X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מחזה על כוחות אופל שחדרו לבובה - משחק משובח בקומדיה שחורה - צוותא
▪  ▪  ▪
קומדיה שחורה [צילום: יוסי צבקר]
הצגה גדושת אירועים [צילום: יוסי צבקר]

יד אלוהים היא קומדיה שחורה שהייתה מועמדת למספר פרסי טוני, עלתה בבית צבי ועתה עולה כאותה הפקה ואותו קאסט בצוותא בתל אביב. מדובר בקומדיה מן הסוג האפל שקשורה למנהג נוצרי על משחקים בבובות כף יד. המחזה נחל הצלחה בברודווי ואפילו היה מועמד למספר פרסי טוני.
העלילה עוסקת אם ובנה המתמודדים עם מות אב המשפחה. כדי להקל על האבל ועל חייהם הנוגים, האם, מרג'ורי, מסכימה לפתוח תיאטרון בובות בכנסייה המקומית בשכונה, באחת העיירות בטקסס. קהילות נוצריות מסוימות משתמשות לעתים בבובות כדי להדריך ילדים כיצד לעקוב אחר התנך ולהימנע מנפילה ברשת של השטן.
מפעילות זחוחה ונעימה, השמים מתקדרים כאשר בובת כף היד של ג'ייסון, בנה, קולטת לקרבה מעין כוח אופל בדמות השטן והיא מנהלת חיים עצמאיים ולמעשה מסוגלת לומר את כל הדברים ללא מעצורים או עקבות של נימוסים והליכות. טיירון היא בובת השטן שמתחילה עם הבת הנערצת על ג'ייסון וגם שמה סוף לחיזור של הכומר אחר אימו.
העלילה גדושת אירועים, חלקם אלימים וחלקם פילוסופיים ושזורים בהברקות טקסט ובימוי. הסיום הוא די אפל, אך כולם יוצאים מרוצים. העניין בהצגה שהיא לא בדיוק תואמת את התכנים המקובלים במחוזותינו. לעומת זאת, הרכב השחקנים הוא מצוין, ומצפייה בהצגה בברודווי בשעתו, הצוות הישראלי עולה עליהם בכמה דרגות.
ההצגה עלתה בבית צבי ועתה מעלים אותה הבוגרים באותו הרכב, עם קאסטים מתחלפים, בכמה מהתפקידים. אין ספק כי ההצגה שוחטת את כל הפרות הקדושות והיא גדושה בהומור, רובו שחור, תוססת ולעתים אף גורפת פרצי צחוק רמים.
פז כלפון המוכשר מגלם בהצגה את הנער שהשטן השתלט על הבובה שלו וחי חיים עצמאיים מסוכנים. פז הוא שחקן מדהים ומשחקו מעוצב לתפארת. נעמה פורת מגלמת את מרג'ורי, אימו, ומשחקה משובח ביותר, מוקפד ומקצועי ויש לה יכולות דרמטיות וקומיות כאחד. נעמה היא חיית במה ואין ספק כי משחקה כובש את הבמה. טל סגל, איציק מלמד, גל זילברמן מגלמים בהצלחה רבה את שאר התפקידים והם ראויים לכל התשבחות.
המחזה נכתב בידי רוברט אסקינס והתרגום והבימוי הוא של גמא פריד. זוהר אלמליח עיצב את התפאורה והתלבושות עם הבובות והם מצוינים. ההפקה של בית צבי עברה כאמור לצוותא בידי השחקנים ואין ספק כי מדובר בהפקה מעניינת, מצחיקה והדורשת הרהורים ומחשבות רבות.

[צילום: יוסי צבקר]
[צילום: יוסי צבקר]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  11/11/2019   |   עודכן:  11/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
בסוף השבוע הושחתו כ-20 כלי רכב בכפר הפלשתיני חיזמא וכן התגלו כתובות נאצה על בתים רבים בכפר    לזאת יש להוסיף מקרי השחתת מטעי זיתים כולל הצתות
ארי בוסל
ההכנסה מאותם 3.7 מיליון תיירים שהגיעו לכאן מתחילת השנה, לפי נתוני משרד התיירות, היא כחמישה וחצי מילארד דולרים (כעשרים מילארד שקלים), לא דבר של מה בכך. שרק ימשיכו התיירים להגיע
רפי לאופרט
דמוקרטיה במשבר זהות מורכב - אמת ו"אמת פוליטית" בשיח ציבורי העוסק במאבק בטרור בהוויה של "מציאות מומצאת" (Fake News)
דן מרגלית
בנט דווקא נבון    מתאים יותר מכמה אחרים לשמש כשר הביטחון    לטעמי היה שר חינוך ראוי וקידם את לימוד המדעים בכיוון הראוי להערכה
אלכס נחומסון
כפי שלמדנו בשעור אנגלית עוד ביסודי, יש שלוש רמות של רוע - Bad, worse, worst    מכל האופציות שעל השולחן הבחירות בשלישית היא הפחות גרועה    נכון שיש באופציה זו אלמנט ברור של הימור אבל יש מצבים שמחייבים לקחת סיכון מחושב ולהמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il