X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מקללותיה של השנה שעברה: כמה הערות על הבחירות שנה טובה ומבורכת
▪  ▪  ▪
צריכים להתעשת [צילום: פלאש 90]

בשם הדמוקרטיה
בשם הדמוקרטיה, שצריך כביכול להצילה, רומסת קבוצת מיעוט, החושבת את עצמה לעלית, את השונים ממנה, לועגת למנהגיהם, לאמונותיהם ולדעותיהם, ומנסה לכפות עליהם את מנהגיה, את אמונותיה ואת דעותיה - כי רק הם הנכונים, ואין בלתם. זה מזכיר לי אירועים משנות החמישים בארצנו - את קיצוץ הזקנים והפאות לעולים במעברות מסוימות, את החרמת ספרי התורה והסידורים מהם, כדי שלא יתפללו, ואת חטיפת ילדי העולים, שהונעו על-ידי תחושת עליונות מדומה של מי ששלטו בעניינים.
ובמקביל, מעלים המתיימרים להיות עלית בקרבנו טענות מופרכות על "הדתה" כל אימת שמנסים ללמד קצת יהדות וקצת מורשת יהודית בבתי-הספר, כדי שילדינו לא יהיו בורים ועמי-ארצות - כיוון שהם מפחדים מזהותה היהודית של המדינה, ומתעבים אותה. אכן, דמוקרטיה כהלכתה, שמדורבנת על-ידי האקדמיה ועל-ידי התקשורת הישראליות.
דרך אגב, משהו דומה מתרחש בשנים האחרונות בארצות-הברית ובאירופה, שבהן השמאל הליברלי - המתקדם כביכול - מוכה קשות על-ידי רעיונות פשיסטיים וקומוניסטיים.
מספרים, רבותיי
תקשורתנו, כולל הממלכתית, שניהלה מלחמת חורמה יחד עם המשטרה ועם הפרקליטות, כדי להפיל בכל מחיר את בנימין נתניהו, אינה בוחלת בכזבים ובחצאי-אמיתות, כדרכה. לעומת תקשורתנו, נראית התקשורת הסובייטית עליה השלום כמו כבשה תמימה. זה מזכיר לי את דברי תומאס ג'פרסון, מהאבות המייסדים של ארצות-הברית, נשיאה השלישי ומהוגי הרעיון של חופש העיתונות: "מי שקורא עיתונים יודע על העולם הרבה פחות ממי שאינו קוראם".
בין השאר, מטפחת תקשורתנו את האגדה אודות ניצחונו של בני גנץ בבחירות. אמנם, 'כחול-לבן' זכתה ב-33 מושבים בכנסת, ו'הליכוד' רק ב-31, אך גוש הימין-חרדים ניצח בגדול עם כשני מיליון מצביעים - לעומת כמיליון מצביעים וחצי לגוש השמאל-מרכז - כפי שכותב יואב יצחק; וחלוקת המנדטים הנה 55:54 לטובת מחנה הימין-חרדים. לפיכך, כדי להרכיב ממשלה, יצטרך גנץ לקבל את אישורה של 'הרשימה המשותפת' האנטי-ציונית, התומכת הנלהבת בטרור נגדנו, שקיבלה שלושה-עשר מושבים בכנסת (ולקנות את קולותיה ביוקר רב), או להיכנע לסחטנות של אביגדור ליברמן, שקיבל שמונה מושבים.
האפשרות לקואליציה בין 'כחול-לבן' לבין 'הליכוד' נראית כעת בלתי-אפשרית. כך גם האפשרות לחבירה/איחוד של 'ישראל ביתנו' ל'ליכוד'. אך, כידוע, הפוליטיקה הנה אמנות הבלתי-אפשרי.
רוב ומיעוט
אין ויכוח על כך, שרוב אזרחי המדינה בעשורים האחרונים הנם ימניים, למרות שזה אינו ניכר מסיבות שונות בתוצאות הבחירות לכנסת. מאז המהפך במאי 1977 אין השמאל-מרכז מסוגל להיות רוב; וזה משגע אותו. לכן, בין השאר, המציא את הכזב, שהקים את המדינה. ובהמשך לכזב הזה הוא בטוח, שגנבו ממנו את המדינה.
