X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גורמי הביטחון בישראל מעריכים כי ארגון חיזבאללה אחראי לפגיעה בגדר הגבול עם ישראל בסוף השבוע. חיזבאללה משגר אות אזהרה לישראל בתגובה על הפגיעה ברכב חיזבאללה לפני כמה ימים באזור גבול סוריה לבנון
▪  ▪  ▪
גבול לבנון [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90]

אזור הגבול של לבנון עם ישראל בצדו הלבנוני נתון לשליטה מלאה של ארגון חיזבאללה ולכן מערכת הביטחון הישראלית מודאגת מאוד מהאירוע שהיה בליל ה-17 באפריל. כוחות צה"ל זיהו 3 פגיעות בגדר הגבול ב-3 נקודות שונות בין הר דוב למרחב מטולה, הם פתחו בסריקות תוך ירי פצצות תאורה אך בסופו של דבר הגיעו למסקנה כי לא הייתה חדירה לשטח ישראל, הפרצות תוקנו ע"י צה"ל והמצב חזר לשגרה אך בצה"ל אומרים כי מדובר ב"אירוע חמור".
בעקבות טענות ברשתות החברתיות כי מדובר בפעולה של ארגון חיזבאללה, פירסם הארגון הודעה קצרה כי "להתנגדות אין שום קשר למעשה". בישראל לא מקבלים את טענת חיזבאללה אך מטילים את האחריות על הגורם הריבון בלבנון, דובר צה"ל מסר כי "ישראל רואה בממשלת לבנון את האחראית לנעשה משטחה".
ההערכה במערכת הביטחון היא כי ארגון חיזבאללה הוא שעומד מאחורי המעשה וכי הוא משגר לישראל אות אזהרה בעקבות התקרית לפני כמה ימים באזור מעבר הגבול ג'דידת יאבוס על גבול סוריה לבנון. מל"ט תקף כלי רכב אזרחי של ארגון חיזבאללה שהיה בשיירה שנסעה מסוריה ללבנון,המל"ט שיגר טיל אזהרה לעבר הרכב ולאחר שקפצו ממנו הנוסעים בו הוא שיגר טיל נוסף שהשמיד את הרכב, לא היו נפגעים באירוע. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בלבנון ב-17 באפריל נראים נוסעי הרכב חוזרים אליו לקחת ציוד מתוכו לפני שנורה הטיל השני שהשמיד את הרכב.
אמצעי התקשורת הערביים טענו כי מדובר בהתנקשות של ישראל בפעיל חיזבאללה בשם עימאד כרימי או במוצטפא מורנייה, בנו של רמטכ"ל חיזבאללה עימאד מורנייה שחוסל בדמשק ב-2008, אך נראה כי הכוונה של המל"ט התוקף הייתה להשמיד את הציוד שהיה ברכב ולא לפגוע בנוסעיו כדי למנוע הסלמה בין ישראל לחיזבאללה, לכן התקיפה בוצעה בשטח סוריה זמן קצר לפני שהרכב יחצה את הגבול כדי להיכנס לשטח לבנון.
ניתן להעריך בסבירות גבוהה כי התקיפה נועדה לפגוע ברכיבים חשובים שהיו ברכב שהגיעו מאירן לסוריה ונועדו לפרויקט דיוק הטילים של ארגון חיזבאללה.
שר החוץ הלבנוני אמר כי ארצו רואה בחומרה את התקרית והודיע כי ארצו תגיש תלונה לאו"ם על המעשה.
נראה כי ארגון חיזבאללה משחק משחק מתוחכם מול ישראל, הוא מכחיש רשמית כל קשר לחבלה בגדר הגבול עם ישראל אך ברור כי לא ניתן להגיע אליה ולפגוע בה מהצד הלבנוני מבלי ידיעתו מכיוון שהוא השולט בלעדית בשטח הזה. חיזבאללה מעביר מסר אזהרה לישראל ללא "טביעות אצבעות",עלי שעייב, כתב ערוץ "אל-מנאר" של חיזבאללה בדרום לבנון לגלג על ישראל בציוץ ב-17 באפריל בחשבון הטוויטר שלו:
"כל הארסנל הטכנולוגי(של ישראל) והפגנת הנוכחות הצבאית והיא קיבלה 3 פרצות בגדר הגבול".
עם זאת, הערכה בישראל היא כי ארגון חיזבאללה איננו מעוניין בהסלמה בעיתוי הנוכחי, הוא העביר את האזהרה באמצעות פגיעה בגדר המערכת כדי לרמוז מה צפוי בהמשך אם ישראל תמשיך לתקוף מטרות של הארגון בשטח סוריה. לבנון נתונה במשבר כלכלי חריף ביותר וגם מגיפת הקורונה מכה בה, זהו איננו הזמן המתאים לחיזבאללה להתעמת עם ישראל, עד כה דווח על 666 בני אדם שנדבקו מנגיף הקורונה במדינה.
בסוף השבוע הייתה הפגנה סוערת של מאות בני אדם בטריפולי שבלבנון, מאות אנשים הפגינו ברחובות ללא מסיכות והשמיעו קריאות: "אם לא מתנו מהקורונה נמות מרעב". המפגינים הבטיחו הסלמה בהפגנות בימים הקרובים.

