X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני מברך על המינוי של נפתלי לשר הביטחון, מינוי שלעניות דעתי יהווה אולי את כרטיס הכניסה של בנט למשרד ראש הממשלה בעתיד, זה אם יממש תפישותיו בענייני ביטחון והתיישבות
▪  ▪  ▪
בנט. ניסיון ביטחוני עשיר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אפתח דווקא ב"ניקוי השטח" שכן לאורך שנות היכרותי עם נפתלי בנט לא חסכתי ממנו ביקורת, בעניינים רבים יש לומר. לא אהבתי את "עיגול הפינות" בעניינים מסוימים, הסתייגתי מהתנהלות ליברלית בענייני דת, התנהגות בה ראיתי סכנה של ממש להמשך היות מדינת ישראל בעלת מאפיינים יהודיים.
כן היו לי לזרא חצאי אמיתות ששמענו מעת לעת, בראשן ההיגד "אנחנו מנענו את שחרור המחבלים", אמירה הרחוקה מהאמת. כך גם כאבה לי מאוד התייחסותו לעינויים בפרשת דומה ועוד הרשימה לא קצרה.
ולמרות זה בדומה לרבים מאוד בעם ישראל, אני מברך על המינוי של נפתלי לשר הביטחון, מינוי שלעניות דעתי יהווה אולי את כרטיס הכניסה של בנט למשרד ראש הממשלה בעתיד, זה אם יממש תפישותיו בענייני ביטחון והתיישבות.
אנמק: לנפתלי בנט יש ניסיון ביטחוני עשיר אך עוד יותר חשובה מכך העובדה שבניגוד לרבים שהמשיכו לקריירה צבאית בנט פנה תחילה לעולם העסקים ובהמשך להנהגה פוליטית ובכך ניצל מהאינדוקטרינציה התוך מערכתית בה מובלת הקצונה הבכירה בצה"ל ומחונכת באופן שבסופו של תהליך אנו מקבלים אנשי שמאל שהתנתקו מערכי צבא הגנה לישראל ומרוח הקרב המצופה ממפקדיו.
כרסום בהרתעה
אין זה סוד שגופי השמאל שתפשו אחיזה של ממש בחינוך בצה"ל עשו פעולה מצוינת מבחינתם שגם הניבה תוצאות טובות. כך אנו עדים לקצינים בכירים שתפישת עולמם רחוקה כמזרח ממערב מזו לה היינו מצפים.
גדי איזנקוט קבע שההיגד "הקם להרגך השכם להרגו" הוא סיסמה בעלמא. בני גנץ התגאה בכך שסיכן חיילי גולני על-מנת לא לפגוע ב"בלתי מעורבים". יאיר גולן הטיף לכולנו בעזות מצח שאין כדוגמתה בדבר ה"תהליכים" אותם הוא מזהה בחברה הישראלית, תהליכים המזכירים למי שהיה סגן הרמטכ"ל את גרמניה בימים של טרם עליית היטלר יימח שמו לשלטון. ועוד הדוגמאות רבות.
שליטת קצונה בכירה כזו בצה"ל גרמה לכרסום מסוכן בהרתעה הישראלית, אחראית במישרין להוראות פתיחה באש מסרסות ומגבילות, אפשרה את המשפטיזציה הרדיקלית בצבא ומנחילה לדורות של מתגייסים חדשים אווירת נכאים של רפיסות, חידלון והעדר כמעט מוחלט של יוזמה התקפית וחתירה לניצחון והכרעה של האויב.
נפתלי בנט זיהה את הבעיה הקשה דלעיל ומזה זמן פועל ככל יכולתו על-מנת להשפיע ולשנות. פעלתנותו הרבה במבצע צוק איתן עת לא חדל להתריע על איום המנהרות מהווה דוגמה טובה לכך. בעוד בכירי הצבא מסרבים להידרש לאיום אסף בנט מידע, שוחח עם דרגי שטח ולא חדל להתריע בפני הסכנה.
