X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגון חמאס דורש ערבויות כי אם ינצח בבחירות תועבר אליו השליטה בגדה ללא בעיות וכי פעיליו לא יעצרו לקראת הבחירות. בהנהגת חמאס חוששים כי הסכמת יו"ר הרש"פ לבחירות איננה כנה והוא מתכנן להכשילן באופן מתוחכם כדי לגלגל את האשמה על חמאס או ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

משלחת של חמאס בראשות בכירי התנועה ח'ליל אלחיה ורוחי מושתהא יצאה מהרצועה למצרים בדרכה לביקור בטורקיה ובקטר, בקהיר היא תיפגש עם בכירי המודיעין המצרי כדי לדון עמם בנושא עריכת הבחירות בשטחים.
בכיר חמאס יחיא מוסא אמר ב-6 בנובמבר כי המשלחת תדון בנושא הערבויות לבחירות שמצרים רואה בעריכתן שלב חשוב בדרך להשגת פיוס לאומי. בצמרת חמאס מנסים שלא לתקוף את יו"ר הרש"פ בנושא הבחירות באופן רשמי כדי לשמור על אווירה טובה וכדי לנסות לחשוף את כוונותיו האמיתיות.
בכירים בחמאס טוענים כי כל המהלך של מחמוד עבאס שיזם את עריכת הבחירות הוא תוצאה של לחץ אדיר שהופעל עליו מצד האיחוד האירופי כי אם לא יקיים בחירות יופסק הסיוע הכספי לרש"פ.
לכן, הם חושדים כי מחמוד עבאס מכין בחשאי את הרקע לטירפוד הבחירות על-ידי הצבת תנאים שארגון חמאס איננו יכול לקבל ולגלגל את האשמה לכיוון חמאס ואולי גם לכיוונה של ישראל ובכך לצאת "נקי" כלפי מדינות אירופה כמי שניסה בכל כוחו לעמוד בבקשה האירופית אך נכשל שלא באשמתו.
משלחת חמאס אמורה לדון עם המצרים כיצד יובטח לארגון חמאס שאם הוא ינצח בבחירות, אכן הרש"פ תעביר לחמאס את השליטה בשטחי הגדה, כיצד ניתן להבטיח שישראל לא תמנע זאת וכיצד יובטח שלומם של המועמדים בבחירות מטעם חמאס המתגוררים בתחומי הגדה.
האם ניתן לוודא שהם לא יעצרו על-ידי ישראל או על-ידי הרש"פ ושתינתן להם האפשרות המלאה לצאת בקמפיין בחירות ללא בעיות? הפלגים הפלשתינים בראשות חמאס דורשים גם מיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לקיים "מפגש לאומי" של גוף המסגרת הזמני של אש"פ, בהשתתפות ארגוני חמאס והג'יהד האיסלאמי, כדי להגיע להסכמה על מכלול הבעיות המדיניות, ביטחוניות וחוקתיות הקשורות לבחירות.
מחמוד עבאס מתכנן לפרסם צו נשיאותי שיקבע את מועדי הבחירות, תחילה, בחירות לפרלמנט הפלשתיני ואחרי 3 חודשים בחירות לנשיאות, הפלגים הפלשתינים מסכימים למתווה אך ארגון חמאס מתנגד לכך שהבסיס החוקי לעריכת הבחירות יהיה חוק היסוד משנת 2007.
החוק קובע שכל המפלגות המשתתפות בבחירות חייבות להכיר בכך שאש"ף הינו הנציג היחיד של העם הפלשתיני ולכבד את כל ההסכמים שהוא חתם עם ישראל. בארגון חמאס חושדים שבכך רוצה מחמוד עבאס להכשיל את הבחירות ולגלגל את האשמה לכישלון על חמאס או לבזות אותה בכך שיכפה עליה בעקיפין את הסכמי אוסלו.
בעיה נוספת היא הפיקוח על הבחירות כדי שלא יהיו בהן זיופים, בחמאס חוששים שמנגנוני הביטחון של הרש"פ יזייפו את התוצאות כדי להבטיח את שלטון מחמוד עבאס, מאידך-גיסא חוששים ברש"פ כי ארגון חמאס יזייף את התוצאות ברצועת עזה שבה הוא שולט כדי להישאר בשלטון.
כל הנושאים האלה דורשים דיון, ליבון והגעה להסכמות בין פתח לחמאס, למרות ההתקדמות הגדולה שהושגה וההסכמה של כל הפלגים על עריכת הבחירות, מחמוד עבאס מסרב לקיים את "המפגש הלאומי" עם כל הפלגים כדי להסיר את המוקשים שנותרו בדרך לבחירות. ומעבר לכל המוקשים האלה, נותרו השאלות העיקריות פתוחות, האם ישראל תאפשר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות שהרי ללא הסכמתה לכך לא יתקיימו הבחירות.
האם ישראל תהייה מוכנה להסתכן בכך שחמאס תזכה בבחירות ותשתלט באופן חוקי גם על שטחי הגדה? הרי מדובר בבת הברית של אירן וחיזבאללה ששוללת את ההכרה בישראל ואת הסכמי אוסלו. החששות והחשדות מקננות בהנהגת חמאס שמחמוד עבאס סומך על ישראל שהיא תוציא עבורו את הערמונים מן האש או על תנועת חמאס ובכך תהייה לו את הלגיטימציה להמשיך לשבת על כיסאו.
מחמוד עבאס משמש כיו"ר הרש"פ כבר 14 שנים ברציפות ומנצל את הנתק מרצועת עזה כדי להתחמק מבחירות, הוא הפך לדיקטטור וכל מעייניו הם להבטיח את המשך קיומה של האימפריה הכלכלית שבנה עבור שני בניו, האם הוא יסכים למהלך דמוקרטי שאמור לסכן את כל מה שהשיג?

תאריך:  07/11/2019   |   עודכן:  07/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ההכנות לבחירות בשטחים נכנסו לתהליך מואץ אך עדיין לא ברור מי ירוץ מטעם תנועת פתח לתפקיד יו"ר הרש"פ. מחמוד עבאס שומר על שתיקה וג'בריל רג'וב טוען כי עבאס לא יתמודד בבחירות, בכירים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס הוא המועמד היחיד של תנועת פתח אך מרוואן ברגותי מאיים להתמודד מתוך הכלא הישראלי
יוני בן-מנחם
יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועה נשא אמש נאום בפני צעירי התנועה כדי להבליט את "הישגיו" אך ניצל אותו להלך אימים על ישראל. מדובר בנאום במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית כדי להרתיע את ישראל והוא מעיד על חשש כבד שישראל תמוטט את שלטון חמאס ותהרוס את התשתיות הצבאיות ברצועה
איתמר לוין
עומר שאקר הועסק בידי ארגון Human Rights Watch, אך דרעי החליט שלא להאריך את אשרת השהייה בשל פעילותו לחרם על ישראל    הנדל: ההחלטה ניתנה במסגרת סמכותו
יוני בן-מנחם
ההסלמה בדרום היא תוצאה של הנחיה אירנית כדי להסיט את תשומת הלב מכישלון שלוחותיה בלבנון ובעירק. אירן מנסה לחמם בו-זמנית את גזרת הצפון ואת גזרת הדרום וייתכן שהגיעה למסקנה כי עימות צבאי ברצועת עזה משרת כרגע היטב את האינטרסים שלה
עידן יוסף
אומר כי התגובה צריכה להיות חריפה מזו שננקטה ולכלול את פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג׳יהאד האיסלאמי    גנץ: צריך לשקול לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il