X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
החריג הפך לנורמה, הקצוות למרכז, הקטבים למיינסטרים סוד גלוי הוא כי מדינת ישראל, הטובה והאהובה מבעירה עצמה לדעת עם חומרי בעירה מתקדמים ששום סופרטנקר יכול להם
▪  ▪  ▪
מילות שנאה [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

כן, כן, אני יודע, במשפט הבא יש סיכוי שתעבור או תעברי לידיעה, למאמר הבא. קצה נפשך אני מניח, בסיסמאות, באמירות שאינן מחזיקות מים, בדברי פיוס ואחווה, במילים גבוהות שבינן לבין המציאות תהום פעורה, קצת בתקווה שהכזיבה.
אם בכל זאת תמשיך לקרוא, אני מבקש להאיר זווית נוספת למדורת ל"ג בעומר הבלתי פוסקת בשנים האחרונות, מדורת השנאה והאיבה, טירוף הדעת וביטול מחשבת ההיגיון. מדורת הנאצה והפירוד, הפלגנות והמחלוקת, מדורת התמיד.
סוד גלוי הוא כי מדינת ישראל, הטובה והאהובה מבעירה עצמה לדעת עם חומרי בעירה מתקדמים ששום סופרטנקר יכול להם. בשנתיים האחרונות המהות פינתה מקומה לאישי, האידיאה לקרבות רחובות עם סכינים מילוליים ומצ'טות חורכות בשר, השיח השקול פינה מקומו למסרקות ברזל מלובנות, בקיצור, המדורה הכי לוהטת, חמה ושורפת בעולם.
זה לא היה כך, ברמה זו, גם אם נזכור ונסרוק אירועים היסטוריים שעמדו על סף מלחמת אחים, דוגמת אלטלנה והתותח הלא קדוש, המציאות כיום שונה בתכלית. החריג הפך לנורמה, הקצוות למרכז, הקטבים למיינסטרים. כשבעבר האש ליחכה את השוליים, חרכה בעקב הנעליים, התפצפץ לו גיץ לעבר הברך, ידענו, כבאיות החירום יכולות להשתלט על הבערה הנקודתית, לכבות את האש ולהמשיך לבערה הבאה, ברם, בימים בהם האש בוערת ולהבותיה מגביהות רום כל פעם מחדש, בימים בהם האש יוצאת מהסלון, מהמטבח, מחדר השינה, מעליית הגג ומהמרתף, כשהיא מתפשטת לבתים סמוכים, לשכונות נוספות, לחורש טבעי בוער ומתכלה, הכבאיות עובדות במלא המרץ ולא יכולות לבעירה, הסופרטנקר לא עוזר לכיבוי הבערה, והבערה מתפשטת.
לל"ג בעומר השנתי, בו אנו מצויים, ישנם מספר אחראים. בראש ובראשונה זוהי שדרת ההנהגה הפוליטית אשר הרסה באופן שיטתי את התשתיות והחיבורים שנבנו בעמל רב במשך שנים רבות, ריסוק השיח, התדרדרותו לשפל שאין בור תחתיות יכול להתחרות בו, הבאיש את ריח השיח הנקי, התרבותי, החולק, המתמודד, העקרוני, והפך את השיח לכואב, פוגעני, מבזה, משפיל, רומס, כוזב, פושע.
ההנהגה שהמיטה בשיטותיה, תחבולותיה, כזביה ולהטוטיה את האסון החברתי הקשה הזה על ראש הציבור, היא גם זו שאמורה להתחיל את תהליך הריפוי, האיחוי, בניית האמון והקמת הגשר על המים הסוערים, הטובעניים, השוצפים, הקוצפים, המאיימים להטביע את כולנו כחברה.
הפה שאסר הוא הפה שהתיר, העם מפולג באופן ברור, יחסי שנאה אהבה, חושך ואור, טהור וטמא, שני עמים בארץ אחת, זה הזמן להנהגה של ריפוי. אין צורך בקבינט פיוס, בוועדות אחדות, בשולחנות עגולים, יש חובה לטהר את האווירה הגזענית, החשוכה, האלימה, המדממת. הפוליטיקאים, ובעיקר מנהיגיהם, מחויבים לזרוק את המילון החדש שלהם, בו מופיעות מילות השנאה, ולהחזיר את מילון שיח הכבוד והמכבד, שיח בני העם האחד, הכמהים לחיים משותפים מתוך כבוד זה לדעתו של זה. ההנהגה מחויבת לאמת, ליושר, לזניחת השפה הצינית השוטפת, לעקירת הפייק ניוז מחיינו, לכבוד, לערכים.
עיני העם בישראל נשואות לשיח אחר, לפני חיסול הגרעין האירני, לפני חיסול נסראללה, לפני חיסול הטרור, חובת ההנהגה לחסל את שיח השנאה. הוא מסוכן יותר לחברה הישראלית, אשר בימים אלה מנסה לחבר בין השברים שפיזרה כאן מגפת הקורונה, להתמודד מול האבטלה הקשה, קריסת העסקים.
ישנם גורמי התססה נוספים, אך ללא ספק, רוח ההנהגה היא המכריעה במאבק לריפוי ואיחוי השסעים. לרגל ל"ג בעומר, אחריות ההנהגה להבעיר את לבבות העם הנפלא היושב בציון, באש של תקווה, חיבורים וכבוד, אשרי הגפרור שיצית אש זו ואבוי להנהגה שתידום בעת הזאת.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  11/05/2020   |   עודכן:  11/05/2020
+צפו בשידור חי: ההילולה במירון
20:18 11/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

