X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירושלים זוכה לאחרונה להתעוררות ועדנה קולינרית. רונית ורד ממליצה על עשר המסעדות הכי טובות בעיר הבירה. לא רק חומוס, אבל גם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

לפני ארבע שנים נדמה היה לרגע שמקהלת המקוננות כבר מספידה את סצינת המסעדנות הירושלמית. חלק ממסעדות הבירה נסגרו, אלו שנותרו פתוחות עמדו ריקות וחלק מהמסעדנים עברו לאזור המרכז. אחרי ההתאוששות של השנתיים האחרונות מציע הביקור בעיר חוויות גסטרונומיות מעניינות לכל טעם ולכל כיס.
ארקדיה - חומרי הגלם של המטבח של עזרא קדם מגיעים משוק מחנה יהודה ומיצרני הבוטיק של אזור הרי ירושלים. ההשראה נובעת מהם ומהמטבח המסורתי של בית אמא, והטכניקות מהמטבח העילי. מסעדת היוקרה המובילה של ירושלים מציעה גם תפאורה נעימה של בית אבן ירושלמי וחצר פנימית פורחת ויפהפיה.
קבלייר - במסעדת השף האינטימית הזו, המשקיפה אל סימטה ירושלמית צרה, מגיש השף דידי בן הרוש תפריט צרפתי-ים תיכוני טוב באווירה מהודרת נעימה (וכבר הכרזנו כאן בעבר שהיא אחת מהמסעדות הרומנטיות בארץ).
צ'אקרה - הבר השוכן במבנה באוהאוס דמוי חרטום אניה מזדקר הוא מקום קלאסי לכוסית לעת לילה ולהתחככות בקהל המקומי, אבל גם לטעימות של התפריט הים-תיכוני הקליל, המתבסס על חומרי גלם עונתיים, טריים ואיכותיים.
סאקורה - בועז צאירי התחנך על ברכי האסכולה היפנית הנוקשה המקפידה על לימוד בן שנים של אומנות הכנת הסושי. המסעדה הירושלמית שלו היא אחד המקומות הטובים ביותר בארץ ליהנות בהם מהטעם והאסתטיקה של המטבח היפני.
ריבלין - השף הותיק והמוכשר גינדי נזיה, שהיה השף של מסעדת אוקיינוס במשך 12 שנה, מגיש כאן את הפוקצ'ה המפורסמת שלו ותפריט בשרים, דגים ופירות ים מוצלח. גם תפריט היין הגדול ישמח לבב אנוש.
לה גוטה - התפריט הצרפתי הקלאסי של גוטה וגיא בן שמחון, אם ובנה, הוא אחד האופציות הטובות ביותר לארוחה כשרה איכותית בעיר הבירה.
איוו מיט בורגר - נתחי הבשר המצויינים הנמכרים במעדני איוו הם חלק מהסיבות שהפכו את המעדנייה של אבי בן דוד לתחנה פופלרית בקרב חובבי הגסטרונומיה בעיר. ידע הבשרים הוביל גם לפתיחת שני דיינרים פשוטים למראה המגישים המבורגים איכותיים מבשר עגל חלב ומבשר כבש.
בית הקפה של מזרחי - שוק מחנה יהודה הותיק הפך בשנים האחרונות לשוק מקורה יפהפה שמסתתרים בו בתי קפה, חנויות מעצבים, ומסעדות עדכניות. אלי מזרחי, יו"ר ועד סוחרי השוק, היה הראשון להבין את הפוטנציאל ולפתוח מאחורי דוכן הפיצוחים המשפחתי את האספרסו בר הראשון. בית הקפה המקסים שלו, שמוגשות בו גם ארוחות פשוטות וטובות ממיטב התוצרת העונתית של השוק, הפך למקום מפגש ירושלמי פופולרי, ממש כמו בתי הקפה ההומים הנמצאים בלב השווקים האירופאיים.
השולחן של פירו - במסעדת עזורה המיתולוגית עדיין ניצבים על הפתיליות סירים מלאים בתבשילים מן המטבח העירקי-כורדי. מי שירצה להתנסות לרגע בישיבה בחמארות, עוד מוסד ירושלמי מסורתי הממשיך להתקיים בשוק מחנה יהודה, מוזמן לעשות זאת אצל פירו עם גריל של חלקי פנים והרבה עראק.
חומוס לינא - החומוס של פינתי, מוסד ירושלמי בעל מוניטין, פונה בעיקר לחובבי הנוסטלגיה והפולקלור. אתרי החומוס הטובים באמת נמצאים בעיר העתיקה, שהביקור בה כפוף למצב הביטחוני ולשיקולים אישיים. מי שבכל זאת יטעם את החומוס החמצמץ והאוורירי של לינא, המוגש עם סלט ירקות קצוץ דק, יבין מדוע לעיתים קרובות משתרך תור לפתחו של המקום.

תאריך:  03/08/2007   |   עודכן:  03/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסעדות הכי טובות בירושלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה בלי "פינתי" - זה בדיוק
ישראל בלי ירושלים  |  3/08/07 14:30
2
למי ששונא מסעדות מעושנות
בני דג דגים  |  16/08/07 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מחבלים פלשתינים ירו בשעות הבוקר שלוש רקטות קסאם והן התפוצצו במרכז העיר שדרות ובפאתיה    מספר אנשים נפגעו מחרדה ונזק נגרם לרכוש
עידן יוסף
אמו של איש העסקים משה אינדיג לא הסכימה למסיבת יום הולדת שמונים, וקיבלה מתנה מיוחדת
עידן יוסף
כושר לעריכת חופה וקידושין נשלל עד להודעה חדשה מהרב יוסף בן-הרוש    בקרב חילוניים מפורסם הרב כמי שמאפשר עריכת חופות במקומות לא כשרים ועל חוף הים
ראובן לייב
היישוב היהודי בחברון תובע מן הממשלה לגאול את הרכוש שנשדד ממנו בפרעות חברון    התביעה פורסמה בגילוי דעת שהודפס לציון 78 שנים לפרעות הרצחניות
עידן יוסף
מפקד גלי צה"ל היוצא התנגד למתן במה מיוחדת למשתמטים משירות צבאי, אך איפשר שידור אקראי של שיריהם    בראיון פרידה, גילה כי פסל שידור הופעה של להקה שחבריה משתמטים    בניהו שישמש כדובר צה"ל מתנגד להכפפת תחנת גל"צ ליחידת דו"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il