X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההחלטה על סגירת בתי הכנסת, צמצום המניינים, היא נכונה ובמקומה תאווי חיים אנו, וחי בהם לימדונו ולא שימות בהם
▪  ▪  ▪
בית כינוס [צילום: פלאש 90]

בית הכנסת הינו בית הבראה ומרגוע לנפש, לגוף, לאדם. בבית הכנסת הנפש הסוערה והשלווה נפגשת עם נושאים, מקיימת דיאלוג עם הקול הפנימי, מדברת אהבה, שנאה, אושר, כאב, כל דבר שהנפש מבקשת להביע בסמוי ובגלוי.
ביום שישי בבוקר הייתה זו תפילת שחרית אחרונה בבית הכנסת טרם שתתפצל כאמבה לתתי קבוצות ולתתי תתי קבוצות. לא עוד הכנה מקדימה לקראת עבודת ה', לא עוד שמחת המפגש, לא עוד שיח לפני קונו, לא עוד מבע ארוך אל מול הכוהנים הנושאים ידיהם, לא עוד אשכבה בקולו המרעים של הגבאי, לא עוד קוגל והרינג מבוצל באדמדמות חמוצה לרגל הולדת הבת, לא עוד סיום מסכת, לא עוד דרשות, לא עוד נשיקת אב לבנו בתום תפילת השבת, לא עוד נשים המליטות בידיהן על עיניהן מעזרת הנשים, לא עוד חדשות עדכניות בהליכה ובחזרה מבית הכנסת, לא עוד 'שמע ישראל' רוטט ואמן קורע שערי שמיים, לא עוד 'לכה דודי' על שלל זייפני המנגינה, לא עוד עצימת עיניים בקדושה, לא עוד תחנון, לא עוד בקשות מול פרוכת ארון הקודש, תחינות ומחילות. עכשיו הזמן לתפילת נעילה. נגיף הקורונה כמעט והשתלט גם על בית האל. אומנם זהו מצב זמני אך ללא ספק הוא הלבד שבתוך הלבד.
ההחלטה על סגירת בתי הכנסת, צמצום המניינים, היא נכונה ובמקומה. תאווי חיים אנו, וחי בהם לימדונו ולא שימות בהם. בית הכנסת הוא מרכז חייו ועולמו הרוחני של היהודי המאמין. בבוקר, עוד טרם בא דבר לפיו, נוטל ידיו, מתעטף בטלית, מניח תפילין, מסלול קבוע מזה אלפי שנים, ברכות השחר, תפילת שמונה עשרה, 'אשרי יושבי ביתך' ו'עלינו לשבח', מנחה, ערבית, שבת ומועד.
בית הכנסת כשמו כן הוא - בית כינוס, המקום אליו מגיעים עשירים ועניים, שמאלנים וימנים, דתיים וחילונים, חרדים ובעלי כיפות שקופות, בן עיר ובן כפר, עולל בן יומו ויליד הארץ דור תשיעי. כולם שווים בפני האל, כולם באים איש איש מסיבותיו, איש איש ואמונתו.
ביום שישי, כשהטלית עוטפת את גופי והתפילין מעטרות את ראשי וזרועי, הבטתי באותיות המרקדות בסידור ומחשבותיי נשאוני, מביט בשכני לספסל ועצב ניבט מעיניו. עולה חדש מחבר העמים,' טייס מולוטוב', כשמו של שר החוץ הרוסי, וטרן וגיבור מלחמה. כולם קוראים לו 'מולוטוב' אך שמו הוא סשה. מימיני יושב זאביק, ניצול השואה עם הקסקט הנצחי והשיניים התותבות אותן הוא שוכח מעת לעת בביתו. מאחוריי יושב אוהד, סטודנט למיקרוביולוגיה בטכניון, והחזן אלעזר, המכונה לייזר, מרעים בקולו, 'ברוך אתה ה' רופא חולים ומתיר אסורים".
בית הכנסת ננעל, מלאכי השרת ליוונו בשישי מחדר הילדים לסלון, נאנחו בשירת 'שלום עליכם', 'אשת חיל' ו'בר יוחאי'. התפללנו לראשונה, בארץ ישראל, ארץ הבחירה, ארץ חמדת אבות, איש איש בביתו, עם משפחתו, הרהוריו, מחשבותיו, תחינותיו, בקשותיו, הודאותיו. זו הייתה הפעם הראשונה בה חשתי את משק כנפי המלאכים המלטפים ברוך את גוונו כמו לוחשים, ביחד ננצח. זו הייתה הפעם הראשונה בה חשתי כי מישהו שם למעלה קשוב לפנייתי, שומע אותי ומילותיי קיבלו משמעות חדשה. תפילת נעילה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  23/03/2020   |   עודכן:  23/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין עלינו לשבח לתפילת נעילה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מרגש מאוד
חיים68  |  23/03/20 20:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
הבנקים המסחריים ובנק הדואר ישהו הגבלות על לקוחות ועל חשבון הבנק החל מיום 4.3.20    חדוה בר: "השהיית ספירת השיקים החוזרים תבלום את העלייה המהירה במספר הלקוחות המוגבלים במשק ותצמצם את התוצאות הקשות הנובעות מהגבלת החשבונות"
שמחה סיאני
יום אחד הגיע בדואר אוויר עיתון יומי מגרמניה    דפיו של העיתון היו דקים ורכים כנייר משי. באין רואים הייתה אימא ממששת את נייר העיתון ולוחשת בינה לבינה, "אח, איזה נייר טואלט רך... תענוג"
איציק וולף
המטה לביטחון לאומי הכריע שלא ניתן לדחות את החלת שעון הקיץ בחודש, בשל קשיים טכנולוגיים    החשש: פגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל ושל טכנולוגיות בבתי החולים    בלילה שבין חמישי לשישי, בשעה 2:00, יש להזיז את השעונים שעה אחת קדימה לשעה 3:00
עידן יוסף
נתיבי איילון ומשרד התחבורה יסייעו לתעשיית האוטו-טק הישראלית במימון ובביצוע ניסויים שנאלצו להתבטל בחו"ל
איתמר לוין
לשכת יועצי המס, מסעדנים ובעלי אולמות אירועים עתרו לבג"ץ חמישה ימים בלבד לאחר שפנו לכחלון    העתירה נדחתה על הסף בשל אי מיצוי הליכים, אך ניתן יהיה להגישה שוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il