זה מתבטא בשפע אמירות גזעניות נגד מצביעי הימין, שלא נזכירן כאן ועכשיו, אך הן מבטאות היטב את השסע (בעיני השמאל) בין "אנחנו" הצודקים והיפים, בני האור, ובין "הם" הטועים, המכוערים והחשוכים. יותר מדי נימות כאלו נשמעו במהלך חצי השנה האחרונה (אזכיר רק את אמירתו השחצנית של ח"כ רם בן-ברק מ'כחול-לבן' בימים שלפני הבחירות); ואם אני יכול להעריך, עוד נשמע הרבה זוועות כאלו, כי הן הרגל, השגור בפי השמאלנים מאז ומתמיד.
פיצוליטיס
אחת המכות החמורות, שלקה בהן גוש הימין, הנו פיצול מטורף, שהביא כבר פעמיים לאי-הצלחתו בבחירות - בשנת 1992 והשנה. בעיות כאילו-אידיאולוגיות, אגו נפוח, יריבות אישית ואי-קריאת המפה הפוליטית מנעו איחוד בימין, כפי שנעשה בשמאל, וגרמו לאובדן יותר מ-83 אלפי קולות, שניתנו ל'עוצמה יהודית', שלא היה לה כל סיכוי לצלוח את אחוז החסימה.
כמו ב-1992, ייללו בימין הקיצוני אחרי הבחירות על אובדן השלטון, כמו אותו נער, שרצח את אביו, וביקש רחמים כיוון שהוא יתום. תקוותי, שלא נשלם על כך ביוקר, כמו בהזיית אוסלו, שהנחיתו עלינו שמעון פרס וחבורתו, וכמו בגירוש היהודים מגוש-קטיף מבית-מדרשם של אריק שרון ושל 'קדימה'.
'עוצמה יהודית' מנסה הלוך-וחזור להיכנס לכנסת. זה הצליח לה פעם, אך לא עוד. ראשיה צריכים להתעשת, ולזנוח את הרעיון. כלומר, למצוא עם מי להתאחד ב"בלוק טכני", כדי להכניס נציג, או שניים, לכנסת (זה כוחה האמיתי!), מבלי להזיק לגוש הימין.

תאריך:  24/09/2019   |   עודכן:  24/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמנות הבלתי אפשרי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המתסכל הוא שגוש השמאל בחר
יהורם  |  24/09/19 18:26
2
לגבי עוצמה יהודית
עמוס שנער  |  25/09/19 03:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
רפי לאופרט
בראש סולם הלאווים של הציבור והרוב המכריע של הפוליטיקאים ואנשי המעש במשק, עומדת כיום האפשרות לבחירות חדשות, כפתרון למבוך הפוליטי אליו נקלעה המדינה אחרי סבב הבחירות האחרון. השתחררות ממחשבות סרק ושאיפות אוטופיות, מובילה לדרך הפשוטה והישירה - ממשלת ימין בראשות נתניהו ובתמיכת והשתתפות ליברמן, על בסיס תיקון מהותי ומיידי של הקלקולים שמנעו זאת ערב הסיבוב האחרון
מירב ארד
לאחר הפגישה, גנץ כתב לחברי סיעתו: "אין לי כוונה לוותר על הובלתנו"    נתניהו עדכן טלפונית את ראשי סיעות הימין והדגיש כי הוא מחויב להסכם עמם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: בחירות 2019 - הכירו את הגזענים החדשים    לא לאיווט בקלפי    ולקינוח בקטנה
יוסי אחימאיר
אומרים לנו, כי שיעור ההצבעה, הגבוה יחסית הפעם, של ערביי ישראל מלמד דוקא על רצונם להשתלבות יתר במדינה    זה נכון בחלקו, וזה היה נכון עוד יותר אלמלא בחרו בקיצונים לייצגם בכנסת
איציק וולף
ראשי הצוותים של הליכוד ושל כחול לבן ייפגשו מחר    ביום רביעי בערב ישובו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפגישה עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il