X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רבה היא גאוות אדם בכל הדורות. האנושות אינה מסתפקת בחלל ובירח ובמאדים. היא רוצה לכבוש גם את השמים נגיף הקורונה הוא אף יותר קטן מהיתוש שהרג את טיטוס ואף כי הוא קטן יותר ובלתי נראה לעין פגיעתו רבה יותר לאין ערוך
▪  ▪  ▪
יותר קטן מיתוש [צילום: קין צ'ונג/AP]

האנושות הגאה והגאוותנית רודה בעולם וכובשת אותו ומקיימת בכך את מה שציווה עליה האל בראשית ימיה: "פרו ורבו ומלאו את הארץ וכבשוה". מה פירוש "כבשוה"? האל, כביכול, אומר: "אני בראתי את הטבע הגולמי, ואתם בני אנוש עשו בגולם זה כטוב בעיניכם. גלו את עפרות הברזל והנחושת וכו', גלו את האש ואת מקורות האנרגיה, פתחו כלים לבשל בהם מזון, פתחו כלי נשק להרוג בהם את בני מינכם ואת כל מה שזז, המציאו את הגלגל ואת המכונות, ויום יבוא ותבנו חלליות ומחשבי-על שיסיעו אתכם לירח, ותמציאו אפליקציות ודיגיטציות וכל מיני ואריאציות שיעזרו לכם לצמצם את גודל העולם או להרחיבו, להפוך את העקוב למישור, ולהפך.
בקיצור, שחקו עם הגולם שבראתי כאוות נפשכם ושכלכם. אך אבוי לכם אם תתעו לחשוב שגם אתם באלים. אומנם שותפים אתם לי, אך שותפים זוטרים. זוטרים מאוד. כדי שתפנימו את מעמדכם האמיתי הנני מצווה אתכם לחדול ממלאכת מחשבת כל יום שביעי. המרוץ לאולימפוס ייעצר למשך עשרים וחמש שעות כל שבוע. הפסיקו לשעבד ביום השבת את זולתכם ואת גולם העולם שבראתי, ובהזדמנות זו צאו לחרות משעבודכם לטכנולוגיה שיצרתם. ביום השביעי תהיו בני אדם ולא בני אלים. לירח תגיעו, אך לשמים לא". עד כאן דברי האל.
אבל רבה היא גאוות אדם בכל הדורות. האנושות אינה מסתפקת בחלל ובירח ובמאדים. היא רוצה לכבוש גם את השמים. בימי קדם היה זה באמצעות מגדל בבל, ובאמצעות עוד רעיונות משוגעים, כגון יהירותו של מלך בבל שראה עצמו מלכו של עולם ועל כן רצה לכבוש את העולם, ועל תבוסתו שר הנביא ישעיה: "אֵיךְ נָפַלְתָּ מִשָּׁמַיִם הֵילֵל בֶּן שָׁחַר נִגְדַּעְתָּ לָאָרֶץ חוֹלֵשׁ עַל גּוֹיִם". גם בדורות האחרונים דימו עצמם שליטים טוטליטריים לבני אלים, וכמו הילל בן שחר נגדעו לארץ.
הישגי המדע והטכנולוגיה בעשרות השנים האחרונות מדהימים, ורובם ברוכים. פריצת דרך בתחומי הפקת מזון, טלקומוניקציה ורפואה מעוררים תקווה לעולם אופטימי יותר. משבטים בעלי חיים ומדברים על הדפסת אברים במדפסות תלת - ממד, והקפאת גופות לשם תחייתן בעתיד, ופרופסור לירוי הוד Leroy Hood האמריקני, ממציא המונח "ביולוגיה מערכתית" ומחלוצי פענוח רצף ד-נ-א מבקש להקפיא את הגיל וטוען שבגיל 90 נהיה כבגיל 60. בקיצור, מתקרבים לשמים.
וככל שמתקרבים לשמים הם, השמים, מזהירים אותנו מפני היהירות. פעם מגיעה האזהרה בצורת מבול, ופעם באמצעות בלילת השפות במגדל בבל ופעם באמצעות יתושים וקורונות. בתלמוד הבבלי מסכת גיטין מסופר על טיטוס מחריב בית המקדש השני שחרף את שם השם לפני ששרף את בית המקדש והגלה את כלי המקדש לרומי והיה משוכנע בניצחונו, כביכול, על אלוהי ישראל, ותוך כדי מסעו בים חזרה לרומי המשיך לחרף ולגדף את אלוהי ישראל. ואז "יצתה בת קול ואמרה לו: רשע בן רשע, בן בנו של עשו הרשע! בריה קלה יש לי בעולמי, ו'יתוש' שמה... עֲלה ליבשה ותעשה עמה מלחמה. עלה ליבשה, בא יתוש ונכנס בחוטמו ונקר במוחו שבע שנים" ואחר כך מת בייסורים. בסיפור זה מלמדנו התלמוד כי יתוש קטן יכול להרוג את מנהיג האימפריה ולשנות דברי ימי עולם.
כאמור הישגי המדע והטכנולוגיה בימינו ברוכים, ומכל מקום הם סטיכיים, כלומר אינם ניתנים לשליטה. אך אל לנו להשלות עצמנו כי עדי שמיים נגיע. נגיף הקורונה הוא אף יותר קטן מהיתוש שהרג את טיטוס ואף כי הוא קטן יותר ובלתי נראה לעין פגיעתו רבה יותר לאין ערוך. על-פי הערכות ראשוניות הוא עלול אפילו לגרום לתמורות גיאופוליטיות. המבול בתקופת נח, בלילת השפות במגדל בבל, היתוש של טיטוס והקורונה הם הצבת תמרור למין האנושי: "יִרְאַת יְהוָה מוּסַר חָכְמָה וְלִפְנֵי כָבוֹד עֲנָוָה" (משלי, ט"ו ל"ג).

תאריך:  12/02/2020   |   עודכן:  12/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
הודיעה לבורסה כי מדיניות המלאי שלה מאפשרת לה למנוע פגיעה מהותית בפעילות החברה בטווח המיידי והקצר    אי-ודאות ביחס לנזקים שעלולים להיגרם בטווח הבינוני והארוך
איציק וולף
חברת התעופה הישראלית דיווחה לבורסה כי היא צופה ירידה חדה של הכנסותיה לרבעון הראשון לשנת 2020 בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, בשל ביטול טיסות - בעיקר ליעדי המזרח הרחוק    "מרבית הירידה בהכנסות צפויה להתקזז עקב צמצום הוצאות תפעוליות"
איציק וולף
קבוצת גולף דיווחה כי היא מחפשת אתרי ייצור למוצריה מחוץ לסין בשל החשש מהשפעה שלילית של השבתת פעילות הייצור בסין בטווח הבינוני והארוך
מירב ארד
108 קורבנות מתו ביממה האחרונה    42,638 בני אדם נדבקו רובם אזרחי סין    הנשיא שי ג'ינפינג ביקר חולים בבייג'ין והכריז: "חייבים לנצח את המגיפה"
יצחק מאיר
הנה נגיף זעיר מראות, פרימיטיבי, עלוב מתולעת, בלום דעת, גרעין של כמעט כלום - משתק ספינת תפארת על כל נוסעיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il