X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כעת חיה לפני שבע שנים פרסמתי כאן באתר את הטור "שוויון בקטל" היו אלה ימי הכינון של ממשלת ה"אחים", אשר חוקקה חוק גיוס מטופש וקצר ראות שמת מות נשיקה בסמוך לאחר חקיקתו איש לא הרים הכפפה המוצעת כאן, על-אף שהובאה לידיעת מקבלי ההחלטות
▪  ▪  ▪
תרחיש אפשרי [צילום: יניב נדב/פלאש 90]

בין אם אנו מאמינים בהשגחה עליונה ובין אם לאו, עלינו להבין שמשבר הקורונה הוא טיול שנתי לעומת מה שצפוי לנו בתרחישים מורכבים ומסוכנים יותר. ולו בגלל העובדה שהמים זורמים ואינם מזוהמים, שהכבישים שלמים, המחסנים לא התמוטטו, וממשיכים להתמלא, והתקשורת בין הציבור לממשל ובין הציבור לציבור פועלת כסדרה. אך לא לעולם חוסן.
בין אם אנו מאמינים בהשגחה עליונה ובין-אם-לאו, חובתנו לראות באירוע המכונן שאנו בתוכו כתמרור אזהרה, בריאותי, ביטחוני כלכלי וחברתי. ומכאן אני מבקש לעבור למילים שנכתבו אחת לאחת לפני שבע שנים ועדכניות על-פי כמה וכמה לימים אלה (ראו גם בקישור).
השוויון בקטל
יש על ישראל שני איומים מרכזיים אשר לדעתי אנו חשופים להם הרבה מעבר לדרוש, ובמאמץ מתאים ומשולב אנו יכולים לצמצם את שניהם משמעותית. איום רעידות האדמה, והאיום החברתי עדתי. לשני איומים אלה יש לנו פתרון משותף, פתרון השוויון בנטל שהחלופה הקטסטרופלית לו היא שוויון בקטל.
שני איומים "פנימיים" קשים מסכנים במידה את יציבות המדינה וביטחונה: האִיומים האַיומים
האיום הראשון הוא איום רעידות האדמה, על השלכותיהן הקשות על התעשיה הכימית בארץ הקרובה מאוד לנקודות יישוב, ובשילוב אפשרי של ניצול הזדמנויות במקביל על-ידי אויבים מעבר לגבולות. על-פי ה-MANUAL מובטחת לנו כל 100 שנים (השבר הסורי אפריקני הוא כאן ולא באפריקה) רעידות אדמה אשר השלכותיהן האפשריות הן הרות אסון, בייחוד בחברה מערבית מפונקת כמו אצלנו.
האיום השני הוא האיום החברתי/עדתי, הפער המתעמק והולך בין החרדים, הערבים, דתיים והחילונים. הערבים והחרדים יצרו לעצמם חיים של גטו פיזי ללא תעסוקה, ללא הכנסה, וללא לימודים מספקים. במקביל העולם החילוני נופל לחיים חסרי תוכן, עם הריאליטי והמציאות המדומה. מחליף בקצב מסחרר את עם הספר. והעולם הדתי "מתבצר על הגבעות".
אנו חייבים ביוזמה אשר לא רק תפרוץ את מעגל הקסמים של הקבוצות הנבדלות אלא גם תפיח רוח חיים ערכית ושיתופית בכל החברה בישראל, ותביא עמה עתיד וחזון לחיים בריאים הרבה יותר בנחלת אבותינו, לצד שכנינו, וביחסי רעות ושיתוף אתם, ואשר בד-בבד תשמש פתרון ולו חלקי לשרידותנו הפיזית והנפשית במצב של רעידת אדמה.
ההצעה
כולנו חיים בסרט. השבר הסורי אפריקני הוא כאן, תרחישים מאוד מאוד אפשריים הם תרחישים שהחברה הישראלית השמנה והמדושנת תתקשה מאוד לעמוד בהם, הרוגים ברחובות, אין מים, אין אוכל, פצעים פתוחים, ביזה. איך כל העסק הזה יעבוד? מי ישים חסם עורקים? מי יבוא עם מיכלית המים? פיקוד העורף? האם לא ילך קודם לחלץ את חברי הכנסת? האם לא יטפל קודם בבתי החולים? בסיסי חיל-האוויר? אנחנו זקוקים בכזה תרחיש לעשרות ומאות אלפי ידיים שלא היו במלאי עד היום, והם כאן, בתוכנו, ולא השכלנו עד כה לנצלם.
יש לנו חלון הזדמנויות צר. מועד השבעת הממשלה, על בסיס קווי יסוד מוסכמים על-ידי הסיעות שתחלטנה לשאת בנטל. האלטרנטיבה היא שבר איום, מלחמת גוג ומגוג בין אוהבי בית המשפט העליון, ובין מתנגדיו. בשיטה המוצעת - כולנו אוהבים את כולנו, כולם מתפשרים קצת, אך כאמור כולנו אוהבים את כולנו.
החלום
שבקווי היסוד של הממשלה החדשה תותווה תוכנית ברורה של תכנים ולוח זמנים, לגיוס החרדים, בני המיעוטים ושאר משוחררי השרות, למסגרת חדשה הצלה לאומית, בתרחישי רעידות אדמה ואסונות המוניים אשר תוכשר בסביבות המגורים של המשרתים החדשים ותשמש ככוח עזר, רפואי, בטיחותי, ביטחוני, לוגיסטי ואחר, ואשר תתרגל מעת לעת הן באזורי המגורים והן באזור ההצבה בחירום, ואשר תבטיח את השוויון בנטל על-ידי שירות ארוך למשרתים עד גיל הפנסיה האזרחית.
לפעול בתבונה היכן שאפשר להשפיע
על הגרעין באירן לא רק אנו משפיעים, גם לא על טילי החיזבאללה, אך על חוסנה של החברה, ועמידותה בתנאים קיצוניים של מוות והרס המוניים ברחובות - על כל אלה רק אנו אחראים, והשאלה היא אם נתנהג ככסילים כפי שנהגנו עד כה, או שננצל את תוצאות הבחירות למינוף פתרון משולב, לשוויון בנטל ולצמצום משמעותי של הקטל, כי מדובר בהורים שלנו, בנו, בילדים שלנו, אשר חייהם עלולים להימצא בסימן שאלה גדול!
"כי תראה חמור שונאך רובץ תחת משאו וחדלת מעזוב לו, עזוב תעזוב עימו". יש הרבה חוכמת חיים במצווה הזו: היא עוסקת בעזרה לשונא, קל וחומר בן בנו, קל וחומר, עזרה לאוהב. היא עוסקת בחובת הפריקה (ללא תמורה כספית), גם בשל היבטי צער בעלי חיים.
והיא עוסקת גם בחלוקה בנטל - כן, גם בחלוקה של הנטל. המצווה מסתיימת במילה "עמו" ומפורשת ברמב"ם בהלכות רוצח ושמירת נפש י"ג - הלכה ח'.
"מצא בהמת חברו רבוצה אף על-פי שאין הבעלים עמה מצווה לפרוק מעליה ולטעון עליה, שנאמר עזוב תעזוב, הקם תקים מכל מקום. אם כן למה נאמר "עמו", שאם היה בעל הבהמה שם והלך וישב לו ואמר לזה שפגע בו, הואיל ועליך מצווה אם רצית לפרוק לבדך פרוק, הרי זה פטור, שנאמר עמו, ואם היה בעל הבהמה זקן או חולה חייב לטעון ולפרוק לבדו".
אמנם נסתרות הם דרכי השכינה, אבל מאוד סביר שגם שם במקור המקורות של תורת ישראל, מצפים שאנו נתאמץ לעזור קודם לעצמנו, ורק אז נבקש עזרה במרומים. גם הקב"ה ודאי ירצה לעזור לנו יותר אם נפעל לעזור לעצמנו, ואסור לנו לטמון את הראש בחול. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". במקום עם היסטוריה גאולוגית כמו שלנו, תהיינה רעידות אדמה, חזקות, או חלשות מבעבר אך עם מדינה מיושבת בסדרי גודל אחרים לגמרי. יש מחקרים המעידים על הרס של 80% מהמבנים במדינה ומי שלא נערך לא ראוי לאמון האזרחי שניתן בו, מי שלא נערך הוא כופר בעיקר, מי שלא נערך עובר על לא תרצח, מהמצוות החשובות ביותר בתורה (וכמובן גם בשבע מצוות בני נוח) - והכל נמצא תחת היד. כוח האדם, המצוות, הערכים של הקהילה, הנכונות שלה לעשות עבודות שהחברה הדשנה תתקשה לעשות. התגייסות ההמונית לקיום המצווה הזו גם תאזן את כל השנים בהם לא היה (לכאורה) שוויון בנטל, לרווחת עם ישראל, מדינת ישראל, תורת ישראל ונצח ישראל.

