יצרניות המזון והיבואנים מחויבים לסמן את מוצרי המזון עתירי השומן והנתרן בסימון אדום בולט בחזית המוצרים. האחרונים הפעילו את מיטב הקשרים ומוחות הלוביסטים על-מנת לעכב ולדחות את רוע הגזירה, אולם משהתקבלה ההחלטה, עשו פעולות משמעותיות מצידן להיערך לנושא ולבצע את ההתאמות הנדרשות, פעולה אשר יכולה הייתה להיעשות כבר לפני-כן, אך טוב מאוחר מאשר אף פעם לא.
מנגד, ישנם מוצרים אשר לא ניתן להפחית את אחוז השומן והנתרן, שהרי אז, הם יהיו לגמרי מוצר אחר, כמו לדוגמה גבינה צהובה עמק, אשר תכולת השומן בה הוא 28% וכל הפחתה באחוז זה תשנה לגמרי את טעמו, אז מה עושים?
משלא ניתן לפעול בדרך של שינוי ההרכב, הדרך בה נוקטים כעת ספקי המזון, היא דרך מחיר הצרכן - גבינת עמק במשקל 400 גרם שנמכרה בשוטף במחיר של 22 שקלים מוצעת כעת במבצע (ביינות ביתן) במחיר של זוג ב-30 שקלים, כלומר בהנחה של 32% וכל זאת על-מנת לעשות חסימה והחדרה של המוצר בכוח למקררים שלנו, מתוך הנחה סמויה (ונכונה) שתהיה ירידה בביקוש הרגיל למוצר מצד אנשים שרגישים למדבקות.
אין ספק שבעתיד הקרוב ואולי גם בהמשך, נראה לא מעט פעילויות שיווקיות סביב מוצרי המדבקה, על-מנת לנסות ולטשטש והקהות את השפעתן על הרגלי הקניה שלנו.