X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הנרטיב הפלשתיני, אשר אבו מאזן הינו אחד מטועניו ודובריו, מכחיש את קיום הקשר בין העם היהודי לארץ ישראל יתרה מזאת, הנרטיב גורס כי אין עם יהודי ומעולם לא הייתה ריבונות יהודית בארץ ישראל
▪  ▪  ▪
מערת המכפלה [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

מניפולציה תודעתית על ההיסטוריה או הזהות של עם מסוים יכולה להוות מבוא לגזענות. למען שלילת זכות קיומו של העם היהודי על הארץ המקראית, חלק ממנהיגי הפלשתינים מחילים מניפולציה כזו על העם היושב בציון ומבטלים באופן אנטישמי את ההיסטוריה היהודית. הם אף מגדילים לעשות ומפברקים לעצמם היסטוריה חלופית ומפוארת.
"ויאמר אליו בלק לך נא אתי אל מקום אחר אשר תראנו משם אפס קצהו תראה וכלו לא תראה וקבנו לי משם". פעם קראתי פירוש מעניין על הפסוק הזה, הלקוח מפרשת בלק, ורציתי להוסיף עליו ולהמשיך לפרש בעצמי: לפי הפשט, לאחר שבלק מבקש מבלעם לקלל את עם ישראל, ובלעם, אשר חוזר עם דבר האלוהים בפיו, מברך אותם, מגיב אליו בלק בפסוק האמור ומבקש מבלעם לבוא איתו אל מקום אחר, שם בלעם יראה את קצה עם ישראל ולא את כולו, ויקלל אותו משם.
לפי הפירוש הראשון, בלק מבקש מבלעם לראות כמה תכונות רעות אשר התקיימו באיזשהו אופן בעם ישראל, ולהתעלם מכלל התכונות האחרות שלל כלל האינדיבידואלים אשר מרכיבים אותו באופן פרטני. הוא מבקש ממנו להכליל את אותן תכונות שליליות על כולם, ולקלל את העם.
לפי הפירוש השני, בלק למעשה מבקש מבלעם לכוון לנקודת זמן שלילית בהיסטוריה של עם ישראל ולהתעלם כליל מכל מה שקדם לה. הוא מבקש ממנו למחוק חלק מההיסטוריה של עם ישראל; להתעלם מהמניעים שלו ומהגורמים אשר השפיעו עליו; להפוך את מרכיביו לדמויות חד ממדיות. כאשר מסתכלים על עם באופן חד ממדי, קל ליצוק לתוך המחשבה עליו תכנים המכילים דעות קדומות; לשקף עליו את מה שאנו מפחדים מן האחר; לזרוע שנאה. אם אנחנו שוללים מעם מסוים כל סממן של עומק ואת זהותו, שורשו, ההיסטוריה שלו, מניעיו, רבדי התרבות שלו ואת מה שהביא אותו להיות מה שהוא, אזי נעלים אותו לחלוטין וכל שיישאר הוא מה שאנו חושבים עליו - חור שחור המגלם את דעותינו לגבי הלא ידוע והשונה.
כאשר מצמצמים את ההוויה של עם מסוים ושוללים ממנו את זהותו וייחודיותה, ניתנת האפשרות להדביק לו נרטיב אשר יהיה מזוהה עימו אסוציאטיבית ולהלביש עליו תכונות שליליות. יהיה ניתן כמובן לעשות לו דמוניזציה, ולהגדיר לו סטריאוטיפים ולהחיל אותם עליו. יתרה מזאת - יהיה קל לבטל את זהותם של האנשים המרכיבים אותו ולהכליל אותם באופן השולל מהם רב ממדיות ומשטיח אותם לכדי דמויות פלקטיות. כל אלו יכולים לגרום לשלילת זכות קיומו של העם ואת הלגיטימציה של האינדיבידואלים שבו לזכויות שוות בין כל בני האדם.
אין עם יהודי
אלו הן יסודות הגזענות. שני הפירושים מתמקדים בצמצום העם והאינדיבידואל - בין אם בצמצום תכונותיו ובין אם בצמצום זהותו - עד כדי נתינת לגיטימציה לשלילת זכויותיו ומעלותיו של אותו עם או אינדיבידואל. הכללה גסה של ציבור או קטיעת ההיסטוריה שלו מסמנות מניפולציה על זהותו - מניפולציה אשר סוללת את הדרך לשנאה, לפחד, לאיבה לקללה. למען שלילת זכות קיומו של העם היהודי על הארץ המקראית, חלק ממנהיגי הפלשתינים מחילים עליו את בסיס הפירוש השני באופן אנטישמי ומסלפים ומבטלים את ההיסטוריה היהודית.
הנרטיב הפלשתיני, אשר אבו מאזן הינו אחד מטועניו ודובריו, מכחיש את קיום הקשר בין העם היהודי לארץ ישראל. יתרה מזאת, הנרטיב גורס כי אין עם יהודי ומעולם לא הייתה ריבונות יהודית בארץ ישראל. באמנה הפלשתינית הלאומית כתוב כי אין ליהודים קשר היסטורי לארץ. לפי האמנה: טענות הקשר ההיסטורי או הרוחני של היהודי לפלשתין אינן עולות בקנה אחד עם אמיתות ההיסטוריה, וכי היהדות אינה לאומיות, כמו-כן אין היהודים עם אחד אלא הם אזרחים במדינות שבהן הם מצויים.
