X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נסראללה, ערפאת, סטלין, גוליית הפלישתי, שמעון פרס ומשה דיין הם, בסך-הכל... "כפילים" תמימים לאלה "שעל באמת"
▪  ▪  ▪

מה המשותף לסמי נסראללה, יאסר ערפאת, אחמד חניפה, אמנון הפלישתי, יוסף סטלין וסוזנה חרה? - לא תאמינו, אבל עובדה: כולם...יהודים, והם חיים מסביבנו, בעולם הרחב.
סמי נסראללה הוא... רופא-אונקולוג, בעל שם עולמי, המתגורר בשכונת פלרמו היוקרתית של בואנוס-איירס, ארגנטינה. במסעותיו המקצועיים, ברחבי העולם, לצורך כנסים רפואיים, הוא נעצר, לא אחת, לחקירות בשדות-תעופה שונים - בעיקר בארצות-הברית - והכל בשל שמו.בכל פעם הוא נאלץ להוכיח מחדש שהוא לא רק רופא, הנוסע בעניינים מקצועיים, אלא שהוא, נוסף לכל ה"צרות", גם...יהודי.
סמי נסראללה, יליד ארגנטינה, הוא בנו של יהודי, יליד אירן, ושל ניצולת-שואה, ילידת הונגריה, שהיגרו לבואנוס איירס. זוג ההורים הם יהודים לכל דבר, המקפידים אפילו לשמור על המסורת ולבקר בבית הכנסת. מה לעשות, אבל השם נסראללה, שהוענק לבן, הרופא של היום, הינו שם מקובל ונפוץ בקרב יהודים ילידי אירן.
אחמד היהודי
גם גורלו של יאסר ערפאת לא שפר עליו יותר. יאסר, יליד בגדד, חי מזה 22 שנה בניו-יורק, אליה היגר עם הוריו, והוא משמש שם כנהג-מונית. שמו מעורר, כמובן, סקרנות טבעית, וכשהוא מספר לנוסעיו שהוא גם, נוסף לכל, יהודי - הם, פשוט, מסרבים להאמין. השלטונות האמריקנים, לעומחת זאת, כבר התרגלו.
ואחמד חניפה? - לא תאמינו, אבל גם הוא יהודי. הוא, אפילו, הומלץ בפנינו, בחום, על-ידי אנשי הקבלה של המלון, שבו שהינו באחרונה בבודפשט, כשביקשנו לברר את מענה של סוכנות מהימנה לחילופי מטבע. לאחמד חניפה יש סוכנות כזו ליד המלון, במדרחוב הראשי של בירת-הונגריה. להפתעתנו גילינו שהוא ממיר, אפילו, שטרות של... שקלים ישראלים. אחמד סיפר לנו שלמרות שמו המוסלמי - הוא יהודי, ושמו ניתן לו על-ידי הוריו, בעת שהתגוררו בדמשק, מפחד שיבולע לו וכדי להסתיר את זהותו היהודית. משהסבנו את תשומת-ליבו לכך שאנו ישראלים - הוא זיכה אותנו בחפיסת-ממתקים טרייה מ... דמשק, השמורה בסוכנות שלו ל"קליינטים מובחרים".
בשדות פלשת
אמנון הפלישתי הוא גנן, המתגורר בבית הכרם בירושלים. כמובן שהוא נופל, לא אחת, קורבן לאנשים, המציקים לו בשל שמו. וכדי להסיר כל ספק - הוא איננו פלישתי, למרות שסבו היה -לא תאמינו -...גוליית הפלישתי, בכבודו ובעצמו. אבל, שוב: לא גוליית הענק, שנלחם בדדו, אלא גוליית, הסוחר היהודי הצנום, איש ירושלים, שהיה מוכר היטב בעיר הקודש של מחצית המאה הקודמת, ושלמרות שמו יוצא הדופן, לא היה מוכן להחליפו בכל מחיר. ועל המסורת המיוחדת הזו שומר עתה, בקנאות, גם נכדו הנאמן, יליד הארץ.
יוסף סטלין הוא יהודי המתגורר בריו דה-ז'ינרו, בירת-ברזיל. לשאלתנו, מדוע אימץ לעצמו את שמו של הרודן הרוסי, שלא נודע כל כך ביחסו האוהד ליהודים, הוא מצטחק: "בברזיל מקובל מאוד להעניק שמות של אישים מפורסמים, וכדי להיווכח בכך צריך רק לפתוח ספר-טלפונים.
