידן יוסף
המשטרה תחקור נהג שתלה על חלון האוטובוס שלט בניחוח אנטישמי הדורש מחרדים לא לאכול באוטובוס    סמוטריץ' הורה על בירור וחברת קווים הודיעה כי תפטר את הנהג
עידן יוסף
בכבישים 2 ו-20 במבואות תל אביב יפטרלו שוטרים שיספרו את מספר הנוסעים ברכב ויקנסו את מי שאינם מורשים לנסוע בנת"צים    בשלב הראשון יהיו 44 ק"מ לרכב רב-תפוסה    בשלב ב' - נר"ת מנתניה לגלילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il