צבא מנצח
נפתלי בנט לא סמך ידיו, בהזדמנויות שונות, על דיווחי הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וקצינים בכירים נוספים והרבה להביע עמדות עצמאיות שמה שאפיין את רובן הוא הצורך לחשוב באופן יצירתי, מקורי, ו"מחוץ לקופסא", זה בכדי להחזיר את צה"ל למצבו הנכון- צבא חכם, יוזם, מרתיע ובעל יכולת להכריע את האויב בקרב.
בנט ביטא בצורה מפורשת את דעתו על הנעשה בצה"ל, בעניינים מרכזיים וחשובים המשפיעים על פעולתו. כך קבע בעבר "לא המשפטנים הם המצפן המוסרי של צה"ל אלא הלוחמים והמפקדים". כך קבע ש"מרבית יוצאי צה"ל בשנים האחרונות ממש לא תרמו לביטחון ישראל כי הם שבויים באותה קונספציה". יותר מפעם התבטא נפתלי בנט ואמר שצה"ל זקוק לטלטלה שתבריא אותו ותחזיר אותו להיות מה שאנו מצפים - צבא מנצח. שאל בנט שאלה מהדהדת - "מתי בפעם האחרונה ניצחנו"?
בנוסף לפן הביטחוני החשוב מאין כמוהו אחראי שר הביטחון, אולי יותר מכל דמות פוליטית אחרת, למה שקורה בהתיישבות בישו"ב (יהודה שומרון ובנימין). כמי שאחראי על המנהל האזרחי, כמי שבידו הכוח לחתום על אישורי בניה, כמי שאחראי על הכוחות בשטח, על האכיפה ועל הביטחון בכל הגזרות - יכול בנט "להטיס" קדימה תוכניות רבות, להוציא מהמקפיא תוכניות שהוקפאו, לבטל גזירות שרירותיות, לטפל בבנייה הלא חוקית של שונאי ישראל הערבים ועוד ועוד...
נכון, ענייני הביטחון הם בעדיפות ראשונה ומעט מן המידע הדולף לפרהסיה הציבורית מרמז על כך, אלא שרק אם ישכיל בנט סוף-סוף לפרוע את השטר ה"ימני" בו הוא אוחז ואותו הוא מנפנף לעיני כול, נאמני ארץ ישראל בראשם, רק במקרה כזה יוכל לקנות לו אחיזה של קבע אצל נאמני התורה העם והארץ, כזו שתבצר את כוחו ועתידו הפוליטיים לימים לבוא.
בהצלחה רבה נפתלי!

תאריך:  10/11/2019   |   עודכן:  10/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
שר החינוך שלי, כשתקרא את צירוף המילים: "ואברכך, ואגדלה שמך" אני מקווה, שתפנים את עוצמת הפער בין גדלות הערכים המוסריים הטמונים בשם אברהם ובין המעשה המכוער של קטיפת ילד, החובש ספסל לימודים בעיר תל אביב ולחייבו להיות חבוש בבית הכלא בבית דגן
עומר מואב
אולי הגיע הזמן לציין שבכל פורום של מומחי תחבורה שישבתי בו, מירב מורן נחשבת לבדיחה מצערת
אברהם בנמלך
הקצין אמר לי שרק פושע יכול להיות עד מדינה, ואיים אם לא תגלה מה השוחד? נצטרך להעביר אותך למעצר
יהודה שלם
העברת המנדט ל"כחול לבן" חשפה את קלונה המוסרי והערכי המתבטא בחוסר הנאמנות לרעיון הציוני
עליס בליטנטל
הקומדיה של קרלו גולדוני "מהומות קיוג׳ה" העולה בחוג לתיאטרון בסמינר הקיבוצים, מחדדת את עוצמות הרגש והיצריות הכה מאפיינות את העם האיטלקי, הודות לבימוי המושלם של מורן ארביב-גנס, ליצירתיות של הקאסט ולכוריאוגרפיה הטמפרמנטית של טולה דמארי    הקומדיה יצאה כאן מהגבולות הידועים ופורצת אל האין סוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il