X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
לאחר הכישלון בקרב האפרו-אמריקנים והלטינים

בוטייג'יג' פרש מהמרוץ הדמוקרטי

ראש העירייה לשעבר של סאות'-בנד - עיר בת 110,000 תושבים במדינת אינדיאנה - לא הצליח למנף את הצלחתו בבחירות המקדימות באייווה ובניו-המפשייר לקראת ההצבעה ב"סופר טיוזדיי"
▪  ▪  ▪
בוטייג'יג'. בשורה טובה לביידן [צילום: מארק האמפרי, AP]

פיט בוטייג'יג' פרש מן המרוץ הדמוקרטי למועמדות לנשיאות. בוטייג'יג' בן ה-38 הוא ההומוסקסואל הגלוי הראשון שהתמודד על התפקיד. הוא כיהן בעבר שמונה שנים כראש עיריית סאות'-בנד שבמדינת אינדיאנה, בת 110,000 תושבים - תפקידו הציבורי המשמעותי היחיד.
פרישתו של בוטייג'יג' באה (יום ב', 2.3.20) יממה לפני "סופר טיוזדיי" - הבחירות המקדימות בהן יחולקו למעלה משליש מן הצירים לוועידת המפלגה בחודש יולי. לפני כן פרש המיליארדר טום שטייר. פרישתו של בוטייג'יג' עשויה לחזק את סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, שכן השניים התמודדו על קולותיהם של המתונים מבין המצביעים הדמוקרטיים - ואולי גם את ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, מתון אף הוא.
בהודעת הפרישה שלו אמר בוטייג'יג', שמועמדותו נשענה על נסיונו המוניציפלי, שכן יש להתחיל ולנהל את ארה"ב בדומה לניהול של הערים המוצלחות ביותר בארה"ב. לדבריו, הפרישה היא "הדבר הנכון לעשות כאשר אנחנו בוחנים את המספרים", ועל הדמוקרטים למצוא את המועמד הנכון שיתייצב מול הנשיא דונלד טראמפ. הוא נמנע מלהודיע על תמיכה במועמד כלשהו, אם כי החליף לפני כן מסרונים עם ביידן. בוטייג'יג' תקף את הסנאטור ברני סנדרס, המוביל הנוכחי במרוץ הדמוקרטי, באומרו שיש צורך במועמד שיציג סדר יום רחב ולא כזה המייצג אידיאולוגיה שאבד עליה הכלח.
בוטייג'יג' היה הפתעת הבחירות המקדימות הראשונות: הוא ניצח במספר הנציגים במדינת אייווה (אם כי במניין הקולות ניצח סנדרס) והגיע שני בניו-המפשייר. הצלחתו התבססה במידה רבה על מנגנון יעיל במיוחד של גיוס תרומות, שהסתכמו ב-24 מיליון דולר בחודשים אפריל-יוני אשתקד. אולם בוטייג'יג' לא הצליח לשמר את התנופה משתי המדינות הראשונות. הפיאסקו במניין הקולות באייווה פגע במומנטום שלו, ואילו המקום השלישי המפתיע של הסנאטורית איימי קלובוכר בניו-המפשייר קיבל את מירב תשומת הלב.
מבחינת הרכב המצביעים, לא הצליח בוטייג'יג' לפרוץ אל מעבר לבסיס הטבעי שלו - המצביעים הלבנים. במפלגה הדמוקרטית יש חשיבות רבה למצביעים האפרו-אמריקניים והלטיניים, אך התוצאות בשתי המדינות הבאות הוכיחו את חולשתו של בוטייג'יג'. הוא הגיע שלישי בנבדאה ורביעי בדרום קרוליינה, בהן יש אוכלוסיות מיעוטים משמעותיות; בדרום קרוליינה הוא קיבל 3% בלבד מקולות האפרו-אמריקנים.
בשנת 2019 גייס בוטייג'יג' 76 מיליון דולר - סכום עצום בהתחשב באלמוניותו - אך הוא השקיע את רוב הסכום באייווה ובניו-המפשייר. כאמור, הוא הצליח היטב בשתי מדינות אלו, אך חוסר יכולתו למנף הצלחה זו היה בעוכריו גם מבחינה פיננסית. הוא לא מסוגל היה להשקיע את הסכומים הדרושים לקראת סופר טיוזדיי, בו מתקיימות בחירות ב-14 מדינות החל ממסצ'וסטס במזרח ועד קליפורניה במערב. כיוון שכך, פחתו מאוד סיכוייו להגיע לאחוז החסימה המדינתי של 15% - הרף הדרוש כדי לקבל מינימום של נציגים.

תאריך:  02/03/20   |   עודכן:  02/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
נצחונו של הסנאטור היה צפוי    פיט בוטייג'יג' הגיע שני, איימי קלובוכר הפתיעה במקום השלישי    וורן וביידן נדחקו למקומות הרביעי והחמישי, עם פחות מ-10% מכלל הקולות
איתמר לוין
ראש העירייה לשעבר בן ה-38 קיבל במפתיע 27% מהקולות לאחר הספירה בשני שלישים מן המחוזות    סנדרס שני, וורן שלישית, ביידן רק במקום הרביעי
איתמר לוין
תשעה חודשים לפני הבחירות: טראמפ מציג בהרחבה את הצלחות ממשלו בתחום הכלכלה ותוקף את ממשל אובמה    העניק את מדליית החרות למגיש רדיו שמרני, כאחת מהפניות הישירות לבסיס המצביעים שלו    הזכיר במשפט אחד את תוכנית המאה וקרא לאירן לשוב לשולחן המו"מ    טראמפ לא לחץ את ידה של פלוסי, שקרעה בבוז את הנאום
איתמר לוין
ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, שהונו מסתכם ב-56 מיליארד דולר, יפנה למתונים שבקרב הדמוקרטים    הקשיים העיקריים: התבטאויות עבר בעייתיות ועמדות שונות מאלו של הדמוקרטים במספר סוגיות מפתח
איתמר לוין
ביידן "נישק את התחת של אובמה"    פלוסי "או טיפשה לחלוטין או ירדה מהפסים או שיש כאן משהו בלתי ישר"    אילהן עומר "התחתנה עם אחיה כדי להגיע לארה"ב"
רשימות נוספות
האם ג'ו ביידן זקן מדי  /  איתמר לוין
"טראמפ בדרך לניצחון סוחף"  /  איתמר לוין
הפשע האמיתי של ג'ו ביידן  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il