X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אנחנו מקשיבים לצפונות לב של נער רגיש תועה, נער בן שבע עשרה, העומד חסר אונים בלב השדה בעמק בין הר גריזים והר עיבל הרחק מבית האב, לא הרחק מלב אחיו העוינים אותו, ובקול שקט אך צועק מנבכי לבו הוא מרעיד את מיתרי לבנו, אנחנו הקוראים - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ!
▪  ▪  ▪
יעקב ובניו [צילום: דייגו ולסקאז]

מהעלילה בפרשת השבוע שלנו - פרשת "וישב", אני נאחז בארבע מלים - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ". יוסף ביקש את בני משפחתו, שפגעו בו ואפילו הפגישו אותו עם היד הגרומה של המוות בבור, בו אין מים ולאחר מכן מופקר לגורלו בידי שיירה מדיינית. ממרחק מאות השנים היום גם "אֲנִי מְבַקֵּשׁ אֶת אַחַי" - את כל אחי, בני אברהם אבינו, החיים במרחב משוסע, במרחב מדמם, במרחב של שכול ואלמון.
בפרשת "וישב" אנחנו פותחים ביריעה סיפורית ארוכה המשתרעת על שלוש פרשיות וישב-מקץ-ויגש. סיפור מופלא שבכל צעד ושעל ניתן למצוא כפילות של עשיה אישית ועשיה אלוהית.
ההתחלה היא בעשיה אישית - "וַיִּשְׁלְחֵהוּ מֵעֵמֶק חֶבְרוֹן" (ל"ו 14). שליחות שיש בה עולם שקט של יוסף הבן האהוב של אבא. יוסף מבין שמי ששלח אותו הוא - אביו, ועליו לבצע את שליחותו למען אביו המודאג.
הסיום הוא בעשיה אלוהית-שמימית - "לֹא אַתֶּם שְׁלַחְתֶּם אוֹתִי הֵנָּה כִּי הָאֱלוֹהִים" (מ"ה 8). סיום של שליחות, שיש בה עולם של ייסורים. יוסף מפנים שמי ששלחו למסע הזה הוא האלוהים, ועליו לבצע את שליחותו.
יעקוב שלח את יוסף לשליחות אישית משפחתית שקטה רק כדי לברר מה שלום אחיו הרועים בשדות הרחק מהבית. אלוהים שלח את יוסף לשליחות לאומית סוערת ובעיצומה של השליחות הלאומית הוא גם חווה חוויה של היות עַם גֵרִים בארץ לא להם.
קרבה לאחים
בפרשה, בה פרוס סיפור בתוך סיפור, אתחום עצמי רק בסיפור האישי - "וְיִשְׁרָאֵל אָהַב אֶת יוֹסֵף ...וַיִּשְׁנְאוּ אוֹתוֹ אֶחָיו ... לֹא יָכְלוּ דַּבְּרוֹ שָׁלוֹם... וַיּוֹסִיפוּ עוֹד שְנואֹ אוֹתוֹ...". אך כשיוסף הולך בדרכו בשליחות האב לחפש את אחיו והוא תועה בשדה, הוא אמר לאיש שיחו, המבקש לסייע לו, אמת חיים זועקת: "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ. יוסף לא חיפש. יוסף מבקש את הקרבה לאחים.
האחים מכונים בפי יוסף אחיו, למרות גילויי השנאה שהם מפגינים כלפיו. אנחנו מקשיבים לצפונות לב של נער רגיש תועה, נער בן שבע עשרה, העומד חסר אונים בלב השדה בעמק בין הר גריזים והר עיבל הרחק מבית האב, לא הרחק מלב אחיו העוינים אותו, ובקול שקט אך צועק מנבכי לבו הוא מרעיד את מיתרי לבנו, אנחנו הקוראים - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ !!!"...אַחַי !!! אַחַי !!! אַחַי !!!
יוסף לוחש לחישה צועקת - אני מבקש את קרבת האחים. צעקה של שלום מצד יוסף מול שכרות של שנאה ומשטמה של האחים כלפיו. בקשה לקרבה מול אימת מוות אורבת "וּבְטֶרֶם יִקְרַב אֲלֵיהֶם, וַיִּתְנַּכְּלוּ אוֹתוֹ לְהָמִיתוֹ" - להשליכו בבור ובבור אין מים, להשליכו לגורלו עם שיירת סוחרים ישמעאלים היורדת מצרימה.
יוסף לא השתמש במלים המתבקשות - "אַחַי אֲנִי מְחַפֵּשׁ", אלא אומר-צועק - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ". יוסף מבקש את הפיוס, פתיחת דף חדש במציאות של אימה ושנאה. לא לתת לאיבה ולרצח לנווט את החיים. למרבה הצער, הפיוס המיוחל בין יוסף ואחיו הגיע רק לאחר שכוס הדמעות והצער עלתה על גדותיה.
מול מציאות חדורת שנאה ואכולת קנאה, מול רבים וחזקים המוכנים לקטול חיים, כולל חייו, יצא יוסף בשליחות המתמצית בארבע מלים "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ".
אני בדרכו של יוסף ממשיך לבקש. אני מהלך בדרך קשה ונפתלת המבקשת שלום בין שני העמים החולקים את כברת הארץ בה נולדתי, בה נולדו ילדי ונכדי. וכשאלך ממנה בדרך כל בשר ארצה ללכת בידיעה, שכל אחד אֶת אֶחָיו הוּא מְבַקֵּש - "כִּי אַחִים יָלְדָה אוֹתָנוּ הָאָרֶץ הַזּו"ֹ.