במתכונת מצומצמת בשל תקנות החירום שאישרה הממשלה בשל מגיפת הקורונה נפתחו הערב החגיגות המסורתיות בקבר רשב"י במירון  ▪  מול הכותל מתקיימת הופעה של ישי ריבו ואהרן רזאל  ▪  ל"ג בעומר שמח

חגיגות בצל ההגבלות [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]
מעטים יורשו להגיע השנה אל הקבר
+המשטרה קנסה 30 איש שניסו להגיע למירון
17:24 11/05/20  |  עידן יוסף

30 חשודים בניסיון להגיע למירון בניגוד להנחיות נעצרו בדרכם מחדרי אירוח בצפון. החשודים עשו דרכם במספר כלי רכב ובהליכה רגלית. מדובר בתושבי ירושלים ובני ברק בגילים שונים. הם עוכבו, חלקם נקנסו וכולם עזבו באוטובוס שהוזמן על-ידי המשטרה כדי להרחיקם מהמקום.
משעות הבוקר אותרו כ-70 בני אדם שהפרו את ההנחיות וניסו להגיע למתחם ציון קבר רשב"י במירון. משטרת ישראל שבה ומבקשת מהציבור להימנע מהגעה לאזור. במקום פרוסים מאות שוטרים.

[צילום: דוברות המשטרה]
+בר כוזיבא ומשיחיות השקר בימינו (ג)
12:22 11/05/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אינני יכול שלא לשאול שאלה איך קוראים למרד, שמוליך המונים אל מותם תוך כדי קריאת תגר על הנהגה נשיאותית  ▪  האם עצם העלאת השאלה הזו חייבת לקבל ביטוי בספרי הלימוד כיום כשאלה של תבוסתנים? לזה אני קורא שטיפת מוח

בזבוז מיותר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכבות את המדורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שני גוים בבטנך, ושני לאומים
בן נאמן  |  11/05/20 12:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מירב ארד
ההילולה בקבר הרשב"י בהר מירון תתקיים במתכונת מצומצמת, וכוחות משטרה יחסמו את דרכי הגישה למקום    שניים מהרבנים מדליקי המדורות בציון הרשב"י פנו לציבור שלא להגיע למירון
איתן קלינסקי
"בים של אור שמקבל אותי, אלפים מרקדים ומזמרים - ספרדים, אשכנזים, תימנים, בוכרים וגם ערבים רבים, ערבים ממש"
חניאל פרבר
הרעיון הרוחני המסתתר מאחורי מצוות "ספירת העומר" המבואר בספר החינוך (מצווה ש"ו), הוא כדי לבטא את כיסופנו לקראת חג מתן תורה - שבועות
יוסי אחימאיר
בפני המדינה בשעה זו ניצבת בעיה דחופה    הקורונה היא סכנה בריאותית, הטרור הוא איום ביטחוני, אבל הפגנות אלימות של אלפי עצמאים, שעלולות לפרוץ ברחבי הארץ - סכנתן חמורה במיוחד
הרב רצון ערוסי
פסק הדין בנוגע להכנסת חמץ לבתי החולים הוא טעות קשה ברמה הלאומית, לצד היותו שגוי מבחינה משפטית ומבוססת על תפיסות יסוד מוטעות
רשימות נוספות
רבע ממשתתפי הילולת הרשב"י - נשים  /  עידן יוסף
דרעי: גם ערבי צריך לקבל פרס ישראל  /  עידן יוסף
שגרירים מברכים: אוהבים את הרוח הישראלית  /  איציק וולף
שליח שבא לעולם  /  ארי בוסל
גיבורות  /  אביתר בן-צדף
במבחן יום הזיכרון   /  רפי לאופרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il