X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הטיפול הכללי בקורונה עד היום עסק בתגובה מאוחרת להתפרצות שקדמה ובשעה שנערכים למתן תגובה הנגיף כבר נמצא בשלב הבא כאשר התגובה הנוכחית כבר לא יעילה הנגיף מתפרץ קדימה - עלינו לחשוב מספר צעדים לפניו ולהתנהג בהתאם כבר כיום
▪  ▪  ▪
עולם נעול [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

אפשר להתמודד בקלות עם המשבר. לא צריך להכנס לפחדים וחרדות ולא לשתק את המשק ולהרוס את הכלכלה. אפשר לייצר שגרת קורונה ולהחזיק מעמד עד שיימצא חיסון מתאים או עד שירחם השם ויסיר את הנגף מתוכנו. אפשר לרסן את התפשטות הנגיף בד-בבד עם חיים של שיגרה כלכלית נורמלית. בקצת מחשבה ויישוב דעת כדאי להתמקד בעובדות ולהסיק מסקנות קדימה לטווח יותר ארוך.
השגיאה
הטיפול הכללי בקורונה עד היום עסק בתגובה מאוחרת להתפרצות שקדמה ובשעה שנערכים למתן תגובה הנגיף כבר נמצא בשלב הבא כאשר התגובה הנוכחית כבר לא יעילה. הנגיף מתפרץ קדימה - עלינו לחשוב מספר צעדים לפניו ולהתנהג בהתאם כבר כיום. לא לחכות להתפרצות הבאה אלא להקדים מניעה למכה.
אסור לנו להתנהג כמו המשל העצוב על שומר האורווה שנעל את השער לאחר שהסוסים ברחו. זה אולי טוב לתחושת הביטחון אבל זו אשלייה מדומה. מדובר במגיפה עולמית בקנה מידה היסטורי - מלחמה עולמית מול אויב בלתי נראה שתוקף את המין האנושי כולו, אך לא מדובר בנתונים של הכחדה. עדיין הנתונים מצביעים על פער אדיר לטובת המין האנושי וזה אומר שאפשר להתעודד ולהסתכל בתקווה קדימה.
העובדות:
1. הנגיף מדבק דרך אוויר ורוק ועובר דרך כלי הנשימה.
2. הנגיף קטלני באוכלוסייה המבוגרת מעל גיל 70.
3. הנגיף אינו משמעותי כלל עבור ילדים מתחת לגיל 10.
4. הנגיף איננו קטלני לאוכלוסייה בריאה עד גיל 50.
5. על-פי דרך הטבע הנגיף נשאר בשטח ולא הולך לשום מקום לפחות למשך שנה.
6. התרחיש הכי קיצוני מדבר על תמותה של 4% כאשר מתוך כל מיליון אזרחים עלולים למות מהנגיף 40,000 במקרה הגרוע ביותר. זה כואב וחמור אבל תודה לאל נשארו בחיים 960,000 אזרחים נושמים, בריאים ומחייכים.
המסקנות:
נקיטת פעולות מנע למניעת הדבקה המונית ויצירת מציאות חברתית של 'שגרת קורונה' על-פי ההנחיות הבאות:
1. תודעה והסברה על שינוי מודל ההתנהגות החברתי עד להודעה חדשה. עוצר חברתי - להשאר בבית כל הזמן ולצאת החוצה רק לביצוע פעולות נחוצות וחיוניות. סגירה מוחלטת של מקומות בילוי. איסור התקהלות במרחב הציבורי לאחר שעות הפעילות העסקית. אירועים בבית בלבד במתכונת משפחתית מצומצמת.
2. צרכנות בסיסית ושרותי חירום במשק - קניות במרכזי מזון ושרותי רפואה, סידורים הכרחיים במשרדי ממשלה ובמשק ייעשו על-פי רישום מראש והזמנה של האזרח לשעה מסוימת בכדי לבזר את הנוכחות ההמונית במרכזים אלו.
את כל מפוטרי העסקים של תיירות ובילוי אפשר להסב לפעילות במוקדי הרשמה ותיאום עבור מרכזי הקניות ומשרדי הממשלה - כבר ממילא משלמים אבטלה - אפשר להפוך למשכורת.
3. פינוי חולים מיידי לבידוד והחלמה - כל חולה מאומת נשלח באופן מיידי לאשפוז חירום באותם מאות בתי מלון שנסגרו ויולאמו באמצעות צו חירום של רה"מ ושר הבריאות - תקנות לשעת חירום יקבעו כי זו עבירה פלילית להשאיר חולה בבית.
