X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון הבריאות העולמי הזהיר לאחרונה מפני סכנת התפשטות מגיפות שמקורן בווירוסים ובחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה באתר הארגון נכתב ש"וירוסים וחיידקים עמידים מהווים איום על בריאות הציבור בעולם" למרות האזהרה משרד הבריאות לא רואה כל צורך בהיערכות מיוחדת
▪  ▪  ▪
שר הבריאות ליצמן. האם יש היערכות? [צילום: פלאש 90]

מגיפת הקורונה מהווה אישור נוסף להמחשת האזהרה של ארגון הבריאות העולמי מפני מגיפות שמקורן בווירוסים ובחיידקים עמידים שלא ניתן להתמודד איתן בעזרת תרופות אנטיביוטיות. למרות זאת משרד הבריאות עדיין לא גיבש הנחיות קבע להתמודדות עם הבעיה.
כשמדובר בחיידקים עמידים, פעולות מניעה יעילות עשויות להפחית את התפשטותם. פעולות מניעה שנעשו בבתי חולים בישראל, כגון שמירה על כללי היגיינה בסיסיים, הביאו לירידה במקרי מוות מזיהום מחיידקים אלימים. (נתונים על כך פורסמו בnesw1).בקהילה שמחוץ לבתי החולים, לעומת זה, לא נעשו פעולות דומות. משרד הבריאות בתגובתו לNews1 הודה שרק משנת 2020 הוחל במעקב אחרי התפשטות חיידקים עמידים בקהילה שמחוץ לבתי החולים. דובר המשרד הודה שמשרד הבריאות לא הכשיר רופאים לזיהוי מוקדם של זיהומים שמקורם בחיידקים עמידים ולא הקצה תקציב מיוחד למטרה זו.
בעלון שכותרתו "כללי התנהגות למניעת התפשטות של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, כדוגמת CRE, MRSA, VRE" שנכתב על-ידי משרד הבריאות, מוצע להתעלם מנוכחות חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה: "חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה עלולים להתקיים במערכות גוף שונות. לרוב, [הם] אינם גורמים למחלה (זיהום פעיל) ולכן אין צורך בטיפול ספציפי".
להפחית את השימוש באנטיביוטיקה
בשנים האחרונות מתעקש משרד הבריאות להורות לרופאים להפחית את השימוש באנטיביוטיקה כדרך להתמודד עם חידקים עמידים בקהילה. מומחים לזיהומים מתנגדים להנחייה זו. באתר הרופאים התפרסמו נתונים לפיהם אצל 66 אחוזים מהחולים בזיהום מחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, שקיבלו קורסים קצרים של אנטיביוטיקה בין 10 ל14 יום - המחלה חזרה. לעומתם, אצל רוב החולים שקיבלו אנטיביוטיקה במשך 6 שבועות - הזיהום נעלם.
דובר משרד הבריאות מסר בתגובה: "המרכז הארצי למניעת זיהומים ועמידות לאנטיביוטיקה במשרד הבריאות מטפל באופן שוטף בנושאי חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. כאשר מתגלות התפרצויות, או קובץ מקרים מיוחד - המרכז הארצי חוקר את האירוע ומטפל בו. אין למשרד הנחיות התמודדות ספציפיות למרסה [כינוי לחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, א.פ], אלא נכלל במסגרת הנחיות שונות לטיפול בחולים בקהילה. אין לנושא זה תקציב יחודי. הנושא נכלל בכלל הטיפול בחולים בקהילה".
בתגובה לשאלה, האם המשרד מקיים השתלמויות לרופאי משפחה בנושאי חיידקים עמידים ובוירוסים מסר הדובר: "השתלמויות של אנשי צוות היא באחריות הקופות והאיגודים המקצועיים. על כל קופה לוודא הדרכת העובדים בתחום מניעת הזיהומים. הנושא נבדק במסגרת בקרות המשרד בקהילה".

תאריך:  04/02/2020   |   עודכן:  04/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הבריאות מתעלם מסכנת מגיפות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
קחו למשל את יינות ביתן, שמשוועת למזומנים, גם אם היא רוצה, היא לא יכולה לגייס כסף משוק ההון
יובל לובנשטיין
איך יכול להיות דבר שכזה? איך עוברים אצלנו במדינה לסדר היום לאחר שבכביש חדש יש בורות למכביר? האם חברת נתיבי ישראל נותנת לעצמה דין וחשבון על מעשיה?
יובל לובנשטיין
לפעמים יש צורך במראה על-מנת להתעורר ולהפנים, עד היכן הדרדר המושג מחירי שופרסל דיל, האם זה ביטוי למחירים זולים או למחירים יקרים?
יוני בן-מנחם
זעם רב ברחוב הפלשתיני על רפיסותה של הרש"פ בראשות מחמוד עבאס ועל כך שלא גיבשה תוכנית מאבק מעשית נגד "עסקת המאה" של טראמפ    בכיריפ בפתח מותחים ביקורת קשה על מחמוד עבאס ומאשימים כי מדיניותו הביאה לכך שהציבור איבד את האמון בהנהגה והיא נתפסת כמשתפת פעולה עם ישראל
נסים ישעיהו
האמת היא שלכך בדיוק הקב"ה בחר בנו, להוביל את ההתחדשות בעולם    ואין לאנושות התחדשות גדולה יותר מהגאולה האמיתית והשלמה שכבר דופקת אצלנו בדלת ואפילו נדחפת בכוח ומנסה להכנס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il