X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדד המעו"ף קרס ב-4.2%, תשואת איגרות החוב העפילה ל-6.12% והדולר התחזק ב-0.6% ל-4.347 מסכי הבורסה נצבעו היום באדום בוהק: המניות נפלו, מחירי אגרות החוב קרסו והדולר המשיך להתחזק מה שהתחיל בחשש ממשבר רציני בארה"ב המשיך במכירת חיסול בשוק מדד מניות הנדל"ן איבד 6.1% ומדד היתר 50 צנח ב-7.7%
▪  ▪  ▪
הבורסה בתל אביב [צילום: פלאש 90]

השמיים האדומים משמש לא היו הדבר האדום היחיד שנראה היום בתל אביב כאשר מסכי הבורסה נצבעו באדום בוהק: המניות בבורסה נפלו, מחירי איגרות החוב קרסו והדולר המשיך להתחזק. מה שהתחיל בחשש ממשבר רציני בשוק הנדל"ן בארה"ב הפך לחרדה מפני משבר פיננסי עולמי והמשיך במכירת חיסול ותיקון חד בשוקי המניות. התיקון עשוי להיות אגרסיווי גם לאור רמות השיא אליהם הגיעו השווקים בארץ ובעולם.
מרבית הפעילים בשוק מציירים תמונה לפיה המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב אינו הגורם הישיר למשבר אבל הוא זה שהציף מחדש את הצורך להעריך את תפישת הסיכון או במילים פשוטות: לדרוש תשואה גבוהה עבור השקעה בחברות בעלות רמת סיכון גבוהה.
מבט על נתוני הבורסה מראה כי בכל מדד תל אביב 100 אין אפילו מניה אחת צבועה בירוק כאשר רבות מהמניות קורסות ביותר מ-5%. מתוך 25 מניות הכלולות במדד המעו"ף - 9 מניות ירדו ביותר מ-5%. למעשה, הזכירו המסכים יותר מכל את היום בו נחטפו החיילים אלדד רגב ואהוד גולדווסר כאשר גם אז קרסו המדדים בכ-5% וסיימו בירידה של סביב 4%.
מדד המעו"ף איבד 4.2% וננעל ברמה של 1,089.27 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 4.4% וננעל ברמה של 1,067.99 נקודות. מדד מניות הנדל"ן איבד 6.1% ומדד מניות היתר 50 קרס ב-7.7%. מחזורי המסחר היו גבוהים מאד והסתכמו ב-3.3 מיליארד שקלים.
החל מהיום נקבעו שערי הנעילה ב-17:25-17:30 במקום סביב השעה 17:10 כפי שהיה עד כה. הבורסה ביטלה את המסחר בשער הנעילה ובמקום זאת נערך מסחר "טרום נעילה". כלומר, מסחר תאורטי בו הזרימו הפעילים פקודות, כאשר שער הנעילה נקבע בשניות האחרונות כשכל הפקודות שהוזרמו נכנסו לתוקף.
"אני מעדיף למכור מניות ולהישאר בחוץ עד שהגל הזה יעבור", אמר פעיל בכיר בשוק המקומי, "המצב כיום בשוק הישראלי מזכיר לי את המפולת של 1993. המניות הכבדות גילמו אז אופטימיות, מניות אחרות היו במצב של בועה וחגיגות היו במניות הנדל"ן. מצב של תהליך עליית ריבית בארץ ובעולם ואינפלציה גרועים לשוק הון. מימוש של מעל 10% בתקופה קצרה קורה לשוק פעם בשנה וחצי וירידות כאלה באות בפאניקה במחזורים ערים". בניגוד לדברי הפעיל, אחרים סבורים כי מדובר במשבר נקודתי בלבד שאינו מרמז בהכרח על העתיד לבוא.
הבורסות בארה"ב איבדו יותר מ-4% בשבוע האחרון - השבוע הרע בארבע השנים האחרונות. המשבר נבע מהציפייה למחיקת חובות אדירה בשוק המשכנתאות בארה"ב שעשוי להקרין על ענפים נוספים בשוק, לעצור את המיזוגים והרכישות ולבלום את הכלכלה האמריקנית שגם כך עשויה להאט. נפילות ליוו גם את שוקי אירופה כשלונדון נפלה אף היא ביותר מ-4% בשבוע שעבר.

