X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישנן שעות גורל בחיי אומה, בהן חייבים להחליט על מה להילחם בעת הזו. בהתנגשות בין הערכים - הערך הכי חשוב הוא היום להתגייס כדי לנהל באופן המיטבי את המשבר ואחר כך לפעול כדי לתקן את ההשלכות שלו
▪  ▪  ▪
לפיד. גלה מנהיגות [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

שלום יאיר. איננו מכירים (אם לא נחשיב את העובדה שפעם לחצנו יד באיזה בית קפה ברמת אביב והחלפנו כמה משפטים). אני כותבת לך את המכתב הזה מעומק לבה של אזרחית שחרדה לגורל המדינה.
אתה ובני גנץ הובלתם את מחנה 'כחול לבן' שזכה לאמון ולתמיכה של מיליוני בני אדם בישראל. העמדתם נבחרת למופת, אנשים מצוינים כל איש בתחומו. כולם אנשים בעלי רקורד של עשייה, שהיו נכונים לרתום את הכישורים האנושיים המעולים שלהם למען עם ישראל ומדינת ישראל.
מדינת ישראל נקלעה, עוד לפני משבר הקורונה, למשבר פוליטי מנהיגותי. כל הניסיונות להקמת ממשלה לא צלחו ועברנו שלוש מערכות בחירות. התקיעות הזו עצרה במשך חודשים ארוכים תהליכים חשובים בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, הביטחון, ובעצם, בכל תחום שהוא.
כעת אנחנו בעיצומו של משבר הקורונה - המשבר החמור ביותר בתולדות המדינה. משבר חברתי, בריאותי וכלכלי שאין רואים את סופו ושנים יידרשו לתקן את ההשלכות ההרסניות שלו.
בשעה גורלית זו, הייתי מצפה ממך לגלות אחריות לאומית, גמישות מחשבתית והתגייסות למען עם ישראל ומדינת ישראל. כל הטיעונים אשר בגינם תמכתי במחנה שלכם אינם עומדים בשורה אחת מול החובה המוסרית האזרחית הראשונה - 'לשאת את האלונקה' יחד עם נציגי הזרמים הפוליטיים והפלגים השונים בחברה. להצטרף לממשלה ולא להישאר על הגדר בשעת חירום זו.
ישנן שעות גורל בחיי אומה, בהן חייבים להחליט על מה להילחם בעת הזו. בהתנגשות בין הערכים - הערך הכי חשוב הוא היום להתגייס כדי לנהל באופן המיטבי את המשבר ואחר כך לפעול כדי לתקן את ההשלכות שלו. העקרונות הנעלים שחרתתם על דגל המחנה (ובגינם תמכתי בכם), צריכים להישקל מול פרגמטיות, ריאליזם פוליטי, ציווי היסטורי ואחריות לאומית למען עם ישראל בעת הזו.
נתניהו התחייב שבעוד שנה וחצי יפנה את המקום לבני גנץ. לכולם ברור שנתניהו נמצא בשלהי הקריירה הפוליטית שלו. יש לו זכויות רבות, אך הוא מסובך עד צוואר בפרשיות שיידונו בבית המשפט ולכן זמנו קצוב. אני מאחלת לו בריאות טובה, אך אין ספק שהמאמץ הפיזי והנפשי שנדרש ממנו בשל ניהול המדינה, במקביל לניהול ענייניו המשפטיים, הוא כבד מנשוא. גם הגיל הביולוגי אינו משחק לטובתו. במוקדם או במאוחר נתניהו יפרוש מהזירה הפוליטית, אם מרצונו ואם מתוך הכרח.
אני קוראת לך, יאיר לפיד, יחד עם הנבחרת המצוינת שלך, לגלות מנהיגות המעמידה בראש סדר העדיפות שלה את גורל מדינת ישראל. אני מצפה שאתה ואנשיך תירתמו כדי לסייע לחברה הישראלית בעת הזו. אני קוראת לכם להיכנס לממשלת חירום לאומית, ולתרום מכוחכם למען עם ישראל בשעה הגורלית בה אנו נמצאים.

תאריך:  01/04/2020   |   עודכן:  01/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי ליאיר לפיד
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
יאיר לפיד עלוקה דאר שני ש
ישע .  |  1/04/20 08:54
2
בזבזת את זמנך הוא לא מבין! ל"ת
עובר אורח  |  1/04/20 10:13
3
מוזר שאדם נבון מאמין לחזיונות
בן נאמן  |  1/04/20 10:20
4
שקוף שהמכתב מוזמן. לפיד נבל
ברבור  |  1/04/20 11:20
5
כאשר השינאה היא חלק DNA ,חבל ע ל"ת
יאקי  |  1/04/20 11:40
6
מתנגד לכותבת המאר
מתנגד לכותבת המאמ  |  1/04/20 12:12
7
להיות על האלונקה
באום  |  1/04/20 15:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
אפרים הלפרין
מילה טובה על אמצעי התקשורת    מתברר יותר ויותר מי מסית ומי מגיב, מי עוסק בכבוד ובכסאות, ומי עובד שעות נוספות    מי מבין את גודל השעה, ומי מתעסק בשטויות
מירב ארד
הוסיף: "כרגע קורונה מעל הכל אבל זה לא יימשך לנצח ואז נחזור להתווכח"    ח"כ סער תוקף את נתניהו: ""לא נכון להקים ממשלה מנופחת בעת משבר כלכלי קשה"
דן מרגלית
סביר להניח כי רגב לא תמנה מפכ"ל עם יושרה כמו רוני אלשיך, שידחה אותה    אז הוא יהיה נמושה    אבל אפילו מפכ"ל נמושה יגיע איתה במוקדם או במאוחר לעימות
יוסף אליעז
הפעם היחידה שאדלשטיין הרים ראש מול נתניהו הייתה גם היא על-רקע רדיפת הכבוד והדאגה לכסאו, וזו פרשת ייחודו של הנאום ביום הזיכרון    אומנם לדעתנו אדלשטיין צדק אז מול הגברת רגב ושולחה, אך גם פרשה שולית זו מעידה על אופיו וקטנוניותו של מר אדלשטיין
עמנואל בן-סבו
דווקא בימים אלה קולם של לאה ושמחה גולדין, הנאבקים בעוז ובעוצמה, אשר אינם מרפים, מתראיינים, כותבים, מוחים, זועקים את כאבם הנורא על שבנם האהוב, הקצין, הדר גולדין וחברו אורון שאול, טרם הוחזרו לארץ למנוחת עולמים ונמצאים בידי החמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il