הדף כתוב משני צידיו (צד אחד 38 שורות וצד שני 31 שורות). חלקו הראשון של העמוד נכתב ועוסק בשאלות שונות בשו"ע יורה דעה. בהמשך דן בשאלה מהגאון רבי חיים ברלין בדיני נדרים. בעמ' השני רשימת שאלות 'היכי תמצי' שהגאון בעל הסולם דן בהם באופנים שונים.
חשוב לציין, כי מהמקובל האלוקי בעל הסולם, ידועים עשרות אלפי כתבים בכל רזי תורת הקבלה. אבל, כמעט ואין בנמצא ממנו, חידושי תורה בתורת הנגלה. לכן מדובר בתגלית ייחודית ביותר, המאירה את דמותו של בעל הסולם, באור נוסף ייחודי. ולמעשה ממצבת אותו כגאון תורני בעל שיעור קומה עצום, וכאחד מגאוני דורו לא רק בחוכמת הנסתר אף בתורת הנגלה.
הפריט המרגש שהתגלה מוצע כעת למכירה בבית המכירות הפומביות אוצרות. במכירה היוקרתית יימכרו גם ספרי קודש, מכתבי רבנים ואדמו"רים, כתבי יד וחפצים מיוחסים.
המכירה תתקיים ביום חמישי, 19.12.19, בשעה 19:00 (שעון ישראל) בפנינת חמד רח' שמגר 21 ירושלים.
הגה"ק רבי יהודה לייב אשלג נולד בליקובה שבפולין בשנת תרמ"ה 1884, עלה לארץ בשנת תרפ"ב - 1922, ונפטר בתל אביב בשנת תשט"ו - 1954. במשך עשרות שנים הוא עסק בכתיבה והוראה של תורת הקבלה באופן שהוא כמעט חסר תקדים. היקף יצירתו ועומקה, עשו אותו לאחד מגדולי המקובלים ומן הבולטים ביותר בדורות האחרונים.
הוא היה הראשון שלמעשה הנגיש את ספר הזוהר לציבור לומדים רחב, וזאת בזכות חיבורו המונומנטאלי 'פירוש הסולם' (שהוא אף נקרא על שמו). אך מעבר לכך, הוא היה הראשון בדורות האחרונים, שגיבש שיטה קבלית מתודולוגית מקיפה ביותר, אשר הפכה את תורת הקבלה לכזו הניתנת להבנה ואף ליישום בקרב קהלים רחבים מאוד.
כך הוא ראה את ייעודו ותכליתו, ואף התבטא מספר פעמים על התפקיד והשליחות אותה ייעדו לו מן השמיים בדור האחרון שלפני הגאולה. עד כדי שלדעתו היה בגילוי תורתו זו, כצעד היותר ממשי ואמתי לקראת הגאולה השלמה.
ואכן, בעשרות השנים האחרונות, הלכה והתפשטה הגותו הקבלית בקרב קהלים נרחבים מאוד בכל רחבי העולם. יותר ויותר אנשים כמעט בכל קצוות תבל, מוצאים בתורתו מקור מים חיים, להרוות נפשם ברעיונותיו הנשגבים, ולהפוך את תורתו לתורת חיים, אשר לאורה הם הולכים וממימיה הם שותים תדיר.
יעידו על כך, הקהילות והשיעורים, הקבוצות ואתרי האינטרנט הרבים מאוד, העוסקים ומנחילים את תורתו ברבדים ואופנים שונים. תופעה מרתקת זו, ממצבת ללא ספק את הרב אשלג, כאחד מההוגים היהודים היותר משפיעים ומרתקים בדורות האחרונים.