X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מי המציא את העניין הזה שביום שלישי מסגרות בתי הספר מסיימים באחת? מה בדיוק קרה שם אי-פעם לפני כמה שנים?
▪  ▪  ▪
בשורה משמחת [צלום: פלאש 90]

איך מתרגלים לשבוע שלם של עבודה. שבוע שלם שאין בו לא חג ולא אסרו חג, לא שביתה ולא עיצומים. אפילו מערכת החינוך חזרה לשגרה מלאה. זה אומנם לקח לה חודשיים להניע את המועדוניות ומסגרות הצהרונים, אבל בהחלט אפשר להבין אותם. הראשון לספטמבר תופס אותם כל שנה לא מוכנים. זה תאריך מתעתע. פתאום ככה משום מקום אחרי השלושים ואחד לאוגוסט, יום לפני השני לספטמבר, מגיע הראשון לספטמבר וככה ישר מבקשים מהם להפעיל מסגרות צהריים לילדים. רגע. תנו לנו זמן. שבוע ראשון זה הסתגלות. אחר כך שבוע ישיבות והיערכויות, עוד שבועיים של הכנה לקראת החגים, ואז חגים והנה אנחנו כבר חודשיים אחרי פתיחת שנת הלימודים. נשארו לנו שמונה חודשים לסחוב ויאללה שוב החופש הגדול.
ואם כבר מדברים על חופש, לטיפולו של שר החינוך החדש. הוא היה איש חינוך אבל הוא היה גם טייס בחיל-האוויר. לטייסים אין עודף זמן פנוי. ככה לפחות אני מעדיף לחשוב. מי המציא את העניין הזה שביום שלישי מסגרות בתי הספר מסיימים באחת? מה בדיוק קרה שם אי-פעם לפני כמה שנים? סיפור דמיוני ובהחלט יכול להיות קשור למציאות מתאר כך - פקיד בכיר במשרד החינוך ישב וחשב לעצמו - איך אני יכול להיטיב את מצבם של המורים בישראל? מסתמא הוא ישב לו בשולחן אפור עם מדבקת משרד החינוך עליה, ארון עם דלתות מברזל ודלת שעליה מוצמד דף רשימת ציוד לפי מק"ט.
הכין לעצמו כוס תה עם חצי כפית סוכר (מי ידע אז שהסוכר לא בריא לנו), אולי המזכירה צ'יפרה אותו בעוגיית פתי בר שנשאר לה ממשלוח המנות של פורים. ישב וחשב. הקים ועדה, חיכה שכבוד השר יתחלף, ומנכ"ל המשרד יצא להשתלמות לימודית באזור מעלה מגרון, ואז נצנצה במוחו הבשורה. בואו נשחרר את התלמידים שלנו בימי שלישי מוקדם יותר הביתה. זה גם מסתדר עם החנויות במרכז המסחרי בדימונה, שנסגרות בימי שלישי בצהריים. המכתב נחתם והרצים יצאו דחופים. נשלחו מזכרים למפקחי בתי הספר הם הודיעו למנהלים והעיר שושן צהלה שמחה, ולהורים עצב ויגון. שמחה וששון לכל ילד בלון.
חלפו שנים ומה שהיה רעיון מוזר, הפך להיות חוק בל יעבור. או בלשון חכמינו - מה שזרק פקיד אחד לבאר, מאה שרי חינוך לא יוציאו אותה. הנה אני אבא לשתי בנות בבית ספר יסודי, והבעיה הגיעה לפתחנו. ניסיתי להסביר למנהל שלי בעבודה שבימי שלישי אני צריך לצאת בשתים עשרה כדי להספיק לאסוף את הילדות. הוא מצדו שאל אותי למה לי להגיע בכלל? לא ידעתי מה לענות לו אז לא הגעתי.
יש הורים יותר מתוחכמים ממני. הם מפעילים מערך שלם של איסוף ואיפסון של הילדים שלהם. מישהי לוקחת את הילדים מבית הספר תמורת תשלום. ואז הם עוברים למטפלת שתהיה איתם עד ארבע וחצי, תמורת תשלום, ואז יאספו אותם יחד עם הילדה שבגן, והילדה שנמצאת אצל המטפלת אל הבית - כמובן בתשלום. המון לוגיסטיקה והמון רגשות אשם, תוצאה של הערות מצד אנשי הוראה שמזכירים לנו פעם אחר פעם שאנחנו צריכים להשתדל יותר עם הילדים שלנו ואנחנו צריכים להיות איתם יותר.
