X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - נעלמו, פנינה גסטרונומית, המלצות לשעברים, כאילו זכו ויום השנה "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
▪  ▪  ▪
ארוחה מעולה [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

סוף למייסדים
הבחירות האחרונות קברו סופית את מפא"י, ששמה קץ לחייה מרצונה (הלא-מלא) כשהצטרפה למרצ (שקברה בתוכה את שרידי מפ"ם). שישה-שבעה מנדטים בכנסת למרצ ולעבודה יחד הנם אקורד סיום עצוב למפא"י, המפלגה, שעיצבה את המערכת הפוליטית הישראלית עוד לפני הקמתה כאיחוד בין אחדות העבודה (ההיסטורית) לבין פועלי ציון בשנת 1930.
מעולם לא הערצתי את מפא"י, לא האמנתי בעקרונותיה, ולא שכחתי את נזקיה, אך הערכתי את תרומתה, ובעיקר, את תרומת מייסדה, דוד בן-גוריון, להכרזה על הקמת המדינה. בלעדיו, לא היו מכריזים על הקמת המדינה, והוא עשה זאת למרות שמרבית חבריו להנהגת המפלגה ולממשלה היו נגדו, ובניגוד לחוות-דעת מלומדות של "מומחים" מהאקדמיה.
גם המפלגה הדתית לאומית (מפד"ל) נעלמה. 'ימינה' הנה רק הד חלשלוש למפלגה של הציונות הדתית. תהליך גסיסת המפד"ל החל אחרי מלחמת ששת הימים, וכנראה, יסתיים בקרוב.
גם חרות ההיסטורית, שהקים מנחם בגין בצאת אצ"ל מהמחתרת בתש"ח, נעלמה. בתחילה התאחדה עם הליברלים (שהיו איחוד בין הציונים הכלליים ובין המפלגה הפרוגרסיווית) לגח"ל, שהפך למח"ל, ובינתיים קיבלה גוון חדש כ'ליכוד'.
דרך אגב, הפרוגרסיווים, שרובם פרשו מהליברילים עם הקמת גח"ל באמצע שנות השישים (במקביל להקמת מפלגת העבודה, שאיחדה את מפא"י עם אחדות העבודה), הקימו את הליברלים העצמאיים (ל"ע), שנמוגו מהר מאוד בשנות השבעים.
תענוג יפני
"למרות שאינך אוכל במסעדות שאינן כשרות", כתב לי יהודה, ידידי, "כדאי בכל זאת, שקומץ קוראיך יידעו על פנינה גסטרונומית, שמתחבאת באזור מוזנח לכאורה במרכז הוד השרון, שבו בתי מלאכה, מחסנים וחנויות. כשפותחים את הדלת הכבדה של מסעדת 'ימאטויה' נעלמת הסביבה הדי-מכוערת, ואתה נכנס לתוך מיני-יפן. המלצרים מקבלים את פניך בברכה יפנית, אפילו הטלוויזיה על קיר המסעדה משדרת חדשות מיפן.
'ימאטויה' היא מסעדה יפנית מעולה. נהניתי עם משפחתי בביקוריי הקודמים בה, והפעם ביליתי שם עם חבר לעבודה, וישבו לידנו כמה יפנים (התברר לי, שהם מאנשי צוות שגרירות יפן בישראל), ונהנו מאוד כמונו. כנראה, הרגישו כמו בבית.
פתחנו בהזמנת קנקן תה יסמין וקנקן מים קרים, ואחריהם שתי כוסיות של משקה אלכוהולי לא-חריף-מדי (יותר מעשרה אחוזי אלכוהול) על בסיס לימון יפני (סאקה יוזו) ושני סלטים כמתאבנים: סלט אצות ומלפפונים (ואקאמה סו) וסלט פיקנטי של במבוק וגזר (צומאמי). אחריהם הגיעו המנות העיקריות שהזמנו - שתי מנות סושי (פוטומאקי) לחברי וכדור אורז עטוי באצה, ובתוכו התחבא נתח דג סלמון מבושל (אוניגירי) ומנה של אורז וירקות (יאקיניקו גוהן) לי. כיוון ששנינו בדיאטה, לא הזמנו קינוחים, וחתמנו את ארוחתנו בקפה אמריקנו נעים.
התשלום לא היה זול (313 שקל + טיפ), אך הארוחה הייתה מעולה, והשירות מצוין. הבטחנו לשוב ל'ימאטויה' בהקדם". טלפנתי ליהודה, וקיבלתי ממנו את כתובת המסעדה - רחוב בני ברית 6, הוד השרון, טלפון 09-7407554.
מומחים?!
מכתב הטייסים, דברי שישה ראשי שב"כ ומוסד לשעבר וכו' הובאו בבחירות, כדי להשמיץ את בנימין נתניהו, לכאורה, על-ידי מומחים.
מומחים למה?! והאם עצותיהם טובות מדברי הספָּר שלי, מהסברי הירקן שלי, או מפטפוטי נהג המונית, שהסיעני שלשום?!
טייס מומחה להטסת כלי-טיס בלבד, ובהכשרתו (גם אם למד מדעי המדינה, יחסים בינלאומיים, או היסטוריה) לא קיבל שום מומחיות במערכת הפוליטית הישראלית, שמאפשרת לו להמליץ, כמומחה, על משהו, או על מישהו. אפילו דרגות של גנרל עברי אינן מקנות לָאיש יכולת לחווֹת דעת מומחה על המערכת הפוליטית הישראלית (בעיקר, לאור הכשרתו הדלה של הקצין הישראלי - גם במקצוע הצבאי!).
לכן, שימוש בהמלצות של לשעברים למיניהם במערכת הביטחון הנו מניפולציה זולה, שערכה כדברי זקני צפת, אך הוא משפיע, כל עוד הציבור מייחס יוקרה מסוימת למערכת הביטחון.
לפני שנה, בתחילת מערכות הבחירות, הביע אל"ם (מיל') ד"ר ועורך-הדין יעקב חִסדאי חשש, שהופעת דבוקה של קצינים בכירים מאוד במערכת הפוליטית, ובעיקר, במערכת בחירות, תפגע ביוקרת הצבא. לדעתי, צדק חסדאי. הציבור נחשף השנה לדלותם המחשבתית של אנשי חונטת הגנרלים ולדלותם הלשונית, וזה יפגע בסופו של דבר ביוקרת הצבא.
אינם יודעים להפסיד
להפתעתי, חונטת הגנרלים, שהפסידה כמעט בכל קרב, שפיקדה עליו, אינה יודעת להפסיד. 'כחול-לבן' ממשיכה להשמיע קולות כאילו זכתה בבחירות, מבלי להתחשב בתוצאותיהן, שכבר פורסמו (אמנם, לכאורה, זמניות, עד שיפורסמו רשמית בעשרה במארס, אך זה עניין של רִשמיות בלבד).
תודה
ביום חמישי חגגתי את יום השנה להשתלה המוצלחת של כלייתי, וזו הזדמנות להודות שוב לכמה גורמים.
בראש ובראשונה - לנינה, שתרמה ברוב חסדה את כליות בעלה המנוח, את כבדו ועוד מאבריו. מי ייתן, וירבו כמותה בישראל. אהיה אסיר תודה לה כל ימי חיי.
שנית - לד"ר אביתר נשר, ראש המחלקה להשתלות בבית-החולים בילינסון, ולאנשי צוותו - רופאים, אחיות, אחים, כוח-עזר ופקידות. אושפזתי לתקופה ארוכה אחרי ההשתלה, ונוכחתי במסירותכם ובמצוינותכם. עשיתם עבודה נהדרת במחלקה יעילה, טובה ונעימה.
שלישית - לצוות המרפאה למעקב אחר מושתלי כליה בבית-החולים בילינסון, שתומך בי מאז ששוחררתי לביתי, וימשיך במלאכתו המצוינת במיומנות, באדיבות ובמאור-פנים.

