X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במהלך החודש האחרון למדנו על כמה פרטים מאוד חשובים המעניינים אותנו בדינמיקה של מגפות עם השלכות ריאיתיות חמורות, הנה כמה
▪  ▪  ▪
זיהוי החולים [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

תחילה חשבנו שהמטרה החשובה ביותר היא זיהוי החולים, ולאט-לאט הבנו שיש מספרים החשובים לא פחות.
זיהוי אלה שאינם חולים
האם ייתכן שקל הרבה יותר לזהות בוודאות גבוהה ובאורח מהיר וזול יותר את אלה שאינם חולים, גם אם הבדיקה תגדיר כחולים גם את חולי השפעת וחולים במחלות ריאה אחרות, ורק את אלה שייצאו חיוביים נבדוק בבדיקה היקרה יותר והנדירה יותר של המגפה?
זיהוי של אלה שאינם יכולים לחלות
כפי שאמר ראש הממשלה, זיהוי אלה שיש להם נוגדנים למחלה הוא חיוני לחזרת המשק לעבודה, וכל החולים האסימפטומטיים לא יודעים כלל שהם מחוסנים, ויש כנראה רבים כאלה.
כמות המונשמים
כמות המונשמים מעודכנת מדי יום ביומו ומצביעה על מספר המיטות המצויידות במערכת הרדמה והנשמה הנדרשות לנו ואשר כמותן יש לנו אלפים בודדים בלבד.
כמות המשתחררים ממכשירי ההנשמה
ממכשיר הנשמה אפשר להשתחרר בשני אופנים: פטירה (ח"ו) ושיקום, ואחת השאלות המרכזיות היא משך הזמן הממוצעת בה נצרכת מכונת הנשמה לחולה בנגיף, עד אשר פונה דרכו לאחד משני הכיוונים, וכאן עלול להיווצר אבסורד מוסרי, אנושי/המצביע על כך שככל שנילחם יותר על חיי החולים כן מלאי מכונות ההנשמה ילך ויקטן.
את כמות החולים המזוהים אנו יודעים, אחוזי המחלימים אנו יודעים, משך הזמן הנדרש להחלמה הוא בעיקר נתון כלכלי, אך את אחוזי המחלימים מקרב המונשמים אין מפרסמים, לפחות לא כעת, וכמו-כן לא מתפרסם משך הזמן הנדרש למעבר ממצב מונשם למצב לא מונשם - ואלה כבר לא נתונים כלכליים אלא נתונים רפואיים מובהקים, אשר יש להם השלכה מובהקת על יכולת השרידות של מערך הטיפול.
הכנה מראש
עם כל הקושי שבדבר, על מערכת הבריאות להקים צוות רפואי, מנהלי, אקדמי, מוסרי, דתי אשר יתמודד מראש עם הדילמות האלה. איטליה וספרד כבר שם, גם אנחנו עלולים להיות שם ח"ו, ורצוי מאוד שאם נגיע לשם, תהינה לנו תשובות ונהלים לנושא כבד זה, וזאת כמובן במקביל למאמץ בלתי נלאה של מערך הרפואה בסיוע כל משרדי הממשלה להגדיל את משאבי המכשור וכוח האדם לטיפול בחולים.

תאריך:  03/04/2020   |   עודכן:  03/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
מי אמר שאי-אפשר לחיות על המאדים? דומה שכבר כיום יש שם פוליטיקאים - הן מארה"ב והן מישראל - צוות שלם של פקידים, איגודים מקצועיים ואפילו כדורגלנים. זה לפחות הרושם שמצטייר בשבועות המטלטלים של הקורונה, וביתר שאת בשבוע האחרון. אם המציאות לא הייתה כה קשה, אפשר היה ליצור מזה סרט בדיוני-קומי
איתמר לוין
סגן הנשיא לשעבר מנסה לגייס תרומות בעיצומו של המשבר - וזה הולך מאוד בקושי    טראמפ נכנס לחודש מארס עם קופה גדולה פי 11 מזו של ביידן, מדווח ניו-יורק טיימס
עידן יוסף
אושרו תקנות להגבלת כניסה ויציאה מאזורים שייכנסו לתוקף הלילה    היציאה מהעיר לא תתאפשר אלא למקרים דחופים בלבד: טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה בדרגה ראשונה ויציאה מהעיר של אנשי כוחות הביטחון וצוותים רפואיים
עידן יוסף
לפי עדויות של תושבי השכונה שבה גר שר הבריאות, הוא הגיע לתפילות בבית כנסת ובביתו של אדם אחר - כמה ימים לאחר ההנחיה להתפלל רק בשטחים פתוחים ובקבוצות של עד עשרה אנשים    תושב השכונה: "בימים שבהם היה בתפילה - מאוד יכול להיות שהוא נדבק שם בנגיף"    ליצמן: "הכפשות שווא שאין להן בסיס עובדתי"
איתמר לוין
טראמפ מסר ששוחח עם הנסיך מוחמד, אשר מצידו דיבר עם פוטין - ומסתמנת הסכמה להקטנת תפוקת הנפט ב-10 מיליון חביות ליום    הסיכוי לסיום מלחמת המחירים מסייע לעליות בוול סטריט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il