הדולר עולה - אגרות החוב צונחות

לתערובת הזו ניתן להוסיף גם את מחירי הנפט שמתקרבים לשיא בהן היו באוגוסט 2005, כאשר מחיר חבית נפט עלה ל-77 דולר ביום שישי. לכך צריך להוסיף גם את הדולר שממשיך לטפס מה שמעלה את החשש כי גם הזרים אחראים לחלק מהנפילות בשוק. הדולר חתם את שבוע המסחר ברמה של 4.32 שקלים - התחזקות של כ-10% מאז השפל של חודש מאי. היום, יום ראשון, לא נערך מסחר במטבע חוץ והמסחר באופציות גילם התחזקות של 0.6% לדולר לרמה של 4.347 שקלים. המשך התחזקותו של הדולר צפוי לגרור עלייה באינפלציה וזו עשויה לעודד את בנק ישראל להמשיך ולהעלות את הריבית במשק כשברקע המדדים הקרובים גם כך צפויים להיות גבוהים.
גם השוק הסולידי אינו מציע מפלט מהצבע האדום וכבר חודשיים שמחירי איגרות החוב נמצאים במגמת ירידה. מחירה של איגרת חוב שקלית שעתידה להפרע בעוד 8.5 שנים (שחר 2683) צנח היום בעוד 1.37%. פירוש הדבר כי מי שירכוש היום אגרת שכזו וימתין עד לזמן הפירעון, יוכל לרשום לעצמו תשואה שנתית מובטחת של 6.12%.

כל מניות תל אביב 100 באדום

מבין חברות האחזקה, קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, צנחה ב-6.6% ואי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, איבדה 5.5%. אורמת, שקפצה ביום חמישי ב-5% לאחר שגזית רכשה עוד כ-2.9% ממניות החברה, איבדה 4.4%.
מבין חברות הנדל"ן הכלולות גם במדד תל אביב 100: אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, צנחה ב-7% וכלכלית ירושלים, שבשליטת אליעזר פישמן, איבדה 7.3%. שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, קרסה ב-7%.
מבין המניות הפועלות במגזר הכימיה: טבע, שצפויה לפרסם את הדוחות הכספיים ביום רביעי בבוקר דווקא גילתה עמידות יחסית וירדה ב-2.4%, כימיקלים לישראל איבדה 3.7% ומכתשים אגן ירדה ב-6%.
במגזר מניות היתר 50, רבד, שבשליטת יגאל אהובי, צנחה בלא פחות מ-22% לאחר שאיבדה 15% ביום חמישי, חבס נפלה ב-5.1% וטיב טעם ירדה ב-8.6%.

תאריך:  29/07/2007   |   עודכן:  29/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל לוי
כ-1% מתעשיית הקרנות; הפדיונות הגבוהים - בפריזמה ובמגדל    הקף הכספים בענף קרנות הנאמנות נאמד ב-145 מיליארד שקל    פדיונות קטנים באופן יחסי נרשמו אצל פסגות אופק, ממנו נפדו רק 220 מיליון שקל
הילה רפופורט
דליקה שפרצה באחת מרכבות המטרו של פריז גרמה לעשן כבד במנהרת המטרו ולפציעתם של 15 נוסעים    אחת הפצועות, אישה בהריון, נפגעה באורח קשה
ONE
לאחר שהמוביל ראסמוסן והפייבוריט וינוקורוב נזרקו מהטור דה פראנס השערורייתי ביותר בכל הזמנים, הספרדי ערך סיבוב ניצחון עצוב בשאנז אליזה
הילה רפופורט
התייר, ממוצא צרפתי, פונה לבית החולים סורוקה במצב קשה, שם מת    ארבעה מטיילים מפונים מנחל עמוד, צעיר נפגע בנחל אל על, נער חרדי בן 17 התייבש ופונה לבי"ח זיו בצפת
מתי טוכפלד
ראש מועצת מעלות עזב את קדימה ושלח מכתב חריף לראש הממשלה אהוד אולמרט בו האשים אותו בהפקרת הצפון    "במקום לחזק אותנו כפי שהתחייבת, החלשת אותנו ע"י ירי קטיושות בצורת קיצוצי תקציב במענקי איזון, בחינוך, בשיכון ועוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il