תאריך:  18/04/2020   |   עודכן:  18/04/2020
+כוחות צה"ל הגיעו לגדר תוך 4 דקות
20:53 18/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

תחקיר צה"ל שנערך בעקבות הפגיעה בגדר הגבול בצפון בשלושה מקומות העלה כי הכוחות הלבנוניים שביצעו את הפגיעה הגיעו מ'שטח מת'  ▪  במהלך היום פעלו כוחות צה"ל לתיקון הגדר

תחקיר ראשוני נערך במהלך השבת [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אות אזהרה מחיזבאללה לישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שום אזהרה ושום בטיח
חשדנית  |  18/04/20 20:30
2
במאמר
שמ  |  18/04/20 21:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
כלי רכב של חיזבאללה הותקף מהאוויר סמוך למעבר הגבול בין סוריה ללבנון ואמצעי התקשורת הערביים מייחסים את התקיפה לישראל. נראה כי אין מדובר בניסיון חיסול אלא בתקיפה שנועדה לפגוע בציוד הקשור לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה
יוני בן-מנחם
ארה"ב הודיעה כי מקציבה פרס של 10 מיליון דולר לכל מי שיספק מידע על פעילותו של השיח' מוחמד אלכוות'ראני נציג חיזבאללה ואירן בעירק. ממשל טראמפ מהדק את המצוד על ראשו של מי שהיה אחד מעוזריו הבכירים של קאסם סולימאני בדרך למעצרו או חיסולו
יוני בן-מנחם
בחיזבאללה מאשימים את המוסד הישראלי בחיסולו של מוחמד עלי יונס, בכיר הארגון בדרום לבנון שעסק בלכידת משתפי פעולה עם ישראל. חיסולו של מוחמד עלי יונס מעורר חשש בלבנון כי חיזבאללה נכנס למלחמת חיסולים חדשה עם ישראל שתערר את היציבות במדינה הסובלת ממשבר כלכלי קשה וממגיפת הקורונה
יוני בן-מנחם
אלמונים התנקשו בחייו של מחמד עלי יונס, בכיר בחיזבאללה בדרום לבנון שהתמחה בלכידת משתפי פעולה עם ישראל. נסיבות החיסול עדיין לוטות בערפל אך בלבנון חוששים ממלחמת חיסולים פנימיים בחברה הלבנונית על-רקע פרשת בכיר צד"ל לשעבר עאמר אלפאח'ורי שהוברח מלבנון לארה"ב
יוסי ברנע
במאמרו "אנחנו" וה"הם" הוא מבחין בין ה"אנחנו", כלומר האומה "העברית", לבין ה"הם", כלומר "אלה הם היהודים, הפזורה היהודית העולמית, היהדות", או "הגולה", תוך שהוא מסביר ש"היהדות היא חטיבה חברתית היסטורית שיש בה כוח חיות מרובה ועל-פי דרכה הגיעה להישגים נכבדים בתחומי המוסר, הרוח והמחשבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il