X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
התפשטות המגיפה בארה"ב כבר מחייבת את דונלד טראמפ, ג'ו ביידן וברני סנדרס לוותר על עצרות בנות אלפי משתתפים אם המשבר יימשך - צופה ג'ף טריפי, שהשתתף בקמפיינים דמוקרטיים לנשיאות - יהיה צורך לחשוב מחדש על ועידות המפלגה ואפילו על הארגון בשטח ביום הבחירות עצמו
▪  ▪  ▪
טראמפ. השפלה? [צילום: מייק מק'קארן, AP]

קשה להעלות על הדעת פעילות שקשה יותר לקיים בעת מגיפה מאשר מרוץ לנשיאות ארה"ב. המאבק בקורונה מחייב ריחוק, בעוד קמפיין כל-כולו עוסק במגע ישיר. אבל הן לג'ו ביידן, הן לברני סנדרס והן למפלגה הדמוקרטית אין ברירה: עצרות בחירות בוטלו והעימות אמש (יום א', 15.3.20) הועבר מהעיר פניקס לאריזונה והתקיים בלא קהל. גם הנשיא דונלד טראמפ ביטל עצרות בחירות שתוכננו לשבוע שעבר.
אם המגיפה תימשך בהיקף הנוכחי, המועמדים משתי המפלגות ימצאו עצמם מקיימים לראשונה בתולדות ארה"ב קמפיין ללא לחיצות ידיים ונשיקות לתינוקות – צופה ג'ו טריפי, שעבד בכמה קמפיינים נשיאותיים של הדמוקרטים, במאמר בוושינגטון פוסט. כל השלושה מצויים בשנות ה-70 לחייהם, כלומר בקבוצת סיכון גבוה להידבקות בקורונה.
ההגנה על המועמדים היא החלק הקל, מדגיש טריפי. אנשי הצוות בקמפיין מתורגלים היטב בהרחקת המועמדים מן הציבור – למשל מן העיתונות כאשר אינם רוצים לענות על שאלות. אפשר להשתמש באותן שיטות גם בעצרות: המועמד ייכנס מדלת צדדית, יעמוד על במה במרחק בטוח, ינאם ויעזוב כלעומת שבא. מי שמצוי באמת בסיכון הוא הציבור שישתתף באירועים ההמוניים הללו, המגיעים לכדי 15,000 איש, וגם אנשי הצוות.
רק מעטים יודעים כמה עבודה מושקעת בארגון עצרות בחירות לנשיאות. תחילה מגיעים צוותי החלוץ, האוספים את הקהל ומארגנים את האירוע. הללו חייבים לבוא במגע ישיר עם הציבור: איתור וארגון מקום העצרת, כוחות המשטרה המקומיים, מתנדבים שיסייעו בהכנות. אליהם מתווספים העיתונאים הטסים עם המועמד ומתערבבים בקהל, והכל נעשה במקומות סגורים וצפופים.
הביטולים של העצרות בשבוע שעבר מלמדים על-כניסה לעולם חדש של קמפיינים, צופה טריפי. בכמה סבבי בחירות אחרונים נעשה שימוש בשיחות ועידה לשם הצגת שאלות למועמדים, כתחליף למפגשים ישירים איתם. ניתן לקיים גם עצרות בחירות וירטואליות, וביידן כבר הודיע שאירועי ההתרמה שלו יהיו וירטואלים לעת עתה.
אובדן היכולת לעבור מדלת לדלת מסתמן כאחד הנזקים המרכזיים של הקורונה. בעשור האחרון, דווקא עם התרחבות המדיה הדיגיטלית, שמים הקמפיין דגש על גיוס מתנדבים ומצביעים בביקורים פיזיים בבתים. המצביעים נענים יותר להזמנות של שכניהם וידידיהם מאשר לפרסומות המשודרות, הנתפסות כתעמולה. הנעת מצביעים לצאת מבתיהם ביום הבחירות, ולעיתים אף הסעתם לקלפיות, הן מרכיבים מרכזיים בעבודת השטח רבת החשיבות. אם המשבר יימשך, יצטרכו המועמדים להמציא מחדש את פעילות השטח ואת הדרכים לעודד את הציבור להצביע, אם כי קשה לצפות כיצד.