אלא שסטלין הברזילאי לא היה מעולם ואיננו גם כיום קומוניסט. להיפך: הוא ליברל לכל דבר. לרואה החשבון הזה יש, אפילו, חברים ברזילאים - לא-יהודים, אומנם - הנושאים שמות של...היטלר, אייזנהאואר ופלה. פרט חשוב: איש מהם איננו חשוד באנטישמיות.
סוזאנה חרה - לא לצחוק - היא בעלת חנות ללבנים בריו-נגרו, פטגוניה, שבארגנטינה. לא אחת נופלת הגברת חרה קורבן למעשי קונדס של מוסלמים, לא רק בשל עיסוקה, אלא, ובעיקר, בשל שמה., שהוא כל כך מקובל באמריקה הלטינית - בעיקר במקסיקו, שם נולדה.
פרס, גולדה ודיין
במאה הקודמת נפלו בארץ מספר נושאי שמות מפורסמים קורבן להתעללויות מילוליות, בעיקר בטלפון. זה היה גורלו של ש"י עגנון, יועץ הנדסי, יליד גרמניה ותושב חיפה, שהתוודה באוזננו: "לו ידעתי, בשעתו, שיש לי 'כפיל' בירושלים, ותיק ממני וחתן פרס נובל לספרות - הייתי בוחר לי, מן הסתם, שם אחר. אבל, מאחר שהדבר נתגלה במאוחר - סירבתי בתוקף לעשות זאת".
גורל דומה פקד "שני קוני למל" אחרים: את פרופסור שמואל איינזנשטאדט מירושלים ואת פרופסור שמואל אייזשנשטאדט מתל אביב. חוץ מהעובדה שהשניים נשאו בשם ובתואר זהים - לא היה, בעצם, שום מכנה משותף בין השניים.יתר על כן: הם תמיד היו בעלי השקפות-עולם שונות לחלוטין. בעוד שפרופ' אייזנשטאדט מתל אביב זוהה במשך כל השנים כאיש המקורב למפלגה הקומוניסטית - נחשב פרופ' אייזנשטאדט מירושלים לבעל השקפות ליברליות.
השעה היתה חצות, בקירוב, כאשר צילצל הטלפון, לפני שנים אחדות, בביתו של שמעון פרס והעירו משנתו העמוקה. "שמעון", נשמע הקול מעברו השני של הקו, "סע מייד לשדה התעופה. מחכים לך. שלום".
שמעון פרס שיפשף את עיניו. מה לו ולשדה התעופה בשעה כזו? אבל, כהרף עין, העלה חיוך על שפתיו. זו היתה, מן הסתם, טעות. בעל חנות ההלבשה התל אביבי לא התעצל ומיהר להודיע על העניין לבזק, וזה דאג למסור את הידיעה לשמעון פרס "הגדול".
והיו גם גולדה מאיר, בעלת בית-מרקחת בירושלים, ומשה דיין, איש יחסי-ציבור, שגם הם נפלו, כמובן, לא אחת, קורבן לכאב הראש הנורא, הכרוך בכפילות השמות המפורסמים האלה, אלא שהם הצליחו, כפי שמתברר, להתאושש מהר מאוד מן ה"מכה" הזו.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וככתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  27/09/2007   |   עודכן:  27/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד יפעת גוטמן
בית משפט השלום בתל אביב החליט כי אין לחייב מבטח לגלות למבוטח ולהמציא לו דוחות חקירה שהכין במסגרת בירור דרישת המבוטח לתשלום תגמולי הביטוח, כאשר המבטח נענה למלוא דרישת המבוטח
הילה רפופורט
המועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון העניקה לגיטימציה לתקיפה הישראלית בסוריה, באומרה כי ישראל תקפה מתקן גרעיני והיא תומכת בכך
יפעת גדות
ביקור של יו"ר האופוזיציה אריאל שרון בהר הבית הביא להתפרצות אלימה של פלשתינים ושל ערביי ישראל והוביל לאינתיפאדת אל-אקצה
יפעת גדות
תנו לתינוק משהו קר ללעוס
הילה רפופורט
52 פועלים נהרגו ו-97 נפצעו בדרום ויטנאם בהתמוטטות גשר בבנייתו עסקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il