X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הקול הוא קול של עת משבר, של עת לעשות לאיחוי קרעים, של עת פיוס, של עת חירום, של עת מלחמה באויב המשותף, הקורונה שאינה מבחינה בין מפלגות או סקטורים או אמונות או דעות
▪  ▪  ▪
לא מאוחר לעצור [צילום: מן הטלוויזיה]

שנה של בחירות משולשות, נגסה ברזרבות הדמוקרטיות של ישראל. הרגלנו עצמנו לחיות בלי פיקוח פרלמנטרי, תחת שרביטה של ממשלת מעבר אל-זמנית, דל אחד חלקי שתים עשרה תקציב נושן, של מינוי שרים על-פי צרכי הקיום של הבלוק, ולולא הקורונה היינו מוכנים נפשית ללכת למערכה רביעית, וכבר לא היינו מרגישים בכלל שלא טוב לנו עם דמוקרטיה במשבר.
אבל באה הקורונה, ותוקפת אותנו כשמערכת החיסון הדמוקרטית שלנו חלשה, פגיעה, ואינה עומדת עוד בפני הלחץ על עצם קיומה. אנחנו מוכנים להגן על החלטת הממשלה, במשאל טלפוני, בלב לילה, להכשיר אמצעי חירום בלי דיון ובלי אישור של הכנסת באחת מוועדותיה, אף על-פי שאיש מאיתנו איננו בטוח או יכול להיות בטוח שמדובר בפיקוח נפש הדוחה כל חרדה מפני פגיעה אנושה בצנעת הפרט, בחירויות האזרח. אולי כן, אולי לא. מי יודע.
בתי המשפט, בצל החלטה לסגור אותם ליום, נסגרים הלכה למעשה לתקופה שאין יודעים את גידרה, בלי שנבדקו אפשרויות בעידן הטכנולוגי והדיגיטלי בו אנו חיים בהצלחה ניכרת, ליצור פרוצדורות המאפשרו קיום דיונים ברוקח יצירתי ולא קונבנציונלי.
הרגישות למשמעות של הפגיעה בדמוקרטיה כבר הוקהתה בשנה הארוכה של ממשלת מעבר. כלי התקשורת המובילים הפכו למערכות קריזה של הוראות שעה ואינן שואלות שאלות ואינן מבקרות ואינן חוקרות אלא מודיעות ונותנות ביטוי שאי-אפשר להתעלם ממנו עוד שהרוח הדמוקרטית בעצם לא חסרה עוד.
דמוקרטיה תוססת
הלחץ על הקמת ממשלת איחוד לאומי או חירום לאומית או ממשלה מקיר אל קיר או כל כיוצא באלה, הופך להיות מעין משא-ומתן בין הציבור לבין ממשלת המעבר עצמה. הקמת הממשלה הוטלה על מי שזכה לגיבוי של רוב ממליצים, זעום, אבל רוב, אך מפלגות המוזמנות לקיים שיחות על כינון הממשלה מתנות את עצם הפגישה בוויתור על הממליצים ובקיום השיחות מול הבלוק כולו המחתים באורח א-דמוקרטי מובהק את חברין על נדר לא פרק בשום תנאי ובשום זמן את הגוש כשלמעשה מה שעומד על הפרק הוא להכניע או לא להכניע, לא לשאת ולא לתת.
הקול הוא קול של עת משבר, של עת לעשות לאיחוי קרעים, של עת פיוס, של עת חירום, של עת מלחמה באויב המשותף, הקורונה שאינה מבחינה בין מפלגות או סקטורים או אמונות או דעות, אבל בתוך כך לא שובתים לשעה ההתקפות הארסיות של אלה על אלה, הסרטונים, ההאשמות הקלוטות מאוויר של פייק וכזב, ואובדן הציבור באמון במנהיגיו עולה בגרף כל יום יותר ויותר, ובעבוד אמון בפרנסי הציבור, יורד משקלה הסגולי של הדמוקרטיה פלאים.
לא מאוחר עדיין לעצור. ראוי להזהיר את עצמנו, להזכיר לנו איך נראים משטרים לא דמוקרטיים בעולם, מה גורל אזרחיהם, מה עלול לקרות גם לנו חלילה בראותנו מה קרה בכל מקום בו הידלדלו הרזרבות הדמוקרטיות ותפחו החירויות שמשטר נטל על עצמו להשליט את רצונו לטוב ולמוטב על האזרחים הכנועים.
ישראל נהנית בצדק כמדינה וכחברה מעובדת היותה דמוקרטיה תוססת, חופשית בדעותיה ואדוקה במשמר על חירויות האזרח שבה. זה טיבה וזה חוסנה אבל אחרי שנה של משבר פוליטי שתקף את המערכת החיסונית הדמוקרטית, אסור לה לחשוף את עצמה לעוד אמצעים שעלולים לפגוע בה פגיעה אנושה. הקורונה מחייבת גיוס כוחות על לבל תכה בנו יותר משאפשר לשאת. בעמידה מושכל מולה, נוכל לה, והיא תינגף. כשתסתלק, אסור שתשאיר אחריה ישראל אחרת.

תאריך:  19/03/2020   |   עודכן:  19/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דלדול הרזרבות הדמוקרטיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חגיגות העשור
באום  |  19/03/20 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מנחם רהט
עיוורון מדיני וקוצר ראות הובילו את תנועת ההתנחלות והימין הקשה הישראלי, להריע לתוכנית המאה, פרי הגותם של טראמפ ונתניהו, מבלי לשים לב שמאחוריה הסכמה ישראלית לריבונות פלשתינית על 70% מהשטח
מרדכי ליפמן
הליכוד מול משולש הכוחות: כחל"ב +מערכת המשפט+התקשורת מי ינצח?    שליטה בשטח C, מבטיחה את התפתחותה התקינה של מעלה אדומים (שטח E הידוע)    נגיסה רעבתנית כאן, של הפלשתינים, המבוצעת בריש גלי, בתמיכתן הנלהבת של מדינות אירופה המערבית, ובמימונן, תהווה ראשית כינונה של מדינה פלשתינית
איציק וולף
היועץ המשפטי של הכנסת הנחה את יו"ר הכנסת לאפשר לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא לבחור את הוועדה המסדרת    "ככל שלא תהיינה הסכמות עד לתחילת שבוע הבא, תקום חובה לשים על סדר יומה של הכנסת ללא דיחוי נוסף את בחירתה של הוועדה המסדרת"
איציק וולף
ראש הממשלה מאשים את מפלגת כחול לבן באחריות לכך שלא הוקמו ועדות בכנסת ה-23    "גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור. העיכוב בהקמת וועדות הכנסת נובע מכך שעד כה עדיין לא הושגו הסכמות להקמת הוועדות"
יוסי דר
גם אם בוגי הוא בוק מופלג - אין ספק שהוא מבחין באצבעות המאשימות שמופנות כלפיו. כי לא רק שמי ששווה חצי מנדט ניכס לעצמו כמה מנדטים מן ההפקר - הנה עתה שני המנדטים האלה של בוגי, בכבודם ובעצמם, הם אלה שמונעים עכשיו הקמת ממשלה בראשות גנץ. וכשזו תמונת המצב, נקל להבין עד כמה התסכול האכזר הזה ממש מטריף את דעתם של אנשי הקוקפיט.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il