חברות רבות נעזרות בשוק ההון על-מנת לרפד את כיסיהם במזומנים, בין השאר לצורך ניצול הזדמנויות עסקיות. הנכון ביותר זה לגייס כסף משוק ההון, כאשר נתוני הדוחות הם טובים ו/או כאשר מצב השוק והריבית מאפשרים זאת ולא רגע לפני שזקוקים למזומן, שהוא בדרך-כלל הזמן הכי פחות מתאים לגיוס.
קחו למשל את יינות ביתן, שמשוועת למזומנים, גם אם היא רוצה, היא לא יכולה לגייס כסף משוק ההון, מאחר שמצבה הפיננסי בכי רע. לעומתה, יוחננוף גייסה לאחרונה סכום נכבד, ככל הנראה משום שהיא מחכה להזדמנויות עסקיות ואלה כנראה נמצאות ממש מתחת לאף, אולי בדמות יינות ביתן, כאשר הממונה על ההגבלים יעדיף את יוחננוף על-פני שתי הגדולות - שופרסל ו
רמי לוי.