X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ורד אהרונוביץ' [צילום: מרגלית מולנר-גויטיין]
דיוקן עצמי
אשכול התערוכות המוצג במוזאון הרצליה מתמקד הפעם 'בזמן דיוקן': דיוקן עצמי של יוצרים ויוצרות ומתן ביטוי לקורות חייהם

ליצור בענן
בכניסה לאולם הראשי במוזאון הרצליה מתגלית לעינינו תערוכה בה הגודש והצבעוניות המוגזמת יכולים להתפרש כעוד יצירה של קומיקס, פופ ארט, בעלת איכות עממית, לעיתים אפילו "קיטש". אבל ככל שהצופה מעמיק להתבונן בה הוא מגלה בה נדבכים נסתרים.
אליסון צוקרמן, אמנית אמריקנית צעירה (1990), לוקחת מהענן, מהאינטרנט, דימויים וחלקי תמונות של מאסטרים מכל הזמנים ומדביקה אותם לקולאז' צבעוני. כך, סזאן יכול לשבת בכפיפה אחת עם מיקי מאוס ורובנס עם פיקסו. איה לוריא, מנהלת המוזאון והאוצרת הראשית, מיטיבה לתאר זאת: "כשודדת לאור יום, היא מכליאה אמנים מודרניים ועכשוויים עם רבי-אמן מתולדות האמנות... כקניבליסטית של סגנונות, היא מדברת בכל השפות בעת ובעונה אחת ומתייחסת להיסטוריה כאל אינוונטר נתונים אינסופי".
בעבודותיה צוקרמן מתכתבת עם יצירות אמנות ידועות כמו "חטיפת הסבינות", "יהודית והולופרנס"",סוזנה והזקנים". היא מעמידה את עצמה במרכז התמונה עם אף משולש צבעוני (סגול), מוסיפה נגיעות מכחול, ריבועי פיקסלים, ונותנת פרשנות חדשה לעולם הדימויים הידוע מהעבר. בסצנה ממנה היא לקוחה האישה יכולה להיות אולי "חטופה", אך כאן היא מיוצגת כאנרגטית ובעלת שליטה, כוחנית, גדולה וחשופת חזה. זוהי באקנליה עליזה המזכירה בסיגנונה את אמן הפופ הידוע רוי ליכטנשטיין.
מרוסיה באהבה
לעומתה, נטליה זורבובה (1975), היגרה לישראל ב-2004 מברית המועצות לשעבר, מציגה בצבעים עזים ובריאליזם נוקב את החיים בארץ כאמנית עולה חדשה מרוסיה. בעבודותיה היא מתארת את חוויותיה כאישה, כאם לבת בגיל ההתבגרות שגדלה והתחנכה בישראל, כמהגרת, כאשת מקצוע.
בוגרת האקדמיה לתיאטרון במוסקבה והאוניברסיטה לאמנות בברלין, זורבובה חברה בקבוצת "הברביזון החדש", שפועלת בישראל החל ב-2010 וכוללת חמש אמניות ילידות ברית-המועצות לשעבר, בראשן זויה צ'רקסקי, שכבר תפסה מקום נכבד באמנות הישראלית והציגה לאחרונה במוזאון ישראל, אנה לוקשבסקי, אולגה קונדינה, אסיה לוקין ונטליה זורבובה. הקבוצה הביאה עימה רוח חדשה של סגנון ריאליסטי, פיגורטיבי, נוטה לעיתים להומור וקריקטורה, בניגוד לטרנד הקונספטואלי, לעיתים מינימליסטי, ששלט באמנות הישראלית.
מציור לצילום
לולא היה זה כרוך באסון כבד ניתן היה ליהנות בחיוך מהקרנת הצילום המקסימה של איריס נשר. כצלמת בילתה שעות ארוכות במוזאונים בעולם, ולעיתים קרובות בנה ארי ובעלה, במאי הקולנוע אבי נשר, התלוו אליה לסיורים אלה. באחד המקרים הילד הצעיר נרדם ליד אחת מעבודות האמנות ודמותו השתלבה להפליא ברקע האמנותי.
מאז היא מתעדת אותו בתנוחות שונות של שינה, מנוחה, במוזאונים. לצערנו, ארי נהרג בתאונת דרכים לפני כשנה, בגיל 17, ואיריס אימו, אישה יפה ואצילית, התקשתה להתגבר על כאבה. התערוכה והשיחות עם הקהל על עבודתה מנחמים אותה קמעה. בסיום ההקרנה מוקרן צילום של איריס על מדרגות המוזאון ברומא כשעיניה סגורות, ומיד אח"כ, אותו פריים עם עיניים פתוחות לרווחה, צופה לעתיד שפגע בהם באופן כה טרגי.
פיסול ממונע
ובמדיום שונה לגמרי נפרסת לעיננו "חתיכת חיים" של אמנית ישראלית צעירה, ממקימי הגלריה השיתופית חנינא בתל אביב. במשך כשלש שנים בנתה ורד אהרונוביץ (1980) את המיצב המורכב מפיסול בעץ ובחומר ומציג את ביתה וסביבתה במושב בצפון.
בדקדקנות מופתית היא בונה את הבית על כל חדריו ודייריו, את הנדנדה, המקלט, ובמרכז - אביה, המפעיל את כל ההתרחשות. הדמויות נעות באופן מכני בתוך סביבה הנראית כמו אגדת ילדים "חלומית", אך במבט חודר יותר ניתן להבחין בקשיים של המקום ושל הדמויות החיות בו.
באשכול זה מציגים גם ציבי גבע, חנה לוי ומריה סאלח מחאמיד. מומלץ מאוד לבקר!

נטליה זורבובה [צילום: מרגלית מולנר-גויטיין]
אליסון צוקרמן [צילום: מרגלית מולנר-גויטיין]
איריס נשר עיניים פקוחות [צילום: מרגלית מולנר-גויטיין]
תאריך:  17/12/2019   |   עודכן:  17/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גל
מדוע אל "כן" של גברת בת שמונים מתייחס המחוקק אחרת מאשר ל"כן" של בת שש עשרה? הגיע הזמן לשנות זאת
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אי-משילות, המִתווה, צדק של קנגורו וצביון
איתן קלינסקי
גדעון סער לא בחל בהליכה אל חאן אל-אחמאר, הגם שהוא מודע כי הוא יהיה בבחינת מבטיח "לעשות ענבים ויעש באושים" של לאומנות מתועבת לחברה הישראלית, באושים של הרס חיים לרועי צאן עניים מרודים
ד"ר רבקה שפק-ליסק
מערכת החינוך בשפל    אין דיור בר-השגה    האזרחים העובדים למחייתם ומחזיקים את כלכלת הארץ, משלמים מיסים ומשרתים בצבא אינם זוכים ליחס המגיע להם
יוני בן-מנחם
במלזיה תפתח השבוע ועידה איסלאמית בהשתתפות 5 מדינות איסלאמיות ומשלחת בכירה של תנועת חמאס כדי לדון בבעיות העולם האיסלאמי ובראשן האסלאמופוביה. כינוס הוועידה נחשב כקריאת תגר על מנהיגותה של סעודיה נחשבת למנהיגת העולם הסוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il