4. צו ותקנת לבוש במרחב הציבורי של ברדס כיסוי לכל הראש עד לקו החזה. משהו קליל ולא מסובך עם ניילון קשיח שקוף לכל הראש עד קו הלב כמו כובע של כוורן (לא קברן) אפילו אפשרי עם חור איורור מלמעלה למניעת הצטברות אדים - זה לא הרמטי אבל הרבה יותר יעיל מהמסכות ובהחלט יכול להפחית את אחוז ההדבקה בצורה משמעותית ביותר.
כמו שבמלחמת המפרץ חולקו מסיכות אב"כ וברדסים כאמצעי מניעה לאוכלוסייה, אפילו כפתרון חלקי, יש לייצר דגם מיידי ראשוני לכלל אזרחי ישראל לפי סדר הקדימות של גיל האוכלוסייה. ברמת הסיכון הגבוהה יש לאכוף באמצעות קנסות ופיקוח חבישה של הברדס בכל המרחב הציבורי - זה לא נעים ללכת כך בחוץ אבל זו בגרות ואחריות. מי שלא מעוניין שישאר בבית - זו גם דרך נבונה לגרום לציבור לחשוב פעמיים לפני שיוצאים. הברדס הוא אישי לכל אזרח, ארוז בקופסה אישית ושמור בכניסה לכל בית. חיטוי והחלפה על-פי הוראות משרד הבריאות.
בהמשך המאמץ לאורך הזמן גם המיגזר העסקי כבר יפתח קו אופנתי - קורונה סטייל - קו יצור מיוחד לברדסי יציאה מאובטחים ברמות גבוהות יותר לכיסוי החלק העליון של הגוף במטרה להגן על דרכי הנשימה במרחב הציבורי - מומלץ במחיר מסוסבד בהשתתפות ממשלתית.
5. גיוס חירום של פיקוד העורף למבצע חלוקת הברדסים לכלל אזרחי המדינה, לתפעול מרכזי ההחלמה לחולים בבתי המלון שהתפנו, למבצעי איתור יזומים של חולים, להצבת מתקני החיטוי בכל המרכזים הציבוריים ולהקמת יחידות הסגר וסטריליזציה. יש לבדוק אפשרות של הכפפת יחידות צבאיות אורגניות לפעילות תחת פיקוד העורף כפי המשימות שיידרשו לביצוע. יש לדעת בברור כי כעת מד"א לא ערוך לבדיקה ופינוי המוניים בהיקף ארצי.
6. ילדים עד גיל 10 מצמצמים כיתות ולומדים כרגיל באמצעות צוות הוראה מתחת גיל 50 - מורה לכל 10 ילדים בכתה נפרדת - יש מספיק מקום בבית הספר וכתה ב' 12 תשמח ללמוד בכתה ח' 3.
כשכל הבוגרים בחוץ אף אחד יותר לא יתפוס את המגרש בהפסקות לכל הילדים הקטנים - לפחות צרה אחת פתרנו כבר. בהדרגה ניתן להעלות את גיל התלמידים שיחזרו למוסדות הלימוד.
7. ילדים ונוער וסטודנטים ילמדו מהבית באמצעות קורסים במגוון תחומים שישודרו באמצעי המדיה כולל מבחנים על כל פרק ושיעור. כל הקורסים בבחירה חופשית של התלמיד. בעידוד מוטיבציה חיובית באמצעות פרסים והגרלות במימון משרד החינוך ניתן להגיע לשיעורי השתתפות גבוהים ולהכניס בהם ידע במגוון תחומים במקום שיבטלו את זמנם.
8. במימון ממשלתי יש לפתוח קבוצות לימוד קטנות בבתים פרטיים בתחומי לימוד שונים תוך ביקורת ומעקב של משרד החינוך וזאת בכדי לשמור על השפיות החברתית וכדי שכל נער\ה ובחור\ה ימצאו את עצמם בתוך אוירה של לימוד שמעניין אותם ולא יגררו למפגשי חברה חסרי אחריות.
9. פיקוד העורף יתקין בכל כניסה מרכזית ובכל מקום ציבורי מתקנים מיוחדים לחיטוי ידיים באמצעות אלכוהול או מגבוני נייר לחים על בסיס אלכוהול. על-פי תקנות לשעת חירום כל אזרח שנע במרחב הציבורי נדרש לחיטוי ידיים כל מספר שעות. ערכת מגבונים לחים על בסיס אלכוהול יחולקו חינם כל הזמן לכל האזרחים.
