X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
73 חללים, 23 שנים וכאב אחד שלא תם, שלא נגמר, שאין לו סוף קולות שבר ונהי עלו מ-73 בתים בישראל, חורבן זה היה מהלילות הארוכים, הלילות שלא נגמרים
▪  ▪  ▪
אביב גולן

אביב גולן, תלמידי בכיתות י"א, י"ב, עלם חמודות, נער אהוב וחביב, מסור ומשקיע, היה אחד מתוכם, אחד שהוא עולם ומלואו ומאז עננה של צער ויגון עוטפת את יוסי ולאה, את משפחת גולן מהמושב ירדנה-בית יוסף בעמק המעיינות.
אביב נהרג בדרכו ללבנון באסון המסוקים, צעיר מלא באמונה וגדוש בערכים, ומאז אני נוצר את זכרו בכל שנה, לבד, עם תמונתו העולה לנגד עיניי, הנער המטופח, חדור המוטיבציה בכפר הנוער 'הודיות' שבגליל התחתון.
את אביב הכרתי כשהגיע ללמוד בפנימייה, בן טובים שלא חסר לו מאומה, משפחה אוהבת, עוטפת, מחבקת ומפנקת, אביב היה נער שונה במקצת מכלל החניכים והחניכות, תמיד מטופח לבוש בקפידה, חושב על הכלל, מתנדב לכל משימה, תמיד ראשון, תמיד בחיוכו השובה, המקסים, הממיס, הכובש.
חודש טרם סיום לימודיו וחינוכו בפנימייה, ערכנו 'מסע כומתה', מעין הכנה לצה"ל, פסענו בלילה מקיבוץ לביא עד לכינרת, נושאים באלונקה את החברים החלשים יותר, פנס מאיר את הדרך היורדת לכנרת ודממה, רק גניחות הכאבים, המאמץ הפרו את השלווה.
בארבע לפנות בוקר הגענו לכנרת, סחוטים, מותשים, מזיעים ומלאי אושר. ואביב? אביב לא הוריד את האלונקה מכתפו, סוחב, מחייך, מחזק, מעודד, כשהגענו לחוף, אביב המשיך לעודד, להפיח את הרוח המיוחדת שהייתה בו. ארבע לפנות בוקר, צליל צחוקו עדיין מהדהד באוזניי, חיוכו הכובש ניבט מבעד לתמונות הזיכרון, אינו דוהה עם הזמן, חי כל כך והוא איננו והוא נוכח נפקד.
בשעה שמונה בבוקר הגענו לפנימייה ואז, רק אז, ביקש אביב שאביט בכתפו, שקע עמוק, מדמם, מקום מנשא האלונקה, "אני הולך לאחות לוטי" אמר אז, מאושר מהישגו, מרוצה מהמסע, מהחבורה, בלי תלונות, בלי התמרמרות, הולך לאחות לוטי לקבל טיפול ראשוני ולהמשיך. כזה היה.
עם תום לימודיו בפנימייה התגייס לצבא, גם שם הקפיד על השביל באמצע בשערו הגולש, גם שם חיוכו לא מש, התקדם בתפקידים הצבאיים, טיפס בסולם הדרגות, לחש מילות אהבה ראשונה ואמיתית ובעיקר פסע בתחנות חייו המלאים כשהוא מפזר לכל עבר טללים של אהבה, מזרה מים של ברכה על הסובבים.
עד אותו היום המר והנורא.
כמו כל עם ישראל שמענו את השמועות, לבנו חרד, נשמתנו נעתקה, דוק של דמע התיישב לו בזווית העין, והפה קפוץ מחרדה, מהלא נודע, ואז, או אז, החלו השמועות להפוך לעובדות, קולות שבר ונהי עלו מ-73 בתים בישראל, חורבן. זה היה מהלילות הארוכים, הלילות שלא נגמרים.
התלמידים לשעבר החלו להתקשר, "זה נכון?, זה אמיתי"? ולמחרת בבוקר הגעתי עם חבריו לשכבה מהפנימייה, מרחוק הביטה בנו אם לאה וקול צעקתה "אביב שלי, אביב איננו", עדיין מהדהד באוזניי, מלווה אותי, אביב, הילד, הנער, הבחור המקסים, עולם של טוב, עולם של אהבה ונתינה, נטמן באדמת המושב שכה אהב והיה גאה להימנות על תושביו.
הגשם ניתך בעוז, המלווים כבר הלכו, לאה ויוסי והמשפחה סרבו להיפרד, נשארנו איתם, החבורה מהפנימייה, אילמים, דוממים, דומעים, מביטים באביב שלנו שהיה לערוגה.
73 ערוגות, 23 שנים ואביב אחד,
כאילו היה זה היום.

הכותב הוא מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/02/2020   |   עודכן:  06/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באביב הוא לא ישוב בחזרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לילה שחור בפברואר 1997
ריקי הדר  |  8/02/20 07:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
האיחוד האירופי מתנגד ל"עסקת המאה" ומאיים על ישראל כי יפעל נגדה אם תספח שטחים בגדה. המהלך של האיחוד האירופי מתואם עם הרש"פ ומשקף את תמיכתו החד-צדדית בעמדה הפלשתינית למרות ההסכמה הישראלית לקבל את עיקרון שתי המדינות, ישראל צריכה לפעול כדי לצמצם את מעורבותו למינימום האפשרי
אפרים הלפרין
שופטת בישראל התכתבה עם שר האוצר וחבר הוועדה לבחירת שופטים    אותו שר גם המליץ עליה לתפקיד שופטת    השופטת נחשדת במתן שוחד מיני לחבר ועדה אחר, ואת כבוד השר אפילו לא חוקרים כחשוד
יאיר דקל
בזמנו, כאשר האירוע קרה, לא ידעתי ופרופ' זאב רוטשטייין בוודאי לא ידע, שעשוי להיות קשר בינינו    אני יכול להעיד, שהטיפול שלו היה מקצועי ובמסירות
עליס בליטנטל
בהמשך פסטיבל חנוך לוין, בו עולות הצגות שלא הוצגו מעולם, והמנוח הותיר את דפיהן במגירותיו, עלתה ההצגה "הקיסר גוק" של תלמידי השנה האחרונה בבי"ס למשחק בנגב גודמן, בבימויו הפנטסטי של אריאל י. וולף
משה ניסנבוים
סידור מפואר עם הקדשה וברכה מיוחדת של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א    הפריט המרגש עומד כעת למכירה בבית המכירות ברנד בבני ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il