קמפיין ללא מגע ישיר יסתמך במידה רבה על פרסומות יקרות, וראיונות עם תחנות טלוויזיה מקומיות יהיו עוד יותר חשובים מאשר כיום, ואולי אף יעבירו את מרכז הכובד מהרשתות הארצות לתחנות המקומיות במדינות המפתח.
קמפיינים כאלו יפגעו בסנדרס ובטראמפ יותר מאשר בביידן. ימיו של סנדרס כמועמד כנראה ספורים; את תקוותיו האחרונות הוא תלה בעצרות מרובות משתתפים שיוכיחו שהוא ממשיך להילחם. ואילו תו ההיכר של קמפיין טראמפ היה מאז ומעולם עצרות גדולות – ואם ייאלץ לוותר עליהן, הוא יראה זאת כהודאה בכך שטיפולו במשבר אינו מושלם כפי שהוא טוען.
טראמפ עשוי לנסות ולקיים את העצרות בכל זאת, אך טריפי מעריך שאם הקורונה תתפשט ואם רשויות הבריאות יקראו לאמריקנים להימנע מהתקהלויות, אפילו התעמולה של הבית הלבן לא תוכל להתכחש למציאות. טראמפ עלול למצוא את עצמו מדבר אל קהלים הולכים וקטנים, בעוד תומכיו צופים בו בטלוויזיה – אפשרות משפילה מבחינתו.
ייתכן ששתי המפלגות יאלצו לצמצם את הוועידות בהן יבחרו רשמית את מועמדיהן. במשך שנים, הוועידות לא היו יותר מאשר מופעים טלוויזיוניים; הקורונה עשויה לספק הזדמנות להודות בכך. אין שום סיבה שהנציגים יסעו ברחבי ארה"ב בזמן מגיפה רק לצורך ה"שואו". המפלגות יכולות להסתפק בלילה אחד של נאומים ישירים ומוקלטים, ולמחרת – הצגת המועמדים. מאחר שנראה שגם אצל הדמוקרטים ההכרעה תיפול (לטובת ביידן) הרבה לפני הוועידה, אין סיבה של ממש לקיים אותה במלואה.
עם קצת מזל, המגיפה תסתיים לפני הבחירות ב-3 בנובמבר. אם לא, אין דרך קלה להתמודד עם מאות אלפי מצביעים חולים או מבודדים. יהיה צורך בשינוי חוקי הבחירות המדינתיים, כדי להרחיב את אפשרות ההצבעה מרחוק; הנגיף אינו מבדיל בין דמוקרטים לרפובליקנים, ולכן מדובר בשינוי בין-מפלגתי. הקורונה שיבשה את כל מערכות החיים; היא תשבש גם את מסע הבחירות ואולי אפילו את הבחירות עצמן, מסיים טריפי.

תאריך:  16/03/20   |   עודכן:  16/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להתמודד לנשיאות במגבלות הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יהודה קונפורטס
הטכנולוגיה של אומת הסטארט-אפ הוכיחה השבוע את היכולת שלה לעזור לטיפול במבודדי הקורונה, בין אם הם נוסעי הספינה היפנית שהושמו בתל השומר או התלמידים שנאלצו להישאר בבית    וגם: הצדדים השליליים והחיוביים של דוח רשות החדשנות
דן מרגלית
על זה הוויכוח עתה - לשנות את כל אורח החיים ולשתק חברה וכלכלה בלי לדעת לכמה זמן כדי לגונן על האוכלוסייה המבוגרת? לאו-דווקא    עדיף לכלוא אותנו בבית ולאפשר לחברה להתנהל כסידרה
דן מרגלית
הדבר הכי קל הוא לסגור את המדינה    לא בתי ספר ולא אקדמיה ולא אירועי תרבות ולא קידום המדע ושחיקת הכלכלה והרס התעופה, אבל הכסת"ח של הממשלה יתקיים
איתמר לוין
בנק ישראל הורה להפעיל רק רבע מן הסניפים במתכונת פרונטלית, תוך הטלת מגבלות לוויסות מספר הלקוחות    השירותים הדיגיטליים, הטלפוניים והכספומטים יפעלו כרגיל
דן מרגלית
איני רוצה לערוך ברגע זה חשבון עם ביבי, מדוע נתפס להפרזה ולהגזמה הזאת    מספיק אם הציבור יבטיח לא לבוא איתו חשבון ובלבד שיחזור לדרך המלך, שאגב גם בה יש סיכונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il