10. הקמת יחידות חיטוי וסטריליזציה שיוקפצו באופן מיידי לכל מקום בו התגלה חשש לחולה לביצוע הסגר מקומי והליך מזורז של חיטוי - יגויסו מתנדבים מקרב הנוער והסטודנטים להקמת יחידות אלו.
11. הקמת יחידות מיוחדות של משרד הבריאות ומשטרת ישראל לביצוע בדיקות פתע כל הזמן בכל מקום לאיתור חולים ונשאים ושליחתם לבידוד במלונות.
12. סדנאות בריאות והנחייה לציבור עם כללים בסיסיים לחיזוק המערכת החיסונית והתמודדות עם המחלה.
לסיכום:
ניתן להניח בוודאות שביצוע נוהלי חירום אלו כעת ממש ישנו באופן דרמטי את קצב התפשטות המגפה. אפשר להמשיך בשגרה אבל קצת לחשוב מחוץ לקופסה וקצת להראות מוזרים יציל מאיתנו הרבה חיים.
אין צורך בהיסטריה ובפאניקה - זה לא יעזור. רק להפנים כללי התנהלות חברתית שונים ולעשות השתדלות מקסימלית למנוע התפשטות.
ברמה הדתית למי שמעוניין - ברקס הקורונה כבר כאן. יש לנצל ימים אלו לחשבון נפש אישי ולאומי על מכה מובהקת ללא תרופה ישירות מבורא עולם. הסטירה המצלצלת שקיבלה האנושות אמורה להכניס את כולנו לבידוד עצמי ולעצור את השגרה המטורפת של הפקרות מתירנית שאיננה מתחשבנת עם בורא עולם שהוא בעצם עדיין בעל הבית החוקי על כל שמתרחש כאן בעולמנו החביב.
אנחנו מרעילים את עצמנו יום יום בשנאת האחר ובהפצת רכילות ושמועות רעות על בני אדם. הרס התרבות האנושית החברתית חמור מאוד בעיני בורא עולם יותר מאשר כפירה אנטי דתית. בימים של מגפה גלובלית המאיימת על כל המין האנושי פתאום עכשיו יש קצת יותר זמן לקרוא בתנ"ך על פרשת נח, שם מסופר על דור הפלגה שבנה בניין גבוה להלחם בבורא עולם ובזכות שהיו מאוחדים עונשם היה קליל וסביל לעומת דור המבול שהשחית את דרכיו בין איש לרעהו בגזל, שנאת חינם וזימה והם שקיבלו את העונש הנורא מכל - מחייה מעל פני האדמה. לכבד איש את רעהו ולנהוג בצורה מוסרית זה לא רק צו השעה - זו התרופה למחלה.

תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגיפת הקורונה - לעבור את המשבר בחכמה ובקלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יצחק מאיר
העולם כולו אחד, בהרבה מובנים    התחבורה השופעת קושרת ארץ לארץ, משנעת אוכלוסיות באוויר, בים וביבשה בשיעור שלא היה כמוהו מאז ימי האדם ומערבלת את האנושות לבליל אחד
שמואל רבינוביץ
הימים האחרונים מלמדים אותנו כי לא פחות מהפגיעה בנשימה - תוקפת הקורונה את הנשמה
איתמר לוין
דלק קידוחים חייבת לבנק 57 מיליון דולר ושועבדו לטובתו 15% ממניות דלק קידוחים - השותפה ב"לוויתן"    דלק במגעים עם הבנקים הישראלים בשל חריגתה מאמות המידה הפיננסיות
איתמר לוין, מירב ארד
ענף הבידור והפנאי, ענף התיירות והאירוח וענף החינוך משותקים כמעט לחלוטין - והפגיעה בתוצר תהיה משמעותית    פגיעה נוספת תהיה במיוחד בענפים התלויים בסחר החוץ    התאחדות המלונות: 100 מלונות כבר נסגרו ו-100 נוספים בדרך להיסגר; 31,000 עובדים יפוטרו
יוסי אדלשטיין
קבעו משימות מדויקות ואמצעי בקרה    לעיתים, יש נטייה לברוח לדברים המסיחים שיש בבית    גיחה למקרר, שיחה עם בני המשפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il