X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מה יעשה מייקל בלומברג בהתמודדות הראשונה שלו? האם ג'ו ביידן ואליזבת וורן ישרדו? האם התנופה של ברני סנדרס תיבלם? אלו השאלות המרכזיות לקראת "סופר טיוזדיי"
▪  ▪  ▪
הצבעה מקדימה, סן אנטוניו [צילום: אריק גיי, AP]

"סופר טיוזדיי" (3.3.20) הוא הדבר הקרוב ביותר לבחירות מקדימות כלל-ארציות לנשיאות ארה"ב: למעלה משליש מן הנציגים לוועידה הדמוקרטית מחולקים ביום אחד ברחבי המדינה. אמבר פיליפס מסבירה ומנתחת בוושינגטון פוסט.
ההצבעה אומנם תתקיים ביום אחד, אבל התוצאות יתחילו להגיע לכל המוקדם למחרת. בקליפורניה – המדינה הגדולה ביותר – יידרשו מספר ימים לקבלת התוצאות הסופיות. בסך-הכל יתקיימו בחירות ב-14 מדינות ובטריטוריה אחת, עם 1,357 נציגים לוועידה שתתקיים בחודש יולי. כדי לזכות במועמדות, יש צורך ב-1,999 נציגים.
סופר טיוזדיי חשוב מאוד בגלל מספר הנציגים, והשנה יש לו חשיבות יתרה משום שלראשונה גם קליפורניה (למעלה מ-400 נציגים) הקדימה את ההצבעה מחודש יוני. איש אינו יכול לזכות במועמדות רק באמצעות סופר טיוזדיי, אבל הצלחה ביום הזה מעניקה מקדמה ניכרת. לפניו חולקו 5% מהנציגים; אחריו – 38%.
המרוץ עודנו חסר בהירות. ברני סנדרס הצליח היטב באייווה, ניו-המפשייר ונבאדה, ואילו פיט בוטייג'יג' ניצח במספר הנציגים באייווה והגיע שני בניו-המפשייר. ג'ו ביידן נכשל בשלוש אלו והתאושש בדרום קרוליינה. מייקל בלומברג מתמודד לראשונה בסופר טיוזדיי, אחרי שהשקיע בקמפיין 350 מיליון דולר ומעמדו התחזק אל מול היחלשותו של ביידן. ערב ההצבעה, סנדרס מוביל במספר הנציגים. התוצאות מחרתיים יכולות ללמד רבות על נטייתו של ציבור הבוחרים הדמוקרטי ולהוביל לפרישתם של חלק מן המועמדים.
סנדרס משקיע מאמצים ניכרים בקליפורניה; ייתכן שהוא היחיד שיגיע ל-15%, הרף הדרוש כדי לקבל נציגים ברמת המדינה (לעומת הנציגים הנבחרין ברמת המחוזות הקונגרסיאליים). אם כך יהיה, הדבר יתן לו תנופה רבה. אך יש לזכור, שהתוצאות במדינה זו ייוודעו רק לאחר מספר ימים. המועמדים מתמקדים גם בטקסס, השנייה במספר הנציגים מבין מדינות סופר טיוזדיי. סנדרס, ביידן, בוטייג'יג' והסנאטורית אליזבת וורן כבר ביקרו או יבקרו בה.
הסנאטורית איימי קלובוכר מקווה לנצח במדינת הבית שלה, מינסוטה. כל מועמד מתון שישיג תוצאות טובות בקולורדו ובצפון קרוליינה, יוכל לטעון שהוא נמצא במקום הטוב ביותר כדי לאתגר את סנדרס.
שאלת מפתח אחת היא מה יהיו הישגיו של בלומברג. כאמור, זו הפעם הראשונה בה הוא מתמודד. יש לו תנופה, אך הוא גם מתמודד עם שאלות על מדיניותו כלפי בני מיעוטים כאשר כיהן כראש עיריית ניו-יורק ועם היסטוריה של הערות גסות כלפי נשים.
שאלה מרכזית שנייה: האם וורן וביידן ישרדו אחרי סופר טיוזדיי? שני מועמדים מרכזיים אלו הובסו באיווה ובניו-המפשייר, וביידן היה שני אך במרחק ניכר מסנדרס בנבאדה. וורן מקווה להופעה חזקה: ניצחון במדינת הבית מסצ'וסטס ואחד משני המקומות הראשונים בעוד כמה מדינות. ביידן בונה על תמיכתם של בני המיעוטים. אבל מה יקרה אם התוצאות לא יהיו כמצופה מבחינתם? כיצד יגייסו תרומות?
והשאלה האחרונה: האם סופר טיוזדיי יבלום את התנופה של סנדרס? מאז ההצבעה באייווה, סנדרס מוביל בסקרים הלאומיים, אך בכמה ממדינות סופר טיוזדיי הוא מפגר אחרי ביידן, וורן ובלומברג. סנדרס עדיין צריך לעמול לשכנע את הממסד המפלגתי שביכולתו לנצח את דונלד טראמפ, ואם לא יסיים באחד משלושת המקומות הראשונים בכמה וכמה ממדינות סופר טיוזדיי – יתעורר ספק רב בדבר יכולתו לנצח בנובמבר.

תאריך:  01/03/20   |   עודכן:  01/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
הנגיף פגע בשני מחוזות האחראים ל-30% מהתעסוקה ול-40% מהייצוא, ובמרכזם ונציה ומילאנו. התחזית לחודשים הקרובים קודרת עוד יותר, מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
הנשיא מאמין שהדמוקרטים והתקשורת משתמשים בקורונה כדי לגרום לנפילה בשוק המניות, שתפגע בסיכוייו להיבחר שנית. הפעם מדובר בתיאוריה מסוכנת, טוען וושינגטון פוסט
איתמר לוין
הרשעתו של הרווי וינשטיין באונס עלולה ליצור ציפיות מוגזמות מצד המעורבים בתיקים עתידיים של עבירות מין, שלא יזכו למשאבים ולתשומת הלב שניתנו לתיק זה
איתמר לוין
סגן הנשיא לשעבר בונה על ניצחון מוחץ בדרום קרוליינה בסוף השבוע, לקראת ההתמודדות בשבוע הבא. אבל יש לו בעיות קשות של כסף וארגון, כותב ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
דוח שהוגש לקונגרס מגלה, כי מערכת לניתוח שיחות טלפון שהפעילה הסוכנות לביטחון לאומי בשנים 2019-2015 ועלתה 100 מיליון דולר, הניבה חקירה אחת בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il