X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגון החזית העממית מאשים בכירים ברש"פ בסיוע למוסד הישראלי בחיסול מחבל בכיר של הארגון בבולגריה. עבאס דוחה את דרישת הארגון ומגבה את אנשיו. הרש"פ טוענת כי מדובר בהתאבדות
▪  ▪  ▪
עומר אלנאיף

האם המוסד הישראלי חיסל מחבל בכיר בחזית העממית בגלל שחשף את קשריו הביטחוניים עם הרש"פ? האם הוא חוסל באותה השיטה שבה חוסל בלונדון אשרף מרוואן, חתנו של הנשיא גמאל עבד אלנאצר ויועצו של הנשיא אנוור סאדאת, בגלל קשריו עם המוסד הישראלי?
פרשת מותו של מחבל החזית העממית עומר אלנאיף לא יורדת מסדר היום הפלשתיני. ארגון החזית העממית דורש מיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס להקים ועדת חקירה לאומית בהשתתפות נציגים של כל הפלגים הפלשתינים בפרשת מותו המסתורי של אלנאיף, לאחר שלטענתו הרש"פ טייחה את החקירה.
גופתו של עומר אלנאיף, שהיה מבוקש ע"י ישראל באחריות לרצח תלמיד הישיבה אליהו עמדי בעיר העתיקה בירושלים ב-1986, התגלתה ב-26 בפברואר 2016 בחצר בניין השגרירות הפלשתינית בסופיה בבולגריה. בני משפחתו של אלנאיף טוענים כי חוסל על-ידי שכירי חרב של המוסד הישראלי אשר דחפו אותו אל מותו מקומה גבוהה בבניין השגרירות מכיוון שחשף את שיתוף הפעולה בין המוסד לבין מנגנוני הביטחון של הרש"פ. לטענתם, גם שלטונות בולגריה היו שותפים למזימה וטייחו את הפרשה - ראש ממשלת בולגריה ביקר בישראל וברמאללה יומיים לפני מותו של אלנאיף, ושם סוכם על פתרון מהיר ודיסקרטי של הפרשה, דהיינו היה שיתוף פעולה ביטחוני משולש ישראלי-פלשתיני-בולגרי לחיסולו השקט של אלנאיף.
גורמים ברש"פ טוענים כי העניין נחקר ביסודיות על-ידי ועדת חקירה של הרש"פ וכי אלנאיף התאבד בקפיצה מבניין השגרירות הפלשתינית בבולגריה בגלל מצוקתו הנפשית. ארגון החזית העממית הקים ועדת חקירה עצמאית מטעמו לבדיקת מותו, והוא טוען כי ברשותו עדויות ומסמכים על מעורבות בכירים ברש"פ בחיסולו. הוא הבטיח לנקום את מותו, כפי שבעבר נקם את חיסולו על-ידי ישראל של אבו עלי מוצטפא שהיה ראש הזרוע הצבאית של הארגון. בתגובה רצח הארגון את השר רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל.
ארגון החזית העממית מאשים את הגנרל מאג'ד פרג', ראש מננגנון המודיעין הכללי הפלשתיני, את השגריר הפלשתיני אחמד אלמד'בוח ואת שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי בטיוח הפרשה.
קצין בכיר במודיעין הפלשתיני גילה לסוכנות "פלשתין אלאן" ב-14 בינואר כי ישראל פנתה אל שלטונות בולגריה בבקשה כי יסגירו לידיה את עומר אלנאיף, אשר נמלט מהכלא הישראלי כדי להעמידו לדין. לדבריו, המודיעין הפלשתיני פיתה את אלנאיף לבוא לבניין השגרירות הפלשתינית בסופיה, כדי לתכנן עימו כביכול את הברחתו מחוץ לתחומי בולגריה, אך בפועל התוכנית הייתה לסייע למוסד לחטוף אותו מבולגריה לישראל. אולם אלנאיף התבצר בבניין השגרירות הפלשתינית, וסירב לעוזבה עד שתיפתר הבעיה. למקום הגיעו שכירי חרב מהמאפיה הבולגרית אשר כביכול היו אמורים להבריחו מחוץ לגבולות המדינה. הם החדירו סם לקפה שאותו שתה אלנאיף, והשליכו אותו מקומה גבוהה בבניין השגרירות הפלשתינית.
