X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בים הפריטים חפצים מהרצל, מז'בוטינסקי, מבן-גוריון, מדרייפוס ועוד מאות פריטים מתולדות הציונות בארץ ובגולה
▪  ▪  ▪
מיכרה פומבית. אילוסטרציה [צילום: AP]

בבית המכירות Winner'S יוצעו למכירה מאות פריטים מתולדות הציונות בארץ ובגולה, מכתבים, פריטים, תמונות, מסמכים ועוד. פריטים נדירים מההיסטוריה היהודית: הרצל, זבוטינסקי, בן-גורין, דרייפוס ועוד רבים. הנה הבולטים שבהם:
1- אני מאשים...! מכתב אל נשיא הרפובליקה מאת אמיל זולא. דף השער של העיתון הצרפתי "L'Aurore" - גיליון מס' 87. 13 בינואר 1898. צרפתית.
זהו מאמרו המקורי של אמיל זולא אשר נתפרסם בעתונו של קלמנסו, להגנת אלפרד דרייפוס - מכתב גלוי אל נשיא צרפת, בו מאשים זולא את ראשי הצבא, את משרד המלחמה ואת בית הדין הצבאי כי הרשיעו ביודעין את דרייפוס בבגידה במולדת, וכי הינו למעשה חף מכל פשע. פרסום המכתב הסנסציוני עורר הדים רבים בצרפת ובאירופה כולה. המאמר שנכתב באומץ רב הוביל לכך שזולא עצמו נתבע לדין בידי השלטונות על הוצאת דיבה, נדון לשנת מאסר, וכתגובה נמלט לאנגליה במטרה להמנע מהעונש שנגזר עליו. זולא שהה בלונדון במשך כשנה, עד שהותר לו לשוב לצרפת.
הסופר והפובליציסט הצרפתי אמיל זולא [1840-1902], היה מתומכיו העיקריים של אלפרד דרייפוס כשזה הואשם ב-1895 בבגידה במולדת ובריגול לטובת גרמניה. בינואר 1898 פרסם את המאמר שלפנינו בו הוא פורט אחת לאחת את העוולות שנעשו כלפי דרייפוס מצד הרשויות בצרפת: 'לו יאבדו כל יצירותי, אם דרייפוס אינו חף מפשע... איני רוצה שארצי תישאר שקועה בתוך שקר ועוול' כתב. פרסום זה הווה מפנה דרמתי בפרשיה שהסעירה את צרפת ואת אירופה כולה, הוא הביא ל'מחאות האינטלקטואלים" שקראו לעריכת משפט חוזר בדרך לזיכויו המוחלט של דרייפוס שהתרחש ביוני 1906 עת הכריז בית המשפט לערעורים כי דרייפוס חף מפשע, דרייפוס הוחזר לצבא הצרפתי והועלה לדרגת מייג'ור והוענק לו אות אביר לגיון הכבוד בטקס פומבי [כתשובת המשקל מצד השלטונות בצרפת על 'טקס ההשפלה' הפומבי אותו עבר כשהואשם]. מאמרו זה של זולא התפרסם מאוד בשעתו והיה לאחד המסמכים הנקראים והמוכרים ביותר לכל בן תרבות ברחבי העולם המערבי מהתקופה.
2- מכתב בכתב ידו ובחתימתו של חוזה המדינה היהודית, בנימין זאב (תאודור) הרצל, על גבי נייר רשמי של עיתונו Neue Freie Presse.
המכתב נשלח מהעיירה Altaussee שבאוסטריה, בה שהה ככל הנראה למנוחה בחדשי הקיץ. במכתבו כותב הרצל בין היתר כי מפני שהוא מתעתד להשאר בעיירה עוד זמן מה, הוא מעביר את תלונתו לווינה. אלטאאוזה, 1901. שנת 1901 השנה בה נכתב המכתב שלפנינו הייתה מן השנים החשובות והעמוסות בחייו של הרצל. בתחילתה של השנה הוא נפגש עם סולטן האימפריה העות'מאנית ופירט בפניו את תוכניתו המהפכנית והסודית: היהודים יקנו את אגרות החוב של האימפריה העות'מאנית בכל הבורסות של אירופה, ובכך יצילו את טורקיה מפשיטת רגל. והסולטאן יגמול להם בכך שהאימפריה תפתח את שעריה בפני היהודים שיצאו מהארצות בהן רודפים אותם.
באותה השנה כתב הרצל ביומנו: "כאשר תקום פעם מדינת היהודים, יראה הכל זעיר ומובן מעצמו. אך אולי ימצא היסטוריון ישר, שבכל זאת היה זה דבר מה, כאשר עיתונאי יהודי מחוסר-אמצעים, ובמצב השפלות העמוק ביותר של עם ישראל, בימי האנטישמיות המזוהמה ביותר, הפך סמרטוט לדגל ואספסוף ירוד לעם, המגן על הדגל הזה בקומה זקופה". ב-5 ביוני באותה השנה, בעת שטייל ביער בולון, סבל הרצל משבץ-לב ואיבד את הכרתו למספר רגעים. ייתכן כי זו הסיבה לשהותו בעיירת הנופש אלטאאוזה. ב-8 בנובמבר 1901, כחודשיים לאחר המכתב הנוכחי, כתב אל וולפסון: "שוב ושוב תוקפת אותי נבואת-לב שימי ספורים". התמונה המפורסמת שלו בעודו משקיף ממרפסת מלון שלושת המלכים בבזל שבשווייץ, בעת הקונגרס הציוני החמישי, צולמה אף היא בשנה זו.