תאריך:  22/12/2019   |   עודכן:  22/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
את אחי אני מבקש - פרשת וישב
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
זו אשליה בני ישמעאל אינם אחים
אתה משלה את עצמך  |  22/12/19 17:03
2
זו אשליה בני ישמעאל אינם אחים
אתה משלה את עצמך  |  22/12/19 17:03
3
זו אשליה בני ישמעאל אינם אחים
אתה משלה את עצמך  |  22/12/19 17:03
4
איתן, ישמעאל הוא אחיך???
ישמעאל???  |  22/12/19 17:23
5
יוסף המסתיר את מנגלה
ב.ל  |  22/12/19 17:40
 
- מעריצות ומחבקות את המגיב ב.ל
החולצות החומות  |  22/12/19 20:02
6
איתן יקר, חזק ואמץ!
רונית ארזי  |  22/12/19 18:52
7
מצטרפת לברכה של רונית ארזי
חזק ואמץ איתן  |  22/12/19 20:11
8
איתן, אתה מבזבז את זמנך
עמליה .  |  22/12/19 20:36
9
השנאה לקחה אותם.
איפה האחים?  |  22/12/19 20:49
10
השנאה לקחה אותם.
איפה האחים?  |  22/12/19 20:49
11
השנאה לקחה אותם.
איפה האחים?  |  23/12/19 07:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
התובעת הכללית של בית הדין הבינלאומי בהאג הודיעה כי לאחר בדיקה שעשתה יש בסיס לפתוח בחקירה פלילית בתלונות של פלשתינים נגד ישראל. מדובר בהחלטה זמנית שהרש"פ מברכת עליה, ישראל חייבת לפתוח במסע מדיני ומשפטי כדי לשכנע את בית הדין הבינלאומי כי אין לו סמכות לדון בנושא וכי הוא חייב להתחשב בטיעוני ישראל
אפרים ענבר
אירן תמשיך לרוקן מתוכן את הסכם הגרעין במקביל להמשך הלחץ האמריקני    המשבר בלבנון יימשך ויחזק את חיזבאללה    טורקיה תעמיק את פגיעתה בכורדים    מדינות המפרץ ימשיכו לשפר את היחסים עם ישראל    מגמות סותרות במתרחש בירושלים
דביר מור
בחמאס סימנו מטרה להתחקות אחר יכולות המודיעין של צה"ל ולהביך את ישראל
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודיע כי הוא שוקל ברצינות את האפשרות שתנועת פתח תרוץ בבחירות לפרלמנט ברשימה מאוחדת עם תנועת חמאס. לדברי מחמוד עבאס הרעיון נועד לקדם את רעיון הפיוס הלאומי, גורמים בפתח טוענים כי ישום הרעיון יביא להסרת המצור מעל הרצועה ויטרפד את התוכניות הצבאיות של ישראל
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il