X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כמו שברור שטראמפ יצא זכאי כי יש בסנאט רוב לרפובליקאים, וברור שנתניהו משך את בקשת החסינות שלו כי אין לו רוב בכנסת, כך חיים כץ דווקא צפוי לקבל חסינות מחברי הכנסת
▪  ▪  ▪
כץ. סיפור מעניין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

חגי עמית, "נתניהו יכול רק לקנא בחיים כץ", באתר דהמרקר, 02 לפברואר 2020.
חברי הכנסת אמורים להצביע על חסינות לגופו של עניין ובצורה עניינית. כמובן שאין לצפות שכך ינהגו, ובכך הפרלמנט הישראלי אינו יוצא דופן, וגם המקרה של כץ אינו מיוחד. חברי פרלמנט מצביעים לפי הפוזיציה גם בסוגיות לכאורה משפטיות.
כמו שברור שטראמפ יצא זכאי כי יש בסנאט רוב לרפובליקאים, וברור שנתניהו משך את בקשת החסינות שלו כי אין לו רוב בכנסת, כך חיים כץ דווקא צפוי לקבל חסינות מחברי הכנסת, חסינות שאני מניח (או לפחות מקווה) שבית המשפט העליון יבטל.
הסיפור של כץ מעניין: מצד אחד הוא ח"כ מרכזי וחזק בליכוד, ולכן גוש הימין צפוי לתמוך בחסינות שלו, ומצד שני הוא סוציאליסט כוחני, איש הוועדים, שמשתף פעולה עם השמאל, ולכן גם יקבל כנראה תמיכה של חברי כנסת בשמאל. אבל מעל הכל יש כאן פשוט שחיתות שלטונית - החברים מעדיפים, אם זה לא מתנגש עם אינטרס משמעותי אחר (למשל להיפטר מנתניהו) פשוט לדאוג אחד לשני.
מענק חסינות לכץ הוא פשוט שערורייתי. הטענה שהוא זכאי לחסינות מהותית בגלל שהוא פעל במסגרת תפקידו כמחוקק למען הציבור לא מחזיקה מים, משום שהוא רימה במטרה להטעות מחוקקים אחרים. כפי שאמר מנדלבליט:
"זו פעולה ממושכת שאותה ביצע בתור יו"ר ועדה בכנסת, תוך ניגוד עניינים חריף ולקיחת כסף לעצמו... הפעולות של כץ כללו הסתרה ומצג שווא שנעשו בתשומת לב. המעשים כללו פגיעה בערכים שנועדו להגן על האופן שבו חברי כנסת מפעילים את הכוח שבידיהם... לא מדובר על מקרה גבולי ולא מעשה שנעשה בתחום אפור. לא מדובר על התנהגות רגילה ומקובלת של חבר כנסת".
כץ הוא אדם מושחת (לכאורה) בהיבט הפלילי, ומושחת ציבורית, ואני מודה שאני מקווה מאוד שהוא יעלם מהנוף הפוליטי.
[פורסם בבלוג האישי של עומר מואב]

תאריך:  03/02/2020   |   עודכן:  03/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיפור של כץ: מעל הכל, פשוט שחיתות שלטונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
במקרה זה - מבחן התוצאה הוא שיקבע אם האירוע המפואר בשבוע שעבר בוושינגטון יהיה פריצת דרך בסכסוך המזרח-תיכוני. האם ייזכר רק כמעמד טקסי, רב חיוכים, ביטוי לקשר החם בין נשיא ארה"ב לבין ראש ממשלת ישראל, ותו לאו? האם הממשלה תהסס להחיל את החוק הישראלי על יישובי יו"ש והבקעה?
יורם אטינגר
על תוכנית טראמפ להכיר בהתאמה בין התרחבות הסמכות הפלשתינית לבין התרחבות הטרור הפלשתיני    על התוכנית להכיר בעובדה שהסכם עם "כופר" הוא הפסקת-אש בלתי-מחייבת (הודנה, סולח), עד לצבירת עוצמה המאפשרת התגברות על "הכופר"
ד"ר רבקה ספק-ליסק
הצעת טראמפ פחות נוחה לפלשתינים מכל ההצעות הקודמות שהם דחו, כנראה, בתקווה שכל סירוב פלשתיני יגדיל את הלחץ הבינלאומי על ישראל והיקף הוויתורים שישראל תהיה מוכנה לתת יגדל
יובל כהן
נסו לדבר עם מאבחנ/ת צה"לי ואולי לא תלמדו יותר מדי על אבחון, אבל בהחלט תקבלו מושג כללי לגבי מהי שטיפת מוח    למרות חוסר המדעיות היחסי של תחום הידע המעורפל הנקרא "מיון והערכה" - אשר כאמור, נחשב לינוקא מבחינת הוותק שלו בעולם המדע - מוכנים אותם מאבחנים צעירים להישבע בשמה של יכולתם המקצועית
יצחק מאיר
לעמוד בראש המעצמה המאפילה בכוחה המדעי, הטכנולוגי, הכלכלי, הצבאי, והרב תרבותי על כל מעצמה ומדינה אחרות על הפלנטה, ולהיבחר על סיסמת "אמריקה פירסט", איננו חשיבה מחוץ לשום קופסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il