X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

זהירות המיתון לפניך

הציבור בחושיו החדים, מתחיל לדחות הוצאות שאינן בראש סדר העדיפות, כמו החלפת ריהוט ישן, או שיפוץ דירה או החלפה של מכונית וכו' ושומר את "המזומן" קרוב לחזה לימים קשים
▪  ▪  ▪
ללא בריאות טובה לא תהיה כאן כלכלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מיתון זה מונח כלכלי המבטא האטה ולעיתים גם עצירת פעילות במגזר מסוים. ההיסטוריה האנושית חוותה לא אחת מיתונים והאטות ולאחר-מכן הייתה בדרך-כלל נסיקה ועליית מדרגה נוספת בפיתוח וברמת החיים.
האינדיקטורים הכלכליים כוללים מספר רב של משתנים כמו רמת תעסוקה, אחוז מובטלים, תוצר לאומי גולמי, היקפי היבוא והיצוא, רמת החוב הלאומי, היקפי אשראי, רמת חובות אבודים ועוד ושקלול שלהם מראה את כיוון המגמה של המשק.
הציבור חש בדרך-כלל את המגמה ואת הכיוון בעצמו ומציע ברגלים ובידיים גם דרך שוק ההון והבורסה, דבר שלעצמו מזין את התהליך וגורם להאצה.
מגפת הקורונה, יכולה להאיץ תהליכים שכאלה ולדרדר את הכלכלה העולמית למצב משברי וטוב ונכון שננקטים בישראל צעדים נמרצים לבלימת המגפה, שכן ללא בריאות טובה לא תהיה כאן כלכלה ומשק משגשג.
הציבור בחושיו החדים, מתחיל לדחות הוצאות שאינן בראש סדר העדיפות, כמו החלפת ריהוט ישן, או שיפוץ דירה או החלפה של מכונית וכו' ושומר את "המזומן" קרוב לחזה לימים קשים.
הבעיה הגדולה היא שלפעולת דחייה זו, יש השפעות עקיפות, כמו צמצום הפעילות בחברת הרהיטים וסוכנויות הרכב ופיטורים ולזה יש השפעות מעגליות רחבות, עד הוצאת הילד מהגן מאחר שהאמא יצאה ממעגל העבודה וכעת היא בבית.
ישנן ממשלות, כמו למשל ממשלת הונג קונג, שנקטה צעדי חירום אמיצים על-ידי העברת כסף או תלושים מוגבלים בזמן לקניות במגוון תחומים לתושבים קרי לצרכנים ולא למפעלים/עסקים על-מנת להניע מחדש את גלגלי הצריכה ולהעיר את המשק. הצריכה היא סם החיים של הכלכלה ושהיא נבלמת, חייבים קברניטי המשק להתאחד ולפעול במהירות על-מנת להימנע ממשבר.

תאריך:  22/03/2020   |   עודכן:  22/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
הפאבים, הנחשבים בבריטניה למוסד חברתי חשוב, נסגרו למשך חודש במסגרת המאבק נגד המשך התפשטות נגיף הקורונה    "מניין המתים באיטליה כבר עומד אל אלפים וממשיך לעלות. אם לא נפעל יחד, אם לא נעשה מאמץ הירואי וקולקטיבי להאט את ההתפשטות - זה קרוב לוודאי ששירותי הבריאות שלנו יהיו המומים באופן דומה"
איתמר לוין
בעוד חברות התרופות הגדולות משתפות פעולה במחקרים ובניסויים הקליניים ומבטיחות לפעול יחדיו בייצור החיסון למגיפה כאשר יימצא, ממשלות עלולות להתערב ולמנוע חלוקה שוויונית שלו – מזהיר ניו-יורק טיימס    לצד דרישה להבטיח תחילה מלאי מספיק לתושבי המדינה בה יימצא החיסון, יש מי שעלול לנסות ולהשתמש בו לצרכים גיאו-פוליטיים
איתמר לוין
לישראל יש מסורת דמוקרטית ההולכת אחורה לראשית ימי הציונות, ועוד יותר אחורה לקהילות היהודיות. המצב אצלנו אינו מתחיל להתקרב למשהו שמזכיר את רפובליקת ויימאר. נכון שיש סימני אזהרה שחובה להתייחס אליהם, ונכון שמשבר הקורונה מציב סכנות נוספות    אך בנימין נתניהו אינו מסכן את הדמוקרטיה, ואם מישהו מחבל כיום בתפקוד שלה - זהו בני גנץ
איציק וולף
ההסכם המיוחד נחתם ביום חמישי ויהיה בתוקף ממחר ועד ל-16 באפריל 2020    יחול על עובדי המדינה, הרשויות המקומיות, המועצות הדתיות, המוסד לביטוח לאומי וגופים נוספים    עובדים שאינם מוגדרים כחיוניים, ישהו בבתיהם על חשבון ימי החופשה הצבורים שלהם ועובדים שאין להם יתרה חיובית של ימי חופשה, ישהו אף הם בחופשה ויקוזזו להם ימי חופשה עתידיים
איציק וולף
משרד הבריאות תוקף כלי תקשורת שדיווחו כי שר הבריאות, יעקב ליצמן, הורה כביכול למעבדות אבחון הקורונה שלא לפעול בשבת ומבהיר: המעבדות עובדות 24/7 והרחיבו פעילותן    תוקף את יו"ר ישראל ביתנו: מצערת העובדה שבזמן שמערכת הבריאות מגויסת בכל הכוח בהצלת חיי אדם בחר ח"כ ליברמן להתעסק בפוליטיקה זולה ושקרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il