X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השבוע הקרוב הוא שבוע המאבק לבטיחות בדרכים הנתונים מראים תופעות הפוכות הסותרות זו את זו: מצד אחד יש ירידה בכמות התאונות, אך מצד שני יש עלייה במספר ההרוגים מתאונות דרכים מצד אחד קיימת ירידה במספר הנפגעים מאופניים חשמליים, אך מצד שני יש עלייה בנפגעים מתאונות שבהם מעורבים קורקינטים חשמליים
▪  ▪  ▪
מסכנים את הולכי הרגל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

השבוע הקרוב הוא שבוע המאבק לבטיחות בדרכים. הנתונים מראים תופעות הפוכות הסותרות זו את זו: מצד אחד יש ירידה בכמות התאונות, אך מצד שני יש עלייה במספר ההרוגים מתאונות דרכים.
מצד אחד קיימת ירידה במספר הנפגעים מאופניים חשמליים, אך מצד שני יש עלייה בנפגעים מתאונות שבהם מעורבים קורקינטים חשמליים. צריך לבדוק האם החקיקה שחוקקה לפני שנתיים מסייעת או פוגעת.
הצלחתה של החקיקה
לפני כשנתיים תוקן החוק המאפשר לבני-נוער עד גיל 16 לרכב על קורקינטים ואופניים חשמליים תוך שיש ברשותם היתר מיוחד הכפוף למעבר מבחן תיאוריה.
בגיל 16 חייב הגוזל הקטן לעבור מבחן תיאוריה, אחרת אסור לו לרכב על מכשירים אלו. בתל אביב עצמה חולקו מתחילת השנה האזרחית 18,634 דוחות בגין נהיגה אסורה על כלי-רכב חשמלי כאשר 10,000 דוחות חולקו לאלו שנוהגים בקורקינט החשמלי.
נשאלת השאלה: האם בעקבות מתן הדוח הנהיגה הפכה להיות זהירה יותר? התשובה לשאלה היא כמובן לא. כאשר הם רוכבים על המדרכה לרוב הם מסכנים את הולכי-רגל, מאחר שהם עסוקים בפעילויות שונות שלרכיבה אין שום קשר אליהן.
כך למשל, הם מרכיבים על האופניים 3-2 חברים, מקשיבים למוזיקה, שרים, והם למעשה לא שולטים באופניים או בקורקינט הממונע עליו הם רוכבים.
גם כאשר הם רוכבים על הכביש הם מסכנים את נהגי המכוניות, האוטובוסים, המשאיות בכך שהם חוצים כבישים באור אדום, עוקפים מבלי לעשות חשבון לנהגים האחרים ועוד.
פתרון הבעיה
הפתרון לבעיה זו הוא סלילת שבילי אופניים בערים הגדולות שיפרידו בין הולכי-הרגל לרוכבי האופניים הרגילים או הממונעים.
מאחר שלא תמיד אפשר לרכב מבלי להפריע לזולת, צריך פשוט ללכת ברגל או לחלופין, לנסוע בתחבורה ציבורית (העיקר לא לסכן את הנהגים והולכי-הרגל).

המחבר הנו בלוגר ופעיל בתנועת "15 דקות" לשיפור התחבורה הציבורית.
תאריך:  20/11/2019   |   עודכן:  20/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבעיות שיוצרים נהגי כלי-הרכב הממונעים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בנמלך
ריבלין ילחץ את ידי הנשיא בנענועים עזים וכשהוא יטפח על גבו של הנשיא תישמט המעטפה מידו ותיפול על הרצפה    השליש יורה לשומר הראש להרים את המעטפה, השליש ינער אתה ויגיש לנשיא
חיים נוי
חוויה תיאטרלית מרגשת - תיאטרון הספרייה    המחזה שכתבה סביון ליברכט מבוסס על סיפור קצר שלה בעל אותו שם    מקום ההתרחשות הוא מושב חקלאי ששדותיו גובלים בכביש גהה
שיה מלכין
עמותה מרגשת בשם "כן לנתינה" ייסדה נג'לה אבו ג'זי    בעמותה נכללות גם נשים קשות יום, שהחליטו לעזור לאלה שמצבם אף גרוע יותר
אלי אלון
התברר לי כי בכל מתחם התחנה קיים "קולר" אחד בלבד לרשות ציבור הנוסעים וכי הוא ממוקם בקצה המזרחי של טרמינל הנוסעים, לא גלוי לעיין, נסתר, נחבא משהו
בעז שפירא
שמעתי את בני גנץ מסביר לאחמד טיבי (בכנסת) כי צה"ל מטפל ב"אויבינו" הלא הם אויבי ישראל - חמאס אירן וחיזבאללה    פנייתו זו מעידה על ליקוי המאורות בו שרוי גנץ ועמו ככל הנראה לא מעטים בשמאל הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il