X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ממוסוליני דרך ארדואן ועד לעריקים הח"כים שנבחרו באופן דמוקרטי בבחירות דמוקרטיות הופכים בהבל פה מתוכנן ומזומן לעריקים, מדביקים למצחם אות קין, עוטפים אותם בהילה של עבריינים
▪  ▪  ▪
מיד לאחר הבחירות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

שפה מעצבת זהות, מקבעת חצאי אמיתות, יוצרת מציאות. אחרי שהיו לנו מוסוליני, ארדואן, שוב החלו הבלשנים מטעם חובבי מכבסת המילים להנציח מציאות מדומה ולקבע נרטיב. משא-ומתן עתידי בין מפלגות הופך לשיח עריקים, בוגדים, כלנתריזם במיטבו. איך ייתכן שמשא-ומתן לגיטימי בין המפלגה הגדולה, שאף זכתה באמון הציבור, לקראת הקמת ממשלה, הופך לגניבת שותפים קואליציוניים אפשריים?
ככה בדיוק מנציחים את המציאות המדומה המשכתבת את הרעיון האידיאולוגי ואת האג'נדה. ככה נראית מכבסה שלא מפסיקה לעבוד לרגע. עכשיו הזמן לגניבת המנדטים, לבוגדים ולעריקים. ולחשוב שאחרי הבחירות היינו בטוחים ששיח השנאה יתמתן.
אחרי קץ הדמוקרטיה, שלב הדמוקרטיה בסכנה, שלטון החוק במגננה, מוסוליני, היטלר ועוד מילים שכובסו במכבסות של השמאל והימין כחלק מהמאבק על עיצוב הזהות, הדעה וקיבוע נרטיב שלרוב בינו לבין המציאות אין ולא כלום והוא מחזיק בקושי מים, הגיעה מילה חדשה למכבסה והיא מורתחת על 80 מעלות, העריקים, הבוגדים, גנבי המנדטים.
מה שברור, נהיר וידוע מקדמת דנא, שכשנגמרות בחירות, מסתיימות, מתחיל מאמץ כולל לבניית קואליציה כדי שתושבע ממשלה ותתחיל משילות, הופך על-ידי בדרנים, כתבים עם אג'נדה ודעות פוליטיות ברורות, למילים קשות בעלות קונוטציה שלילית ביותר, מאוסה ומעוררת קבס. גניבת מנדטים לא פחות, משא-ומתן הופך לעריקים שהם כמובן בוגדים וזה נאמר בכל סיקור מאז תוצאות הבחירות. ככה נראית דיקטטורת מחשבות, ככה נראית הסתה אמיתית, ככה נראית משטרת מחשבות שמשתמשת במכבסת מילים לטהר את מילות הצחנה.
הח"כים שנבחרו באופן דמוקרטי בבחירות דמוקרטיות הופכים בהבל פה מתוכנן ומזומן לעריקים, מדביקים למצחם אות קין, עוטפים אותם בהילה של עבריינים, שהרי עריקים הם, מי שעבריינות היא לחם חוקו. עריקים גם נתפסים ואמורים להיענש על התנהגותם הקלוקלת.
מכבסת המילים הופכת את הח"כים לחשודים בעריקות, וההכפשות עטופות בצלופן וסרט הדבקה פרחוני. אבירי הדמוקרטיה, חובבי השפה העברית המתחדשת, הכובסים והכובסות, אלו שיש להם הבנה בבלשנות סלקטיבית, מגדרית, פוליטית, מעצבת תודעה, קובעת נרטיב, ימשיכו לעוות את המציאות, לזרוע מוקשים עם חן הסמוי והגלוי וימהרו לדבר על הסתה, קץ הדמוקרטיה ו... מוסוליני.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  09/03/2020   |   עודכן:  09/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
קלפי מספר 11 באכסאל, קלפי מספר 18 ברהט, וקלפי מספר 68 בלוד - יועברו לחקירה משטרתית    הנדל החליט לגרוע חלק מההצבעות ב-2 מהקלפיות, באכסאל ובלוד, מהתוצאות הסופיות
עמנואל בן-סבו
אהבה את עם ישראל, את ארץ ישראל ואת תורת ישראל    בשיחה האחרונה ביקשה: "הצביעו רק ביבי"    לו רק ידע כמה אהבה את הנהגתו, לו רק ידע איך גייסה את כל הרטוריקה והחכמה שהייתה לחם חוקה כדי לשנע את חברותיה בבית הדירות, במכולת, במרפאה, במשפחה
רינה אזולאי
השאלה הגדולה: מה באמת גורם לשני הצדדים לחשוב שזה ה"משחק" שלנו, ולגרור אותנו שוב ושוב לבחירות חוזרות? האם הוויתור הוא באמת כל כך גרוע לעומת מצב שבו נגררים ללולאה אינסופית של בזבוזי מיליארדים?
איציק וולף
היועמ"ש וממלא-מקום מפכ"ל המשטרה נפגשו ודנו בפרסומים שכללו איומים באלימות    "לא כל התבטאות קשה או מקוממת מגבשת בהכרח עבירה פלילית. עם זאת, ברור כי לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית"
איציק וולף
מפלגת הליכוד פרסמה עצומה שבה מתחייבים כל בכירי המפלגה שלא לשבת ב"ממשלת מיעוט מסוכנת" בראשות בני גנץ    "נפעל בכל כוחנו להביא להפלת ממשלה כזו ולהקמת ממשלה בראשותו של בנימין נתניהו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il