X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בסופו של דבר, צריך גוף שיאזן בין רצון הפוליטיקאים לעמדת הגורמים המקצועיים, היות שלצערי הרב כיום אין גוף כזה והגיע הזמן שהוא יקום בימים הקרובים
▪  ▪  ▪
"לי זה לא יקרה" [צילום: פיטוסי/פלאש 90]

אחד המשפטים הפופולריים אומר שבעת מצב-חירום צריך בצעדים מיוחדים ואכן מדינת-ישראל נוקטת בצעדים מיוחדים: בהתחלה סגרו את המרחב האווירי של ישראל כדי למנוע הדבקה מאנשים החוזרים ממדינות שבהן שיעור התמותה הוא גבוה, בשלב השני דיללו את מקומות העבודה תוך הכנת המשק לשעת חירום, והשלב האחרון יהיה ככול הנראה בשבוע הבא כאשר יוטל סגר מלא על מדינת-ישראל (כפי שנעשה ברוב מדינות העולם).
בימים אלו צריך לציין לשבח את תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בניווט הספינה הלא-פשוטה הזו כאשר הוא נאלץ לתמרן בין עמדת משרדי האוצר והכלכלה, לבין עמדת משרד הבריאות.
עמדות המשרדים
משרד הבריאות היה רוצה שכבר השבוע יוחל סגר על מדינת-ישראל וכל אזרחיה יישבו בביתם הקט ולא יסתובבו בחוץ, ואילו משרדי האוצר והכלכלה מעוניינים שכמה שיותר מקומות עבודה יפעלו ולו במתכונת חירום.
אין ספק שצריך לאזן בין שתי העמדות השונות היות שגם מספר החולים צפוי לעלות, וגם מספר המובטלים צפוי לעלות, ולא ברורה בעניין זה עמדתו של ראש הממשלה. בשל עצם העובדה שמדובר במחלה חדשה, קשה לדעת אילו מן השיטות שמציעים המשרדים השונים הן הדרך הנכונה לטפל בבעיה ולמנוע שיעורי תמותה גבוהים כפי שיש ברוב מדינות העולם.
מה שמאחד בין המשרדים הוא ששניהם מאשימים את הציבור הישראלי שבגלל האדישות שלו הם מתקשים לתפקד.
האדישות של הציבור
היות שמדובר במחלה שלרוב לא מרגישים את התסמינים שלה, רבים מצעירי ישראלי חושבים שהם קיבלו חופש מטעם המדינה. הם לא מבינים שרוב נשאי הנגיף הם בחורים צעירים בגילאי 49-30, כפי שטוען בצדק שר הביטחון נפתלי בנט.
גם העובדה שרוב שיעורי התמותה הם של אנשים מבוגרים בגילאי 85-70 מחזקת את ביטחונם העצמי של צעירי ישראל בטענה ש"לי זה לא יקרה". נשאלת השאלה: מה צריך לעשות בנדון?
הפתרון
לפי דעתי צריך היה להקים מערך גדול שבראשו יעמוד אדם מבחוץ ואליו יוכפפו המשרדים שמנהלים כיום את הדיונים המרתוניים כמו משרד הביטחון, משרד האוצר, משרד הבריאות, ומשרד הכלכלה.
המערך ישמע אל כל אחד מהגורמים, יגבש תוכנית פעולה והממשלה תצטרך לאשר אותה רק אחרי שהיא תדון בפרטי התוכנית. דבר זה יכול לפתור את הטענה לפיה ראש-הממשלה נתניהו מקבל החלטות לבד ולא משתף אף-אחד.
בסופו של דבר, צריך גוף שיאזן בין רצון הפוליטיקאים לעמדת הגורמים המקצועיים, היות שלצערי הרב כיום אין גוף כזה והגיע הזמן שהוא יקום בימים הקרובים.

הכותב הוא בלוגר וכותב באתר "זמן ישראל".
תאריך:  26/03/2020   |   עודכן:  26/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקמת גוף אזרחי מקצועי לטיפול בקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שמאלנים אינם ראויים להציע הצעו
בן נאמן  |  27/03/20 10:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עמנואל בן סבו
בניית תהליך הנרטיב מותאמת לימים בהם ראש המשפחה, השבט, ישב סביב מדורה קטנה בוערת בהיעדר חשמל, וסיפר את סיפורי אבותיו, אגדות עם מסר לחיים, דין וחשבון עכשווי, כל מה שהיה נדרש באותה העת    כך נבנה הסיפור המשפחתי
איתמר לוין
המחיר הסופי של חבילת הצעדים: 2.2 טריליון דולר    מענק מיידי של אלפי דולרים ל-150 מיליון משקי בית    ירידות ברוב הבורסות ובתל אביב
איציק וולף
מינהל התרופות הפדרלי האמריקני, ה-FDA, העניק אישור לבדיקת קורונה המאפשרת לקבל תשובות בתוך 45 דקות    השלב הבא: קבלת אישור הרשויות באירופה
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי אם לא יהיה שיפור מיידי במגמת ההדבקה והתחלואה בקורונה, לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות    "זה עניין של יממות ספורות ואנחנו כבר עובדים על ההשלכות הלוגיסטיות והמשפטיות"    הודיע על הקמת צוות ליום שאחרי הקורונה
איתמר לוין
עליות בבורסה המרכזית, ירידה קלה בנסדא"ק    הסנאט אמור לאשר הלילה את חבילת הסיוע בסך 2 טריליון דולר    זינוק של 24% במניית בואינג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il