בנוסף, הנרטיב קובע כי הצהרת בלפור הגיעה אך ורק מכיוון שאירופה הייתה נחושה להיפטר מהיהודים, ולא בעקבות זיקה אמיתית של האחרונים לארץ ישראל. לפי נרטיב זה, מדינת ישראל הינה פרויקט קולוניאליסטי אשר אין לו שום קשר לעם היהודי. עוד טוען הנרטיב כי מסגד אל-אקצה קיים משבעת ימי בראשית ומעולם לא היה קיים אף בית מקדש על הר המוריה, הוא הר-הבית. ניתן למצוא כי מאמצם של הפלשתינים לבסס טענה זו הניב פירות בדמות החלטת אונסקו מ-2016 אשר הוצעה על ידם ועל-ידי ירדן, שאמנם הכריזה על העיר העתיקה כקדושה לשלוש הדתות המונותאיסטיות, אך הגדירה את הר-הבית והכותל כאתרים קדושים למוסלמים בלבד ואינה כוללת כל אזכור לגבי היהדות והנצרות, ולמעשה שוללת כל קשר היסטורי בין היהדות להר-הבית ולכותל, אשר מסמלים את לב הממלכות היהודיות בארץ ישראל. אגב, במהלך הדיונים על ההחלטה התקיים ניסיון לאזן אותה ולהזכיר גם את השם היהודי של הר-הבית, אך ניסיון זה התקבל בסירוב.
כמו-כן, ב-2017 החליטה אונסקו לאמץ הצעת החלטה פלשתינית הקובעת כי מערת המכפלה והעיר העתיקה של חברון הינן אתרי מורשת פלשתינים, ובכך להכחיש את הזיקה של מקומות אלו לעם היהודי - מקומות אשר מגלמים את ערש ההיסטוריה והתרבות היהודית.
אך הפלשתינים אינם מסתפקים בשלילת ההיסטוריה של העם היהודי ואת זיקתו לארץ ישראל - הם ממציאים היסטוריה שקרית משל עצמם, כזו המפברקת עובדות היסטוריות המוכיחות, לכאורה, את קיום הקשר רב השנים שלהם לארץ ישראל-פלשתין, על-מנת לנכס אותה לעצמם (על כך ועל ההיסטוריה האמיתית של הפלשתינים כבר כתבתי בקישור הזה). על-פי הנרטיב האמור, הפלשתינים הם צאצאי הכנענים הקדומים, אלו אשר חיו כאן לפני אלפי שנים, עוד לפני תחילת ההיסטוריה העברית-יהודית - היסטוריה אשר הם שוללים. הנרטיב הזה כל כך מסולף עד כדי כך שנטען בו כי ישו היה פלשתיני ולא יהודי.
כך, הפלשתינים מיישמים את דברי בלק לבלעם לא רק מהכיוון הגזעני כלפינו, אלא גם מהצד ההפוך כלפיהם - הם יוצרים לעצמם היסטוריה במטרה שהעולם יראה את אפס קצהו שלהם, המסמל את השקר, ולא את כולו, המסמל את האמת. הם פשוט מבקשים ליצור לעצמם גזע.

תאריך:  22/03/2020   |   עודכן:  22/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אסתר שניאורסון גרי
הלו רמטכ"לים שימושיים שאנסתם עצמכם לשבת עם האויב, שנזקקתם לחבר מרעיכם כתבלבי החצר שכרעו למענכם כששישה מחלקי גופם נסחבים על אבני המרצפת, כדי להביא אתכם לכס הממשלה, בשקר, ברמייה, באחיזת עיניים, בעלילות שווא, וברוע קיצוני שרק בסרטי אימה ראיתי שכמותם
מנחם רהט
עיוורון מדיני וקוצר ראות הובילו את תנועת ההתנחלות והימין הקשה הישראלי, להריע לתוכנית המאה, פרי הגותם של טראמפ ונתניהו, מבלי לשים לב שמאחוריה הסכמה ישראלית לריבונות פלשתינית על 70% מהשטח
עמנואל בן-סבו
עומד ילד קטן ומביט, לא מאמין. מדינת ישראל מודיעה בצער ותדהמה על התנקשות בחיי הציונות, בחיי האומה, מדינת ישראל עומדת משתאה אל מול מי שרוממות המוסר, שדגל הטוהר, שנס מרד השחיתות בידיהם ובפועל הונו את הציבור הישראלי בשקר שאין לו רגליים אך יש לו השלכות דרמטיות
יוני בן-מנחם
רוסיה יוזמת מהלך משותף עם כל הפלגים הפלשתינים כדי להכשיל את תוכנית השלום האמריקנית. שר החוץ הרוסי לברוב נועד עם ראשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, הרוסים מתעלמים מהמחאה הישראלית ונותנים לגיטימציה לארגוני הטרור
ד"ר רפאל בוכניק
האמנם סיבוב פרסה אידיאולוגי? המייצג הבולט ביותר של סיבוב הפרסה האידיאולוגי בצמרת "כחול-לבן" הוא משה בוגי יעלון, אשר בלא ניד עפעף קבע ב-12 מארס 2020, בראיון בגל"צ, כי "נקים כל ממשלה שתביא לזה שנתניהו לא יישב על הכסא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il