שיטה אחרת
בשביל הורים כמוני, הם המציאו לנו את ימי השישי של למידה משותפת עם ההורים, ערב הורים, כנס הורים ושאר הפסקות מורחבות בימי שישי ביחד עם ההורים. צודקים. עם יום חופשי אחד בשבוע אני עוד יכול ללכת לאיבוד.
אגב מפקחים. אני חייב לשאול כאן שאלה שאני בטוח שיהיו נשים ובעיקר אנשי חינוך שירימו גבה לאור השאלה. ובכן מה בדיוק תפקידו של המפקח או המפקחת? מנהל בית הספר מקבל את תוכנית הלימודים ממי שצריך לקבל. יש מערכת שלימה שאמורה להכין את מערך הלימודים, ויש רכזי מקצוע וימי היערכות לקראת השנה החדשה, אז איפה בדיוק נכנס המפקח/ת? מה בדיוק הוא אמור לעשות? להסתובב בית הספר ולבדוק שהכל בסדר (זה פועל יוצא מהתואר מפקח לא?). או שהוא אמור לבדוק את מוכנות המורים למקצוע שהם מלמדים.
אם זה כך אני חייב להתוודות - אנוכי כותב הטור, הייתי מורה בבית ספר שלוש שנים שלימות. שלוש שנים לקח לי ליישם את מה שהבנתי כבר בחודשים הראשונים שלי במקצוע. שאני לא מתאים לזה. למדתי בצורת חינוך אחרת, בשיטה אחרת (ואני חייב לציין שזה לא מהצד החיובי של העניין), לא הגעתי מוכן - לא נפשית ולא מקצועית למקצוע ההוראה, כך שכל זה היה מתכון לעוגה לא מוצלחת.
הדבר המעניין בסיפור הוא שמעולם לא נפגשתי עם מפקח בית הספר. את תוכנית הלימודים קיבלתי ממנהל החטיבה, ואת הרקע המקצועי ממרכז המקצוע של בית הספר. את המפקח כאמור מעולם לא ראיתי והאמת זה גם לא היה חסר לי ואני מניח שגם לא זה לא היה חסר. עוד דבר שהיה תמיד ואין מי שישנה.
ועוד בשורה משמחת - למי שבנה על מסגרות לילדים בחופש החנוכה בתוכנית שנקראה "בית הספר של החגים" שיקח בחשבון שנכון להיום אין שום תקצוב לעניין. שר החינוך הכריז שהוא יפעל להשבת התוכנית ברגע שתקום ממשלה, וכפי שכולנו יודעים ממשלה אין. ואולי ראשי הערים יעשו משהו ולא יחכו לשר. בקיצור - שקלים שקלים עלינו נופלים.

תאריך:  30/10/2019   |   עודכן:  30/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
לאורי אילן סיפרו חוקריו, שכל חבריו כבר נהרגו וממנו יוציאו את כל הסודות    אורי אילן התאבד
אליהו קאופמן
לאחר 63 שנה של השתקה הרי שהגיע הזמן להכריז על "יום זיכרון ממלכתי" לזכר נטבחי הטבח בכפר קאסם    הם לא מתו בקרב צבאי, הם לא נהרגו כסייעני טרור אלא שהם פשוט נרצחו רק משום שרצו לחזור הביתה בשלום ואילו הממסד הישראלי רצה לגרש את אחיהם ואת חבריהם, על-ידי הטבח הזה, מאדמתם בישראל ולהופכם לפליטים בירדן הסמוכה
עו"ד כנרת בראשי
אני עבדתי עם הפרקליטות צמוד צמוד במשך 10 שנים, כמעט. אני שמעתי את השקרים של שי ניצן בבית המשפט העליון. בהפסקה, באחד הדיונים, אמרתי לו: אתה מטעה את כב' בית המשפט (אז עוד היה לי כבוד אליהם). הוא הסתכל עליי בעיני מפיוז ואמר: נו, ולמי יאמינו לי או לך?
עמוס גלבוע
הופגנה היכולת הצבאית האיכותית האמריקנית, והנחישות להפעילה בצורה ממוקדת לשם קידום אינטרסים אמריקנים שהם בעדיפות; ארה"ב על מפת האזור, היא עדיין לא נוטשת אותו    דאעש ספג מכה קשה, ייחלש, אך בשום אופן לא יתמוטט
דן מרגלית
אילו הייתי במקום המשטרה לא הייתי קורא לו לחקירה אילו ידעתי כי מדובר במעשה חד-פעמי    לפי הכלל היהודי ש"אין מענישין אלא אם כן מזהירין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il