לטענת הקצין הפלשתיני, המוסד הישראלי שילם סכום כסף גדול לגנרל מאג'ד פרג' תמורת חיסולו של עומר אלנאיף, הכסף הועבר לטורקיה והושקע ברכישת נדל"ן.
גורמים בחזית העממית טוענים כי בלחץ של הגנרל מאג'ד פרג' על שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי, נשאר השגריר הפלשתיני בבולגריה בתפקידו ולא הועבר לתפקיד אחר או הוצא לפנסיה מחשש שהדבר יתפרש כהודאה באשמת הרצח של אלנאיף.
הרש"פ גם חוששת כי פתיחת הפרשה תפגע ביחסיה עם בולגריה ובתיאום הביטחוני עם ישראל. פרשת מותו של עומר אלנאיף מהווה אבן נגף רצינית ביחסים בין ארגון החזית העממית, שהוא חלק מאש"ף, לבין הרש"פ, ומונעת בין היתר את הפיוס ביניהן.
בפרשה מעורבים גורמים בכירים ברש"פ המקבלים גיבוי מלא מיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, אך בארגון החזית העממית טוענים כי מבחינתם עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בפרשה. העלאת הפרשה מחדש גורמת מבוכה לרש"פ ברחוב הפלשתיני בכל הקשור לתיאום הביטחוני עם ישראל, במיוחד נוכח העובדה שעבאס הודיע על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל בעקבות ההכרזה על "עסקת המאה" האמריקנית, אולם בפועל לא קרה דבר והתיאום עם ישראל נמשך כרגיל.

תאריך:  01/03/2020   |   עודכן:  01/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוסד וחיסול מחבל החזית העממית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור ברצועה אינם מתרגשים עוד מהאיומים של בכירים בישראל, סבב הלחימה האחרון ברצועה לא תרם מאומה לשיקום ההרתעה הישראלית. הגיע העת למעשים, ההתקפה בסוריה על מפקדת הג'יהאד האיסלאמי היא צעד בכיוון הנכון, אין מנוס מכיבוש הרצועה ופירוק תשתיות הטרור,עד אז יש לחדש את החיסולים
עמוס שנער
על כל טיל, בניית רחוב חדש בשטחים    על כל פיגוע, שכונה חדשה, ועל כל מנהרה, עיר    כך המחבלים "יבנו" במו ידם שכונות וערים חדשות ליהודים ומלחמתם נגד המדינה תוביל דווקא לבניינה
בעז שפירא
עשרות גופי שמאל הצליחו במלאכת מחשבת ותקציבים אדירים "להתלבש" על עמוד השדרה החינוכי של הצבא תוך שהם הורסים כל חלקה טובה ושולחים גרורות ממאירות לכל עבר, כשהדגש על כל הקצונה הבכירה בצבא
מירב ארד
בתום הערכת מצב הסיר צה"ל את מגבלות התנועה בדרום    תנועת הרכבות בקו שדרות-אשקלון חודשה    מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה נותרו סגורים    מתחילת ההסלמה טופלו בבית החולים ברזילי 21 נפגעים
יוני בן-מנחם
בזכות ישראל וחמאס הפכה קטר לגורם אזורי חשוב המסייע לשמירה על הרגיעה ברצועה, אולם קטר היא מדינה תומכת טרור שמסכסכת בין המדינות במזה"ת ותומכת בטרור של אירן. קטר משתמשת בישראל בעורמה כדי להתקרב אל ממשל טראמפ בתקוה שילחץ על מדינות ערב שיסירו את החרם מעליה
רשימות נוספות
אחרי מטח רקטות נוסף: דיווח על הסכם הפסקת אש  /  עידן יוסף
"לא רוצים במערכה רחבה"  /  עידן יוסף
צה"ל תקף יעדי ג'יהאד ברצועה  /  איציק וולף
להפסיק להיות מדינה כובשת  /  איתן קלינסקי
איש לא קם  /  דן מרגלית
מי חשוב יותר  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il