X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תחילה אומר יתרו שהשופטים יבואו מתוך העם, לא רק מתוך, אלא באורח מודגש "מכל העם"
▪  ▪  ▪
קרוב לפרדוקס [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

באקראי באו לפי הפסוקים שאמר יתרו כהן מדין לחתנו, משה איש האלוהים: "אַתָּה תֶחֱזֶה מִכָּל-הָעָם אַנְשֵׁי-חַיִל יִרְאֵי אֱלֹהִים אַנְשֵׁי אֱמֶת שֹׂנְאֵי בָצַע ... וְשָׁפְטוּ אֶת-הָעָם בְּכָל-עֵת..." ( שמות י"ח, כ"א-כ,ב). תחילה אומר יתרו שהשופטים יבואו מתוך העם, לא רק מתוך, אלא באורח מודגש "מִכָּל-הָעָם". לא מעשירון עליון מעמדי או כלכלי או ייחסי, מכל העשירונים, מכל מעמד חברתי, מכל בית אב, ובלבד שיהיו ראויים, אמינים, צנועים. מצוינים במידות.
אחרי שנבחרו "מִכָּל-הָעָם" הם לא נציגיו, הם שופטיו. זה לא מובן מאליו. זה קרוב לפרדוקס. נבחרים מכל העם שופטים את כל העם. בכל עת. תמיד. בכל דור. הכתוב רומז כי היו שתהו, שהאינסטינקט הראשוני שלהם דחה את המשנה על פיה יוצאי "מִכָּל-הָעָם" נעשים "רָאשִׁים עַל-הָעָם" (שם כ"ה) כבלתי סבירה, כבלתי הגיונית בעליל.
הכתוב רומז כי משה עצמו היה בתחילה בין התוהים. "וַיִּשְׁמַע מֹשֶׁה", במובן, שמע הסברים, השתכנע, הבין, ורק אחרי זאת "וַיַּעַשׂ כֹּל אֲשֶׁר אָמָר" (שם כ"ד). נראה כי נביאם של ישראל חשש שמא יבואו אליו "מִכָּל-הָעָם" ויתרעמו על שממונים מתוכם יקבל הסמכה להיות מורמים מעם. הוא פחד שמא תרעומת תהפוך לאיבה.
יתרו מרגיע אותו. "אִם אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה תַּעֲשֶׂה וְצִוְּךָ אֱלֹהִים וְיָכָלְתָּ עֲמֹד וְגַם כָּל-הָעָם הַזֶּה עַל-מְקֹמוֹ יָבֹא בְשָׁלוֹם" (שם כ"ג). דבר אל העם בשם שופט כל הארץ. אמור להם כי זה רצון האלוהים. צור הסכמה. אין דרך אחרת. רק האמנה על פיה "מִכָּל-הָעָם" נכונים לקבל על עצמם את דין הראויים מתוכם להנהגה, והראויים את דין כבוד כל העם, תבטיח כי ".. כָּל-הָעָם הַזֶּה עַל-מְקֹמוֹ יָבֹא בְשָׁלוֹם".
כך היה. ממדבר מתנה. ועד ימינו מודים לו לכהן מדין וקוראים בכל ישראל בכל זמן בכל עת פרשה מפרשיות התורה על שמו. יתרו.

תאריך:  31/12/2019   |   עודכן:  31/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול מנשה
"מצער שכמה כלי תקשורת ערביים מדברים על חשיפת השחיתות של נתניהו בנימה של ניצחון ושמחה לאיד, שכן עלינו לבכות על מצבנו ועל המצב העלוב שאליו הגיעו שליטינו החסינים"
יוני בן-מנחם
ארגון הג'יהאד האיסלאמי פירסם את החלטות הלשכה המדינית שלו ובראשן המשך ההתנגדות והג'יהאד נגד ישראל. הארגון נחוש לטרפד בהשראת אירן כל הסכם הסדרה ברצועת עזה, החמאס אינו מוכן להתעמת עמו ולכן כל הסכם הסדרה בעת הזו עלול להיות בעוכריה של ישראל
עקיבא ביגמן
החלטת הרמטכ"ל אביב כוכבי לחייב את הקצונה הבכירה בצה"ל בקריאת ספר אחד בשנה ראויה לברכה שכן הכשרה אינטלקטואלית של הפיקוד הבכיר מהווה מרכיב קריטי בבניין הכוח. אך בעוד שהוגים צבאיים ראו בהוראת ההיסטוריה הצבאית כלי להשלמת הניסיון הקרבי ולהקניית פרספקטיבה ועומק לפעילות המבצעית, בחירתו של כוכבי בספר השתנות תחת אש - מהפכה בצורת הלחימה של אמריקה כספר הקריאה הראשון מצביעה כי מטרתו עשויה להיות שונה לחלוטין
דן מרגלית
אני מכיר את יישובי עוטף עזה מעשרות ביקורים    אם תהיה הסדרה של ממש הם יקבלוה בברכה    גם הם מבינים שיש מושג אשר שמו "מגבלות הכוח"
יוסי אחימאיר
אם בבית פנימה סוערות רוחות מחוסרות רסן - מה צפוי לנו, אבוי, במערכת הבחירות הכלליות, סיבוב שלישי, שנפתחת עתה, עם תחילת 2020? האם שנאה יוקדת תתן בהן את הטון? האם מיפלס האיבה בין המפלגות וראשיהן לא ייסכר? האם התעמולה תהיה גדושת השמצות יותר ממה שחזינו באפריל ובספטמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il