תאריך:  05/03/2020   |   עודכן:  05/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרגישים בבית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נהנית לקרוא את הגיגיך המגוונים ל"ת
הרבה בריאות!  |  5/03/20 18:55
2
זה שיפוט מאד לא הוגן, לקבוע שכ
בן נאמן  |  6/03/20 10:48
 
- מזעזע ל"ת
מזעזע  |  7/03/20 02:24
3
הקצינים שמונו לצהל בעליבותם
שמעון מהצפון  |  7/03/20 20:02
 
- שומר פתאים
צופ  |  7/03/20 22:56
4
נא לדייק הפרוגרסיבים לא בגח"ל
היודעת  |  7/03/20 20:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
יצחק מאיר
פנייה פתוחה למועצת העיתונות    האם כללי האתיקה של העיתונות בישראל יכולים לחשות, להתיר בשתיקתם את הפצת הפקרת שמו הטוב של אדם, באורח הפומבי ביותר על-ידי כל כך הרבה כלי תקשורת?
זוהר בן-אשר
נתניהו והליכוד מנסים להציג את ההפסד כנצחון בטענה הגזענית שהערבים לא נחשבים ושרק מי שהוא ציוני הוא "כשר" בעיניהם הגזענייות ויכול להיחשב לטובת מניין הרוב והמיעוט
רון בריימן
המחנה האנטי דמוקרטי, זה שתאוותו לא סופקה על-ידי ציבור הבוחרים, מבקש להענישם ולבצע סיכול ממוקד של בחירתם של כמחצית מן הבוחרים    דווקא היוזמה לשלול מנתניהו את הזכות להרכיב ממשלה, יוזמה שהמועמד שהפסיד, בנימין גנץ, לא מנע אותה ולא התנער ממנה, היא המזכירה משטרים אנטי דמוקרטיים, כמו למשל זה של ארדואן
יוסף קנדלקר
הכיפות הסרוגות נמצאות בעיקר בישיבות התיכוניות ובאולפנות    הכיפות הסרוגות נמצאות בערים מסוימות או בהתנחלויות    הכיפות הסרוגות נמצאים בעיתונים מסוימים ובכנסים מסוימים    מאוד מסוימים
עידן יוסף
בכחול לבן חוששים כי אם יסייעו לקידום החוק להדחת נתניהו, יפעל אביגדור ליברמן מאחורי גבם וינצל את החוק כדי להצטרף לממשלת ימין-חרדים    גורם בכחול לבן: החוק נגד ראש הממשלה – רק בקדנציה הבאה
רשימות נוספות
ההצעה: רוטציה - גנץ ראשון  /  איציק וולף
"גנץ מנסה לגנוב את הבחירות"  /  עידן יוסף
יועמ"ש הכנסת משהה את "חוק ביבי"  /  עידן יוסף
בני גנץ עליך ללמוד מנתן אלתרמן  /  איתן קלינסקי
למה הצבענו לביבי  /  עמוס גלבוע
גם פאטה מורגנה וגם קפיצת הדרך  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il