תאריך:  09/04/2020   |   עודכן:  09/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוויון בקטל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה חולם בהקיץ. מספיק לראות
בני בנקר  |  9/04/20 14:03
 
- אני בהחלט מסכימה עם ארצ'י
שמחה חן  |  11/04/20 10:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
טל בן יעקב
גנץ ואשכנזי מחזיקים בדעה פרגמטית הגורסת כי הם ניסו שלוש פעמים לקבל את אמון העם, ומאחר שלא קיבלו רוב מובהק, הפעם הרביעית לא תהיה שונה    לפיד ויעלון מונעים מאגו - הם בטוחים כי השלטון חייב להיות בידיים שלהם ואינם מוכנים לחשוב מחוץ לקופסה
בעז שפירא
דומני שאביע דעת רבים אם אומר שהרוב היהודי המוצק יעדיף עשרות מונים תלאותיה של מערכת בחירות רביעית על פני הצרה האיומה הזו של הפקרה למעשה של השלטון בידי אנשי שמאל מובהקים שאליליהם מערכת המשפט בישראל כאשר "האחד והיחיד בלתו אין" הוא בית המשפט העליון ושופטיו בשבתו כבית הדין העליון לצדק
עמנואל בן-סבו
אביב הגיע, פסח בא והשמחה לא ממש רבה. מגפת הקורונה יוצרת סדר עולמי משלה, הכאוס הפוליטי כמוהו כנגיף שאיבד שליטה, החרוסת שנוצרה בין שני הנגיפים הופכת למרור מר מלענה
אסתר שניאורסון גרי
צריך לשאול את היבא יזבק... היא מתעבת את החלת הריבונות ועל כן שותפיה מכחול לבן מבקשים זכות וטו על סיפוח
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - להטיס, גזענים, איומים, התפייסות והצלחה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    בריאות שלמה וחג שמח וכשר    רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il