X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נפל דבר בישראל העצבות היא כללית. רחוקים מדרכה של תורה ועבודה, אנשים ונשים בעלי אמונות רחוקות מעיקרי משנת הציונות הדתית, גם חרדים, גם חילונים, גם משמאילים גם מימינים
▪  ▪  ▪
עצבות כללית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

חברותיי, חבריי, שומרי משמרת תורה ועבודה מאז, גם בתהפוכות הימים, גם בימים בהם ציונות וציונות דתית הופכים שמות הסוואה למשנה לאומנית, חד יעדית, מקדשת אמצעים, טוענת לעליונות על כל מי ועל כל מה שאיננו ברדיוס של האידאולוגיה שלה - אתם מוכי עצבת ואולי גם בושה, כמוני היום, כאשר אתם נקראים לחגוג את הצלת הבית היהודי מן הגיליוטינה של אחוז החסימה באמצעות הלהב של עוצמה יהודית.
'לבשורה' מעין זו, לא התפללתם מעודכם. להצלה ממחיקה פוליטית במחיר זה, לא היה מקום במיואשות במחשבותיכם. ברור שאתם חשים נבגדים על-ידי 'הנדסאי מנדטים ויהי מה' שמוכנים להרים את הבית היהודי מן הקרשים באמצעות פגיעה אנושה ביסודותיו. דומה בעיניכם, ואני שומע בכם רבים אומרים זאת בחצי פה גם בפה מלא, כי אבות הציונות הדתית מתהפכים בקברותיהם ושפתותיהם דובבות קינה מתחת למצבו עליהם מניחים טועני סרק זרי דפנת מנצחים ואומרים, 'אשריכם שאנו יורשיכם'. בשם. במלכות. ברור.
אבל מה שלא ברור, הוא שהכאב זאת הפעם איננו רק שלכם. נפל דבר בישראל. העצבות היא כללית. רחוקים מדרכה של תורה ועבודה, אנשים ונשים בעלי אמונות רחוקות מעיקרי משנת הציונות הדתית, גם חרדים, גם חילונים, גם משמאילים גם מימינים להוציא קנאים, חשים אכזבה עמוקה על אובדן הדרך, על קריסת המערכות הערכיות של הפלגים שחברו יחדיו האחד להכשיר מה שהיה טריפה והשני להטריף מה שהיה כשר.
מדינת ישראל לא אימצה את הציונות הדתית כתנועה הראשה שלה, אבל היא הייתה גאה בעובדה כי היו בתוכה כוחות אידאיים ופוליטיים שחיברו את המדינה הנולדת אל צנתרות המקורות היהודים ברוח מסורות האבות. גם מי שהיה יריב פוליטי ואידאולוגי של נוסח המזרחי, ידע כי הנוסח הזה בונה איכויות של זהות ושל דביקות בייחוד היהודי ההיסטורי, יוצר המשך, מבטיח יהודיות, שומר מידה ברוכה של מצפן גם אם הצפון לא היה הצפון האחד ברקיעיה של מדינת ישראל.
העובדה שבית יהודי כותר ברית עם עוצמה יהודית היא אכזבה מרה לא לאנשי המזרחי על כל ההטיות שלה בלבד, אלא על כלל ישראל, רחוקים וקרובים. העצבת והבושה שלכם, חברותיי וחבריי, זאת הפעם היא של הכלל. הברית הזאת מקלקלת את השורה כולה, לא רק את שורותינו.
אינני יודע אם הנושאים והנותנים העסקניים הבונים והסותרים את שאריות המזרחי ומניעים הכל בשם היעד של שישים ואחד יודעים לחוש את האכזבה הזאת שאני מדבר בה, או אם הם חיים בתוך בועה משלהם ואינם יודעים אלא שהם הכוהנים של והלויים של תקוות השישים ואחד, שהפך למספר נרדף של שלטון ויהי מה. יכול להיות אפילו כי באיוולתם הם מאמינים כי הם שלוחי ההשגחה העליונה המתירה להם הכל ובלבד שיצילו את ישראל מעצמה. אם אכן, הם עומדים בראש הזיה קלוטה, ואינם חשים כי 61 הוא ס"א, וס"א הוא לא רק מספר אלא בנסיבות של מטרה המקדשת כל אמצעי, לא עלינו גם ראשי תיבות.
אם לא יבושו, יידעו כי זאת הפעם יבושו בהם אחיהם, קרובים ורחוקים, כלל ישראל כולו. זה כוחה של משנת תורה ועבודה. גם כשדובריה כביכול התנכרו לה. אובדן הדרך של הדוברים בשמה, יש בו מאובדן הדרך של הכלל. והכלל כואב.

תאריך:  23/12/2019   |   עודכן:  23/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיעו מים עד נפש הכלל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפשיזם חובש כיפה
יוסף הנגר  |  23/12/19 15:16
 
- }}}ערבים אויב דתים וחרדים סרטן
מי יותר מסוכן ???  |  23/12/19 16:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
חלפו הימים שבהם אימצו כאן את דמות 'ארי בן כנען' בכיכובו של פול ניומן כחול העיניים מן הסרט 'אקסודוס' - יהודים חדשים, "עברים", שהשילו מעליהם את התדמית הגלותית ביחד עם כל 'הנטל' של מורשתם הרוחנית
אהוד פאי
מה על חברת התעופה לספק לנוסעים במקרים של עיכובי וביטול טיסות? מה הפיצוי שיהיו זכאים הנוסעים לקבל ובאילו מקרים תהיה חברת התעופה פטורה מלשלם?
ארי בוסל
אנטישמיות היא גם דבר מכיר ביותר, ביחוד עבור כל מי שמחפש תשומת לב או את אור הזרקורים
איתן קלינסקי
תמר אינה שותקת ואינה משלימה עם עלבון הכפייה הגברית, שמייעד לה חיי אלמנות נצח    היא יוזמת, פועלת, נוקמת ובסופו של דבר משיגה את יעדה    והיעד הוא לזכות בחיי אימהות
דן מרגלית
אם לא נבלום את המהלך הממאיר בעודו באבו נשלם על כך מחיר יקר    לא ביבי, הוא כבר לא יהיה שם כשיגיע הרגע לפרוע את המחאת היהירות שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il