3- מכתב אישי, ארוך ומעניין מאת דוד בן-גוריון אל התלמידה זיוה שוורץ מרחובות.
במכתבו, כותב בן-גוריון בגילוי לב ובאריכות על הסיבות שהניאו אותו לעלות ארצה "אבי היה חובב ציון הרבה שנים לפני הופעת הרצל"; על תאריך עלייתו המדויק "באתי הנה ביום י"ז אלול תרפ"ו 6.9.196"; על חבריו שעלו עמו, באתי הנה עם שני חברים: הסופר שלמה צמח וחברה צעירה שלו"; על קשיי הקליטה וראשית דרכו בארץ "לא נתקבלתי על-ידי שום איש, לא היו מוסדות לקליטת עליה... הלכתי לפתח תקוה... ובכפר סבא ובראשון לציון... במושבה הצעירה בגליל... ואחר כך בזכרון יעקב". ועוד ועוד. בן-גוריון מסיים את מכתבו: "אני מאחל לך להצליח בלימודים ולהיות חלוצה".
4- תצלום ייחודי, שצולם בכותל המערבי זמן קצר לאחר שחרור הארץ מהכיבוש העותומני, ובו נראים חיילי הגדוד העברי כשהם מבקרים בכותל, בין החיילים נראה לכאורה גם זאב ז'בוטינסקי, ששירת כקצין במטה הצבא הבריטי בירושלים.
הגדודים העבריים היו גדוד שהוקם על-ידי זאב ז'בוטינסקי ויוסף טרומפלדור. הגדוד הורכב מחיילים יהודיים ולחם במערכה על ארץ ישראל. ז'בוטינסקי עצמו הוכשר צבאית בבריטניה לאחר שכבר היה פעיל ציוני מפורסם, והגיע לארץ כקצין. ז'בוטינסקי נאם רבות בירושלים ועודד את בני העיר להתגייס לגדוד העברי. הוא שימש כמפקד הפלוגה הראשונה בהתקפת הגדוד בגשר אום אל-שרט וכיבושו מהטורקים. לאחר מכן הוא מונה לקצין במטה הכללי של הצבא הבריטי בירושלים, וככל הנראה בתקופה ההיא צולם התצלום שלפנינו.
זאב ז'בוטינסקי (1880-1940), היה מנהיג ציוני, סופר, משורר ומתרגם מפורסם. הקים ביחד עם טרומפלדור ופיטרסון את הגדודים העבריים שהיו ליסוד הכוח הלוחם העברי בארץ ישראל, מפקד האצ"ל, מנהיג בית"ר, מייסד התנועה הרוויזיוניסטית ומההוגים הציונים הבולטים בתקופתו.
[לעיון בפריטים]

תאריך:  04/02/2020   |   עודכן:  04/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד בן-גוריון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למכירה: פריטים נדירים מההיסטוריה היהודית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
פוליטיקאי בתפקיד זמני שעלה מן הספסל (מושג בספורט) מחליט על דעת עצמו מי יהיה ממלא-מקום פרקליט המדינה    זו שערורייה גם כשמדובר במועמד מצוין
חניאל פרבר
עם כניסתם של בני ישראל לארץ ישראל, מצווים הם על הנטיעה: "וכי תבואו אל הארץ ונטעתם כל עץ מאכל" (ויקרא י"ט 23)    לא רק נטיעה בלבד חייב העם, אלא גם מצווה לשמור על העצים באשר הם גם בעתות של פורענות
דן מרגלית
בימים אלה, ולדימיר פוטין, המשחרר הגדול של הישראלית עם 10 גרם סם, מצדיק את מעשה הנבלה ההוא של ארצו במה שקרוי הסכם מולוטוב-ריבנטרופ מאוגוסט 1939
רועי אורן
ההערכה היא שבקרוב מאוד יפותח חיסון כנגד הווירוס החדש והקטלני (וצריך לקוות שיפתחו גם טיפול נוגד וירוס שהחיסון יהווה בו טיפול משלים כדי שלא תהיה תלות מידית בחיסון כפי שקורה למשל בהתפרצות השפעת)
עליס בליטנטל
הבימאי המחונן יאיר שרמן, לקח את מחזהו של חנוך לוין "הקיסר", ויצר מהטקסט יצירה עשירה בדימויים ותוססת, במשחק מרשים באופן יוצא דופן של כל השחקנים, המסיימים השנה את סטודיו יורם לוינשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il